XXL Nutrition

Chocomel over datum drinken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Hi all,

Het is algemeen bekend dat houdsbaarheidsdatums met een korreltje zout genomen kan worden.
Maar hoe zit het bij Chocomel, ik heb nog een aantal pakken staan die nu een week over de datum zijn. Hij smaakt nog prima en heeft dezelfde structuur. Kan Chocomel over de datum gedronken worden?

Iemand ervaring?
 
Een week lijkt me sowieso geen probleem. Bij 3 maand zou ik ze wel weggooien.
 
Ik krijg het sowieso niet binnen :) maar een week lijkt me geen probleem.
 
Gewoon lekker opdrinken, als verse(!) melk 2 dagen over datum nog makkelijk kan dan kan chocomelk (houdbaar?) al helemaal makkelijk met een weekje!
 
Als het niet goed meer is, proef je dat goed hoor.
Kwamen terug van vakantie een keer, dorst, nam grote slok, zuur bah, die wasbak net gehaald, blij dat die naast de koelkast was, haha.
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit is een chocolade wafel opgegeten die een paar maanden over datum was...
 
kan geen kwaad. Het is een tenminste houdbaar tot.
Dit betekend eigenlijk alleen dat de producent de smaak garandeert tot die datum.
Het product kan erna nog prima goed zijn alleen KAN de smaak iets achteruit gaan.
Als het echt niet meer goed is merk je dat meteen....
en als het dicht is kan je het best lang over datum bewaren. (mits niet in de zon. ;) )
 
Als het er goed uitziet, goed ruikt en goed smaakt zou ik het opeten. Doe ik met alle voedingswaren
 
Ik eet vaak kwark die over datum is :)
 
waarom zou je chocomel over datum laten gaan?
het is iets van 9maanden houdbaar ofzo.

maar pak even schudden en als het goed ruikt kun je het nog wel opdrinken, zuivel gaat heel erg stinken als het bedorven is dus dat ruik je dan meteen.
 
waarom zou je chocomel over datum laten gaan?
het is iets van 9maanden houdbaar ofzo.

maar pak even schudden en als het goed ruikt kun je het nog wel opdrinken, zuivel gaat heel erg stinken als het bedorven is dus dat ruik je dan meteen.

Dit !

Eenmaal geopend zou ik het asap uitdrinken, melkprodukten vind ik sowieso shady om over datum nog te gebruiken.
 
Dit !

Eenmaal geopend zou ik het asap uitdrinken, melkprodukten vind ik sowieso shady om over datum nog te gebruiken.

Als de verpakking dicht is kan beetje over datum geen kwaad.
 
waarom zou je chocomel over datum laten gaan?
het is iets van 9maanden houdbaar ofzo.

maar pak even schudden en als het goed ruikt kun je het nog wel opdrinken, zuivel gaat heel erg stinken als het bedorven is dus dat ruik je dan meteen.

Inschattingsfoutje tijdens het inkopen. Zijn niet zoveel pakken maar dacht als het geen kwaad kan gewoon opdrinken:D

Thanks voor de replies
 
Imo wel als je het na het openen nog langer blijft bewaren dan.
Probeer ze binnen 1-2 dagen op te drinken, moet kunnen lijkt me?
 
Datums worden altijd erg safe genomen. Een zieken bij een voedingsproduct kan natuurlijk enorme problemen voor de producent veroorzaken naast de zieke klant. Bv onze ei eiwit pakken zijn na ontdooien 4 dagen goed volgens de beschrijving van de fabriek, maar dit is eigenlijk 7 dagen zeiden ze tegen ons in een gesprek. Echter denk ik zelf altijd aan het kosten baten plaatje. Is die paar euro het risico waard dat er net een pak tussenzit die je straks laat overgeven en je maag overstuur is 2 dagen. Het antwoord is dan vaak nee.
 
Probeer ze binnen 1-2 dagen op te drinken, moet kunnen lijkt me?

Geen idee, als ik aan eenmaal aan een pak begin krijgt het de kans niet meer om slecht te worden :P
 
Back
Naar boven