XXL Nutrition

Chiodos Stronglifts 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chiodos

Cool Novice
Lid geworden
4 jun 2017
Berichten
32
Waardering
17
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
17%
Hello

Ik ben 24 jaar, 181cm & 75kg. Ik ben enkele weken geleden begonnen met Stronglifts. Vanaf nu ga ik mijn logs hier ook bijhouden om zo hopelijk wat tips te krijgen van jullie ;-)

Ik heb gekozen voor Stronglifts omdat ik eerst wat wil focussen op kracht & massa.

Starting weights:
Squat: 50kg
Bench Press: 35kg
Barbell Row: 45kg
Overhead Press: 20kg
Deadlift: 70kg

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een A workout gehad.

Squat: 5x70kg
Bench press: 5x45kg
Barbell Row: 5x55kg
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Heb je al ervaring met fitness of ben je een echte beginner? En hoe heb je de gewichten bepaald waarmee je begint?

Succes.
 
Hey!

Ik heb vroeger ongeveer 6 maanden gefitnesst maar dat is ondertussen even geleden. Als begingewichten heb ik deze genomen:
Squat: 50kg
Bench Press: 35kg
Barbell row: 45kg
Overhead Press: 20kg
Deadlift: 70kg
 
Laatst bewerkt:
Zonet een B workout gedaan:

Squat: 5x72,5kg
OH Press: 5x30kg
Deadlift: 1x90kg
 
A workout:

Squat: 5x75kg
Bench Press: 5x47,5kg
Barbell Row: 5x57,5kg

Tijdens het squatten kreeg ik plots last van mijn onderrug. Eerst voelde het als een enorme "pump" in mijn onderrug maar dat gevoel blijft nu nog steeds enkele uren na de training. Iemand dit nog gehad? Ik let ook steeds op mijn form.
 
Alright, B workout! Vandaag voor de eerste keer pre workout gebruikt omdat ik merkte dat ik vaak weinig energie had na een dag werken, thuiskomen en dan trainen. Voelde een beetje verschil maar had er meer van verwacht.

Squat: 5x5x77,5kg
OH Press: 5x5x32,5kg
Deadlift: 1x5x95kg

Begint goed te gaan! Bijna 80kg squat en 100kg deadlift...
 
Dat gaat zeker goed.
 
Ik vertrek morgen een hele week op vakantie. Wat is de beste manier om dan terug te beginnen? Kleine deload of gewoon doorgaan?
 
Dat is fhankelijk van hoe makkelijk het allemaal gaat en hoe je je gedraagd op vakantie. Als je nu nog met gemak 5 reps haalt in je laatste set zou ik gewoon doorgaan.
 
Gewoon doorgaan die week vakantie is al deload genoeg.
 
Hey!

Ik heb vroeger ongeveer 6 maanden gefitnesst maar dat is ondertussen even geleden. Als begingewichten heb ik deze genomen:
Squat: 50kg
Bench Press: 35kg
Barbell row: 45kg
Overhead Press: 20kg
Deadlift: 70kg

Oké. Waarschijnlijk had je al ervaring met deze oefeningen?
 
Oké. Waarschijnlijk had je al ervaring met deze oefeningen?

Yes inderdaad. Heb 2-3 jaar geleden Rippetoe gestart maar door omstandigheden na 3 maanden gestopt.
 
Net terug van een weekje vakantie. Vorige week had ik op Fitness-Seller een power tower besteld en deze is deze week toegekomen. Dat wil dus zeggen dat ik nu aan elke A workout dips zal toevoegen en aan elke B workout chin ups.

Vandaag dus een A workout gehad. Ik heb ondanks de week vakantie geen deload gedaan. Was zwaar maar geen fails!

Squat: 5x5x80kg
Bench Press: 5x5x50kg
Barbell Row: 5x5x60kg
Dips: 3x10xBW

Zware training. Squat begint erg zwaar aan te voelen maar denk dat dat logisch is bij 2,5kg increase elke workout. Toch erg blij met het resultaat!
 
Voor de eerste keer 's ochtends getraind. Opgestaan deze ochtend en direct een grote shake gedronken waarna ik onmiddelijk ben gaan trainen. Heb me nog nooit zo misselijk gevoeld :p Heb toch doorgezet en 100kg DL gehaald.

Squat: 5x5x82,5kg
OH Press: 5x5x35kg
Deadlift: 1x5x100kg
Chin Ups: 3x5xBW (veel te misselijk voor meer)
 
Squat: 5x5x80kg
Bench Press: 5x5x50kg
Barbell Row: 5x5x60kg
Dips: 3x10xBW

Squat: 5x5x82,5kg
OH Press: 5x5x35kg
Deadlift: 1x5x100kg
Chin Ups: 3x5xBW (veel te misselijk voor meer)

Gefeliciteerd met de 100 kg DL!
Goed bezig, onze lifts ontlopen elkaar niet veel, maar met dips ben ik nog op zoek naar vorm en met Chins kom ik vooralsnog tot setjes van 2.

Ik ga je volgen, kijken hoe dit loopt.
 
Gefeliciteerd met de 100 kg DL!
Goed bezig, onze lifts ontlopen elkaar niet veel, maar met dips ben ik nog op zoek naar vorm en met Chins kom ik vooralsnog tot setjes van 2.

Ik ga je volgen, kijken hoe dit loopt.
Thanks!
 
Gaat goed man, veel plezier in je beginnersperiode toegewenst :D.
 
Gaat goed man, veel plezier in je beginnersperiode toegewenst :D.

Thanks :D DL begon wel echt al moeizaam te gaan... vanaf nu 2,5kg increments i.p.v. 5kg!
 
Thanks :D DL begon wel echt al moeizaam te gaan... vanaf nu 2,5kg increments i.p.v. 5kg!

5 KG word op het laatst inderdaad iets een te grote sprong :).
 
Back
Naar boven