XXL Nutrition

Chocolade (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bitter ;)

ik heb ze van 98% is echt niet te vreten!!!:P
 
waar is chocolade goed voor?
 
cocao is goed voor je..
 
98% die bedoelde ik volgens mij

had ze keer gezien weet niet meer precies wat het was 90/95/98 ofzo:p
 
ja maar goed vergeleke met alle andere dingen die in chocolade zitten lijkt het me niet echt verstandig toch

we hebben het hier over 98% pure chocolade

zullen niet zoveel ''andere'' dingen inzitten die slecht voor je zijn
 
is dus 98% cacao ja...

Cacao is NO-booster

--------------------------------------------------------------------------------

De onderzoekers gaven veertig proefpersonen gedurende achttien weken elke dag zes gram cacao.
In die periode nam de systolische bloeddruk van de proefpersonen af met drie millimeter kwikdruk. De diastolische bloeddruk verminderde met twee millimeter kwikdruk.
Dikker werden de proefpersonen niet.
De onderzoekers vermoedden dat de polyfenolen de aanmaak van NO in de vaten bevorderen. Daardoor verwijden de vaten zich en daalt de bloeddruk. Om die theorie te testen meetten ze in het bloed van hun proefpersonen het enzym S-nitrosoglutathione. Dat is een merker voor de concentratie NO.

Dit onderzoekje is niet alleen interessant voor gezondheidsmaniakken. Het is ook interessant voor krachtsporters. NO is een factor in hypertrofie.
Anabole supplementen die de aanmaak van NO moeten opvoeren zijn al populair. Meestal bevatten ze het aminozuur L-arginine, een veresterde variant daarvan of L-citrulline. Suppletie met arginine beperkt bovendien het verlies van spiermassa tijdens het afvallen. De polyfenolen uit cacao zouden de werking van die producten kunnen versterken.

Las dit en dacht: "Laat ik het even posten voor de liefhebber".

Toevoeging van 6 gr cacao kan is geloof ik geen slecht idee in een voedingsschema.
 
bij de aldi

95% puur

iemand geprobeerd?

bitter ;)

ik heb ze van 98% is echt niet te vreten!!!:P

True, ga je niet kunnen inhouden. Ik eet ook graag pure, zwarte chocolade (met mate) en heb hier deze liggen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

86% is toch zowat het maximum om puur te kunnen eten. Alles wat boven de 90% zit is goed om te verwerken in gerechten. Heb ook eens pure van 93% geprobeerd en dat was echt niet binnen te houden zo bitter.

Als je dat met mate consumeert is het een gezond voedingsmiddel.
 
nice thanks

zal het tijdens mijn bulk gebruiken, zit nu helaas te cutten met keto dus

of tijdens refeed ff een reep:p
 
Waar staat NO voor? nitro oxide? (grapje).
 
Pure chocola is sowieso niet te vreten, beter heb je melk of witte.
 
die witte met aardbeienvulling is lekker bij de lidl
 
bedankt. en waarvoor is dit NO precies goed?
 
heerlijk die luxe puure chocola van de aldi, best goedkoop en heerlijk bitter.:D
zag het bij toeval laats ook liggen ik dacht dat is het proberen waard.
natuurlijk wel veel cals maarja het blijft chocola
 
goed voor de bloedtoevoer en het afweermechanisme dus :)
 
Back
Naar boven