Fitness Seller

chocolademelk-aanhangers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

embryo

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
1.030
Waardering
81
Chocolade verstert de reactie van de spieren op sport, waardoor deze sneller stevig worden, dat blijkt uit recent onderzoek.
Wetenschappers aan de universiteit van Californië gaven aan mannelijke muizen van middelbare leeftijd een ingrediënt uit chocolade, genaamd epicatechine, en lieten de dieren sporten. Epicatechine is een flavonol, dit is een soort molecule dat een groot effect op het lichaam heeft. Ze kregen hier twee kleine vloeibare dosissen per dag van, een controlegroep muizen kreeg een even grote hoeveelheid water. De groepen werden in twee verdeeld, de helft moest aan een matig tempo wandelen, de andere moest intensief sporten. Na 15 dagen legden alle muizen een test op een loopband af, de onderzoekers onderzochten ook de beenspieren van de dieren.

Energie
Daaruit bleek dat de dieren die water kregen het eerst opgaven, ze waren sneller vermoeid. Zelfs de muizen die aan een matig tempo op water hadden gesport, werden sneller vermoeid dan passievelingen die epicatechine kregen. De fitste dieren waar degenen die het bestanddeel hadden gekregen en intensief hadden gesport. Ze konden 50 procent verder lopen dan de controlegroep. De cellen van hun spieren bevatten meer nieuwe mitochondrieën, dit zijn structuren die energie aanmaken. Hoe meer een spier hiervan bevat, hoe gezonder deze is en beter bestand is tegen vermoeidheid. Ook zou uit het onderzoek blijken dat dit bestanddeel zelfs de spieren stimuleert wanneer je niet sport. Dat effect wordt versterkt door lichaamsbeweging, zelfs in beperkte mate. Hoe epicatechine hiervoor zorgt, is nog niet helemaal duidelijk.

Kleine hoeveelheid
Het is de onderzoekers ook nog niet duidelijk of dezelfde resultaten ook voor mensen van toepassing zullen zijn. Volgens professor Villarreal haal je het meeste voordeel uit een donkere cacaodrank, dan kant-en-klare chocolademelk. Een ander pluspunt is dat een kleine hoeveelheid al volstaat. Uit het onderzoek blijkt dat een half blokje chocolade genoeg is om de effecten van je sportsessie te optimaliseren. (ep)

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-...-dan-doping-Chocolade-sterkt-de-spieren.dhtml
 
brb chocolademelk gaan kopen in de supermarkt.
 
dan moet ik die chocomelk toch ook maar eens proberen.
 
muizen op een loopband? :roflol:
 
chocolademelk :roflol:
 
inb4 iedereen chocomelk koopt omdat muizen er beter van lopen...
 
En hoe zit het met verkoelende dranken?
 
Zijn allang goede studies nagedaan. Beter research doen next time.
 
Leuk als je in de bulk zit.
 
Dus een half blokje chocola per dag bij je pre workout shake? Of begrijp ik het verkeerd
 
Dus een half blokje chocola per dag bij je pre workout shake? Of begrijp ik het verkeerd

Recht in je bil spuiten als ik het mij goed herinner.
 
inb4 een ander onderzoek zegt dat chocolade kankerverwekkend is en spiergroei remt
 
Gooi de whey door je raam en haal nesquick en melk in huis :D
 
half chocomel half melk + whey = triple win
 
gewoon cacaopoeder door je ochtendshake heen
 
Is hier iemand die traint om beter te kunnen lopen?
 
Back
Naar boven