XXL Nutrition

Cholesterol en testosteron zelf meten

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Hebben jullie ervaring met het zelf meten van je testosteron en/of cholesterol?

Werken die testkits een beetje?

Ik heb geen klachten oid, ben vooral benieuwd naar de waarden
 
Onzin, met chol weet je sowieso je hdl en ldl waarde niet.
 
Ga naar je huisarts toe en geef aan dat je krachttraining heel serieus neemt en regelmatig het uiterste van je lichaam vraagt.
Je wilt graag een bloedtest om na te gaan of je lichaam goed reageert op al dat sporten.
Vraag wel een complete bloedtest aan zou ik zeggen zodat je gelijk alles weet.

Bloedbeeld (in ieder geval hematocriet en hemoglobine)

Alat
Asat
Gamma gt
Creatine kinase

Creatinine
eGfr

Totaal cholesterol
LDL
HDL
Triglyceriden

FSH
LH
SHBG
Albumine
Testosteron totaal + berekening vrij testosteron
Estradiol

Voor een eurootje of vijftig ben je dan klaar. Beter dan commercieel testen want dat kost lachend 3-4 x zo veel.
 
Ga naar je huisarts toe en geef aan dat je krachttraining heel serieus neemt en regelmatig het uiterste van je lichaam vraagt.
Je wilt graag een bloedtest om na te gaan of je lichaam goed reageert op al dat sporten.
Vraag wel een complete bloedtest aan zou ik zeggen zodat je gelijk alles weet.

Bloedbeeld (in ieder geval hematocriet en hemoglobine)

Alat
Asat
Gamma gt
Creatine kinase

Creatinine
eGfr

Totaal cholesterol
LDL
HDL
Triglyceriden

FSH
LH
SHBG
Albumine
Testosteron totaal + berekening vrij testosteron
Estradiol

Voor een eurootje of vijftig ben je dan klaar. Beter dan commercieel testen want dat kost lachend 3-4 x zo veel.
Of gewoon zeggen dat je kuurt, je verhaal van het uiterste vragen van je lichaam zonder steroïden te benoemen is nogal doorzichtig:o
 
Zeker voor cholesterol zou ik het gewoon vragen.

Ik zeg dan altijd dat het in het verleden niet altijd zo goed was en ik dit wil opvolgen.
 
Inderdaad gewoon even naar de HA gaan en aangeven wat je wilt. Niet iedere HA is daar relaxed in, maar je kan het altijd proberen.

Wel duidelijk aangeven waar je op getest wilt worden en eventueel zelf aankruisen (met toestemming ofc.).
 
Of gewoon zeggen dat je kuurt, je verhaal van het uiterste vragen van je lichaam zonder steroïden te benoemen is nogal doorzichtig:o
Als ik ga zeggen dat ik kuur krijg ik waarschijnlijk de opmerking van m'n HA dat m'n gear slecht is. Zo goed is m'n natty fysiek nou ook weer niet :roflol:
 
Of gewoon zeggen dat je kuurt, je verhaal van het uiterste vragen van je lichaam zonder steroïden te benoemen is nogal doorzichtig:o
Al helemaal als je testosteron waarde ver boven de referentie waardes uitkomt na testen :roflol:
 
Cholesterol en leverwaardes gaan dokters zonder probleem laten meten. Zullen ze zonder probleem zelfs elk jaar doen. Testosteron, LH, FSH, SHGB en Oestrogeen zullen sommige dokters niet laten meten wanneer daar geen reden voor is. Er is ook geen reden om dit te laten meten indien je geen specifieke klachten hebt.
 
Back
Naar boven