AndroidHealthClinic

chocolade reep is het ongezond? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ghettoboy

Cool Novice
Lid geworden
25 jul 2011
Berichten
156
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
mijn vraag dus zijn chocolade repen slecht voor je spieren?
ik bedoel zoals drop verlaagt je testosteron kan hier niet veel info over vinden.
alvast dank jullie wel voor antwoord:rolleyes:
 
Slecht voor de spieren niet, maar de suikers zorgen niet voor een gelijkmatige/langdurige afgifte van energie, verder bevatten ze gewoonlijk verzadigde vetten en dus wel wat energie die in vetmassa omgezet kan worden. Beetje chocolade per dag is echter geen ramp als je schema verder klopt. Klein stukje donkere chocolade p/d zou zelfs gezondheidsbevorderende eigenschappen hebben (o.a. voor bloeddruk).
 
Je wordt er ook geil en happy van.
 
Overdaad schaadt, en dit gaat eigenlijk voor alles op.

Van af en toe een beetje chocolade te eten zal je heus niet al je spieren kwijtspelen.
 
echte pure chocolade kan zelfs een aanwinst zijn als voedingsbron
Verlaagd ldl-cholesterol
Pure chocolade verlaagt bij regelmatig gebruik het slechte ldl-cholesterol in het bloed. Chocola vermindert de neiging tot vorming van stolsels in het bloed en gaat aderverkalking tegen. Dagelijks twee blokjes pure chocolade eten met een hoog cacaogehalte dringt hoge bloeddruk iets terug, doordat het de bloedvaten ontspant.

Leverancier van mineralen en aminozuren
Chocola levert belangrijke mineralen, essentiële aminozuren en polyfenolen. Chocola bevat nog meer antioxidanten dan bekende leveranciers als blauwe bessen en groene thee. Het beschermt lichaamscellen en werkt ontstekingsremmend. Er zijn aanwijzingen dat chocola de werking van insuline bij diabetespatiënten verbetert.

Goed voor de hersenen
Vermoed wordt dat chocola gunstig is voor de bloedstroom in de hersenen en de kans op dementie verkleint. Chocola werkt volgens sommige onderzoeken goed tegen hoestklachten en helpt diarree voorkomen. Vermoed wordt dat chocola ook een anti-carcinogene werking heeft, maar bewijs is daarvoor nog niet geleverd.
Bron van calorieën
Wetenschappers waarschuwen bij de publicatie van al dat goede nieuws wel steeds dat chocolade ook suiker en verzadigde en onverzadigde vetten bevat. Er zijn overigens aanwijzingen dat de verzadigde vetten in pure chocolade helemaal niet slecht zijn. houd wel rekening met de totale dagelijkse calorie-inname. Pure chocola levert per 100 gram ruim 500 calorieën
 
Laatst bewerkt:
Nee het kan je spieren geen kwaad doen , alleen het kan je lichaam ook niks goed doen , zover ik weet.
lekker is het wel.:D
 
Cacao is zeker goed voor hart & bloedvaten! Dan wel zo puur mogelijke chocolade nemen, geen melk troep..
 
Je hebt verschillende soorten chocolade repen. No shit Sherlock. ;) Zoals bijvoorbeeld Verkade repen of bijvoorbeeld Atkins (dieet) repen, zit nogal een verschil in.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon pure cacao pakken. Daar gaat het immers om. Chocola bevat weer de helft suiker. Ik doe elke dag een flinke schep door mijn havermout-eieren-pannenkoek samen met kaneel. Lekker :meal:
 
Gewoon met vervangsuiker kopen of puur poeder. Is de suiker (rond 40g/100g) die het ongezond maakt.
 
Cacao is zeker goed voor hart & bloedvaten! Dan wel zo puur mogelijke chocolade nemen, geen melk troep..

98% Is zo bitter...daar wil je niet eens een hele reep van..
 
98% Is zo bitter...daar wil je niet eens een hele reep van..

Die van 85% van de aldi is wle erg lekker neem ik zelf af en toe.
Daarnaast cacao poeder voor het trainen met whey poeder erbij jammie :D en je merkt wel, ene klein verschil in pomp!
 
Idd, doelde ook op droste door je whey shake :D
Zalig gewoon (L)
 
Back
Naar boven