MuscleMeat

Cholesterol

Murk

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
30
Ik heb gehoord dat van (te)veel kwark je cholesterol omhoog gaat.. is dit waar? En zoja bij welke hoeveelheid? Mij lijkt het sterk bij 1 bak per dag want er zijn zoveel mensen die het nemen (vooral bb-ers) en dat die het niet zouden weten

hoe kom je daarbij?

een hoog choelstreolgehalte in het bloed komt door t eten van te veel (verzadigd) vet (vooral orgaanvlees volghesn mij, dus lever enzo)
tevens wordt t grootste gedeelte in osn lichaa zelf gemaakt dus je hebt er niet heelemaal eigen hand in

magere producten verlagen de kans hierop.
kwark hoort hier dus echt niet bij

bene cht beniwud hoe je hier bijkomt?

• Topic Starter Topic Starter
Me vader zei het... ik geloofde er al niet veel van, ik had ook al opgezocht dat het vooral door verzadigd vet kwam, en als je veel water drinkt,vis eet en brood aardappelen eet het voorkwam.
Maar hij had bij de mona gewerkt en zei dat ze daar op teste door mensen kwark te laten eten en wat er dan met je cholesterol gebeurde..maar mischien was dat geen magere kwark of gewoon een achtergehaald onderzoek :P

Mona? Lekkere kwark hebben die, maar geen magere dan.

Van veel water drinken,vis, brood, aardappelen eten krijg je het NIET. Like you said: van verzadigde vetten, zit veel in kaas.

Zelfs in chips valt het reuze mee..

idd zoals dandyman zei: klink kare onzin. en wat bedoel je met verhoging van cholestorol? WELKE bedoel je? je hebt LDL en HDL cholostorol en als je gehoord hebt dat kwark je HDL verhoogd is t alleen goed :) want dat is de goede cholostorol...

dandy had het iig over de LDL cholostorol, die moet je proberen zo laag mogelijk te houden.

kwark bevat koolhydraten in de vorm van suiker... ongeveer 3-4 gram per 100 gram. dat is t enigste slechte aan de kwark, maar schadelijk of slecht voor je cholostorol is het niet. t zal eerder voorkomen dat je teveel eiwitten binnen krijgt en dat je lever enz niet meer tegen kan dan dat je je cholostorol mee verhoogd (de LDL dus).

/me had t dus ook over magere kwark, geen vruchten kwark oid !

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt iig voor de antwoorden, wist wel dat het niet klopte maar door jullie uitleg kan ik het em goed uitleggen ;) Maar hij bedoelde denk ik de slechte cholesterol.

Terug
Naar boven