XXL Nutrition

Cholesterolremmers

Bezoekers in dit topic

Thomas

Dutch Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
302
Waardering
94
Ik heb twee meningen van verschillende artsen.

De een zegt: je cholesterol is nu een paar maanden te hoog, waarom zou je niet een cholesterolremmer nemen, om risico te vermijden.

De ander: wij zien dat veel mensen die aan de cholesterolremmers gaan plotseling om onverklaarbare reden verhoogd suiker krijgen na verloop van tijd (beginnend diabetes), bovendien is het tijdens je kuur tijdelijk en beter kijk je over 3 maanden of de waarden weer herstellend zijn.

Ik persoonlijk ben meer geneigd om inderdaad, gezien bijwerkingen van statines en cholesterolremmers, om niet nog meer belastende medicatie te gebruiken en gewoon de kuur af te maken.
Afgelopen keer zijn mijn cholesterolwaardes ook gewoon weer na een paar maanden hersteld.

Overigens was mijn HDL 0,1 mmol/l en LDL 5,0 mmol/l, vooral de ratio is natuurlijk erg groot.
 
Dat zijn inderdaad slechte waarden. Hoe zit het met je omega-3 inname t.o.v. omega6 en omega9?

Gebruik je letrozole?
 
neem zelf 20 mg Simvabeta per dag, waardes zijn met rond 40% beter geworden :thumbup:
 
Dat zijn inderdaad slechte waarden. Hoe zit het met je omega-3 inname t.o.v. omega6 en omega9?

Gebruik je letrozole?

Gebruik 2 visolie capsules, eet niet veel vet, alleen weekend een keer durum doner schotel. Voor de zekerheid heb ik periode voorafgaand aan onderzoek ook van die becel pro-activ drankjes gebruikt, maar dat zet kennelijk ook geen zoden aan de dijk.

Geen letro, maar wel een stevige kuur.

Overigens heb ik uit omgeving vaker dit soort en hogere waardes vernomen tijdens een kuur.

neem zelf 20 mg Simvabeta per dag, waardes zijn met rond 40% beter geworden :thumbup:

Ik heb nu 40 mg voorgeschreven gekregen, maar vanwege bijwerkingen en mogelijkheid op ontwikkelen suiker, weet ik niet zeker meer of het nou verstandig is voor die anderhalve maand dat de kuur nog duurt.
Vinger aan de pols als het afgelopen is, is natuurlijk wel goed. Afgelopen keer was mijn cholesterol naderhand ook sterk verhoogd maar na een paar manden weer hersteld.
 
Gebruik 2 visolie capsules, eet niet veel vet, alleen weekend een keer durum doner schotel. Voor de zekerheid heb ik periode voorafgaand aan onderzoek ook van die becel pro-activ drankjes gebruikt, maar dat zet kennelijk ook geen zoden aan de dijk.

Geen letro, maar wel een stevige kuur.

Overigens heb ik uit omgeving vaker dit soort en hogere waardes vernomen tijdens een kuur.



Ik heb nu 40 mg voorgeschreven gekregen, maar vanwege bijwerkingen en mogelijkheid op ontwikkelen suiker, weet ik niet zeker meer of het nou verstandig is voor die anderhalve maand dat de kuur nog duurt.
Vinger aan de pols als het afgelopen is, is natuurlijk wel goed. Afgelopen keer was mijn cholesterol naderhand ook sterk verhoogd maar na een paar manden weer hersteld.

ik zou het nemen tot je waardes weer goed zijn..ook na je kuur kunnen je waardes nog een tijdje klote zijn.
40mg is best veel.
heb er trouwens nooit van gehoord dat 1 vd bijwerkingen bloedsuiker problemen kan zijn :dunno:
 
Gebruik 2 visolie capsules, eet niet veel vet, alleen weekend een keer durum doner schotel. Voor de zekerheid heb ik periode voorafgaand aan onderzoek ook van die becel pro-activ drankjes gebruikt, maar dat zet kennelijk ook geen zoden aan de dijk.

Geen letro, maar wel een stevige kuur.

Overigens heb ik uit omgeving vaker dit soort en hogere waardes vernomen tijdens een kuur.



Ik heb nu 40 mg voorgeschreven gekregen, maar vanwege bijwerkingen en mogelijkheid op ontwikkelen suiker, weet ik niet zeker meer of het nou verstandig is voor die anderhalve maand dat de kuur nog duurt.
Vinger aan de pols als het afgelopen is, is natuurlijk wel goed. Afgelopen keer was mijn cholesterol naderhand ook sterk verhoogd maar na een paar manden weer hersteld.

Meer meervoudig onverzadigde vetten nemen. Gunstige invloed op verhoogde LDL waarden. Met 2 capjes visolie kom je er echt niet... dus zalm, overig vette vis, eigeel, noten, lijnzaad/vis/olijf olie toevoegen.
 
Je kunt altijd b.v. nog CLA pakken als natuurlijke cholestrol remmer, niets mis mee;).
 
Meer meervoudig onverzadigde vetten nemen. Gunstige invloed op verhoogde LDL waarden. Met 2 capjes visolie kom je er echt niet... dus zalm, overig vette vis, eigeel, noten, lijnzaad/vis/olijf olie toevoegen.
Ik hou niet van zalm of vette vis, maar eigeel kan ik er wel weer ingooien en wat noten elke dag.
Eet wel 6 grote eetlepels lijnzaad (niet olie) elke dag, maar daar is maar een fractie ook olie van.

Ik weet niet of het zoden aan de dijk zet. Kennelijk verhogen de middelen die ik gebruik mijn cholesterol aanzienlijk. Ik denk dat de beste oplossing is om geen steroiden meer te gebruiken ;)

Ik ben al niet voornemens snel of uberhaupt nog weer te kuren. Er kan er nog wel wat vet af en dan vind ik het wel mooi, het moet altijd meer en ik wil eigenlijk proberen tevreden te zijn met wat ik heb. Kuren blijf, hoe dan ook, een aanslag op je lichaam.
 
Ik hou niet van zalm of vette vis, maar eigeel kan ik er wel weer ingooien en wat noten elke dag.
Eet wel 6 grote eetlepels lijnzaad (niet olie) elke dag, maar daar is maar een fractie ook olie van.

Ik weet niet of het zoden aan de dijk zet. Kennelijk verhogen de middelen die ik gebruik mijn cholesterol aanzienlijk. Ik denk dat de beste oplossing is om geen steroiden meer te gebruiken ;)

Ik ben al niet voornemens snel of uberhaupt nog weer te kuren. Er kan er nog wel wat vet af en dan vind ik het wel mooi, het moet altijd meer en ik wil eigenlijk proberen tevreden te zijn met wat ik heb. Kuren blijf, hoe dan ook, een aanslag op je lichaam.

Tuurlijk, AAS verhoogd, zoals bekend, het LDL waarden. Ik ben er van overtuigd dat meer vetten goed zal doen. Overigens geef je aan misschien naturel door te willen bouwen/onderhouden. Ik geef je dit op voorhand mee; natural en weinig tot geen vet, zal nadelen met zich meebrengen (oa. verlaagd eigen test. aanmaak, pijnlijke gewrichten, vertraagde stofwisseling, etc)
 
Wat zijn je stats nu overigens?? Ik ken je nog wel van dbb een paar jaar geleden. Grote bonk ;)
 
Het schommelt nu in de kuur tussen 116 en 120 kg bij 1.83.
Als het vocht er af is, en ik nog wat vet kwijtraak, kan ik heel tevreden zijn en ik houd massa heel goed vast (in afgelopen 10 jaar, 6 kuren gedaan van elk 2 tot 3 maanden)

Maar ik weet ook wel hoe lastig het is om nooit meer te snoepen, in alle opzichten van dat woord :D
 
In hoeverre heeft Taurine invloed op LDL tijdens het kuren? Is dat verwaarloosbaar?
 
In hoeverre heeft Taurine invloed op LDL tijdens het kuren? Is dat verwaarloosbaar?

Bij mijzelf heb ik zo mijn twijfels bij welk supplement of voedingspatroon dan ook, omdat het bij mij puur door de kuur verhoogd raakt en dan 3x over de kop.
Dat verlaag je niet noemenswaardig met wat supplementen of ander eten ben ik bang.
Als je van jezelf iets verhoogd of ongunstige waardes hebt, zou voeding wel kunnen helpen, maar wel structureel aangepast.
Of een beetje taurine dat doet wat je er van verwacht. Ik zou er geen geld op inzetten (zoals bij de meeste supplementen, het heeft vaak allemaal marginaal effect.)
 
Zit het in je familie,T0mm1e??

ben pas ook moeten beginnen met statines (cholestrol was 320 geworden).
Volgens de dokter zijn die hoge waardes niet door voeding of supps alleen naar beneden te krijgen indien je het hebt overgeërft van je familie. Je hebt dan een afwijking in een gen overigens, dat door statines wel onder controle kan gehouden worden tegenwoordig naar 't schijnt.

Verstandigste lijkt me dan geen anabolen meer te nemen, maar ik weet niet of ik dat op dit forum mag zeggen.. indien niet mijn excuses.
 
Slechte chol. waarden zijn overrated het is enkel oxychol. die slecht voor je is...sterker nog die statines zijn dodelijker dan je slechte chol. waarden.

Sorry. maar te lui voor onderzoekjes te zoeken.
 
vooruitdanmaar, ik heb echt wel heel veel hierover opgezocht op internet en de bronnen kritisch bekeken, maar als het erop aankomt heb ik toch meer vertrouwen in mijn arts eigenlijk. Veel van mijn familie is al zeer oud geworden onder zijn begeleiding (90+), sommigen ook met statines.

Daarom neem ik aan dat hij wel weet wat hij doet..
 
vooruitdanmaar, ik heb echt wel heel veel hierover opgezocht op internet en de bronnen kritisch bekeken, maar als het erop aankomt heb ik toch meer vertrouwen in mijn arts eigenlijk. Veel van mijn familie is al zeer oud geworden onder zijn begeleiding (90+), sommigen ook met statines.

Daarom neem ik aan dat hij wel weet wat hij doet..

Als iedereen in je familie zo oud wordt dan heb je geen dokter nodig als je een beetje gezond leeft.In het bejaardentehuis hier in de buurt worden ze ook allemaal 90 of meer maar kunnnen ze al 20 jaar niet meer gaan of weten ze al zolang niet meer dat ze nog leven...leuk he oud worden...
 
ok ok einde discussie.., gewoon verder kuren dan, zal wel geen kwaad kunnen.

peace!
 
T0mm1e, ben jij tegenwoordig nog steeds baas van de feest kudde die je in 2001 hebt opgezet? :D
 
Back
Naar boven