MuscleMeat

Christenvervolging in Afrikaanse landen neemt drastisch toe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

"Met de nieuwe onderzoeksmethode die Open Doors hanteert voor het samenstellen van de Ranglijst Christenvervolging, geeft de lijst meer dan voorheen inzicht in het totale spectrum van christenvervolging.

Die methode staat alleen niet uitgelegd, ook niet op hun site. http://www.opendoors.nl/
Dat vind ik vrij vreemd.
 
Tbeest, ik heb schokkend nieuws voor je. Eeuwen geleden hebben onze voorouders alle Afrikanen met geweld bekeert tot het christendom. Dat deden we trouwens ook met alle native americans, de Maori's,...

Dat was Alexander de Grote; de christenen daar zijn overwegend ook orthodox en dat heeft de oorsprong dat de kerstening uit Macedonische Griekse hoek komt. Omdat nu onze voorouders te noemen. Mijn voorouders zaten nog het land om te ploegen en proberen te overleven in de moerasachtige gebieden die Holland was. Altijd wordt er gezegd dat wij dat deden terwijl NL een enorm plattelands gebied was en lang niet zo geavanceerd als Alexander de Grote. Nederland had geen Aristoteles om een Alexander te onderwijzen.

En die Afrikanen die waren helemaal geen moslim van oorsprong. Ze hadden natuurgodsdiensten en een groot rijk als Egypte....dat was het Farao verhaal dat vooraf ging aan de bezettingen van resp. Grieken Romeinen.

Vervolgens is het land sinds 640 bezet door de Islamieten.

Eindconclusie; bezetting en geloof opdringen gaat hand in hand. Een pot nat die moslims en christenen.

Maar om terug te keren naar onze tijd; wat er hier en nu gebeurd in Soedan Mali.....is imo wel degelijk verschrikkelijk. En oprukkende islam (in een vorm die extreem fundamentalistisch en intolerant is) speelt er wel degelijk. Wat heeft het actueel gezien voor nut om dan te beginnen over jullie christenen deden dat in het jaar 100-200 ook? Laat die oude koeien toch in die sloot liggen.

Wat de Fransen nu doen; een grens trekken van tot hier en niet verder verdient wat mij betreft alle steun.
 
Het is echt schrijnend en de schaamte voorbij dat sommige dit goedkeuren met te zeggen "Christenen deden dit ook honderden jaren geleden"

Trouwens in België en Nederland lopen er ook zo'n idioten rond hoor die zich zullen misdragen van zodra ze de kans krijgen

In de jaren '60 en '70 werden ze gehaald om de stront van de straat te vegen, nu willen ze ons gvd als leren hoe we moeten leven. Wat een volkje.
 
Trouwens in België en Nederland lopen er ook zo'n idioten rond hoor die zich zullen misdragen van zodra ze de kans krijgen

In de jaren '60 en '70 werden ze gehaald om de stront van de straat te vegen, nu willen ze ons gvd als leren hoe we moeten leven. Wat een volkje.

Zegt de "horizontale collaborateur".
 
Het is echt schrijnend en de schaamte voorbij dat sommige dit goedkeuren met te zeggen "Christenen deden dit ook honderden jaren geleden"

Trouwens in België en Nederland lopen er ook zo'n idioten rond hoor die zich zullen misdragen van zodra ze de kans krijgen

In de jaren '60 en '70 werden ze gehaald om de stront van de straat te vegen, nu willen ze ons gvd als leren hoe we moeten leven. Wat een volkje.

Waar zie jij me dit goedkeuren?????? Jij bent echt wel een eikel,weet je; Je begrijpt de argumenten niet of negeert ze en herhaalt gewoon wat je reeds duizenden keren zei. Je post zijn iedere keer weer een soort van "crazy ranting".

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 12:39 ----------

Dat was Alexander de Grote; de christenen daar zijn overwegend ook orthodox en dat heeft de oorsprong dat de kerstening uit Macedonische Griekse hoek komt. Omdat nu onze voorouders te noemen. Mijn voorouders zaten nog het land om te ploegen en proberen te overleven in de moerasachtige gebieden die Holland was. Altijd wordt er gezegd dat wij dat deden terwijl NL een enorm plattelands gebied was en lang niet zo geavanceerd als Alexander de Grote. Nederland had geen Aristoteles om een Alexander te onderwijzen.

En die Afrikanen die waren helemaal geen moslim van oorsprong. Ze hadden natuurgodsdiensten en een groot rijk als Egypte....dat was het Farao verhaal dat vooraf ging aan de bezettingen van resp. Grieken Romeinen.

Vervolgens is het land sinds 640 bezet door de Islamieten.

Eindconclusie; bezetting en geloof opdringen gaat hand in hand. Een pot nat die moslims en christenen.

Maar om terug te keren naar onze tijd; wat er hier en nu gebeurd in Soedan Mali.....is imo wel degelijk verschrikkelijk. En oprukkende islam (in een vorm die extreem fundamentalistisch en intolerant is) speelt er wel degelijk. Wat heeft het actueel gezien voor nut om dan te beginnen over jullie christenen deden dat in het jaar 100-200 ook? Laat die oude koeien toch in die sloot liggen.

Wat de Fransen nu doen; een grens trekken van tot hier en niet verder verdient wat mij betreft alle steun.

Alexander de Grote????????? SRS??? Dus Alexander de Grote leefde 300 jaar voor de (zogezgde) geboorte van Jezus! Drink much?
 
Nu zijn jullie stil hé :roflol:
 
Wat.wil je hier mee berijke? deze discusies worden al gevoerd sins de eerste mens op de aarde liep .
 
Nu zijn jullie stil hé :roflol:

Er word nog geprobeerd met jou een discussie te voeren (al dom zat, al doe ik het nu zelf ook). Maar jij negeert gewoon compleet wat er word gezegd en begint over iets anders haat te zaaien.
Je klaagt hier zo vaak over buitenlanders die de maatschappij verpesten, wat draag jij bij?
 
Ik vind het altijd wel zwak om te zeggen:"Dat deden onze voorouders ook blabla". Het feit is dus dat een gigantisch deel van de wereld die in dit geval erg islamitisch zijn zich nog steeds zo gedragen als 1700 jaar terug bij wijze van. Op geen enkele manier moeten we dit goedkeuren en zo mogelijk een gigantisch blok zetten. De oprukkende Islam is naar mijn mening een gevaar voor de Nederlandse samenleving, omdat Nederlanders in principe zo nuchter zijn dat ze alles maar bagatelliseren. Buiten het geval van redelijk radicale islamieten, vind ik de orthodoxe joden en de extreme christenen ook schandalig en dingen uitvoeren die hun oorsprong kennen 1000 jaar terug. Ik heb persoonlijk een steeds grotere afkeer gekregen jegens de V.S. , omdat ze overal maar binnenvallen met hun bullshit en hun gelovige bullshit. Net zoals ik alle islamitische landen gek vind wanneer ze de sharia uitvoeren of anderen willen bekeren. Geloof is buiten het goede van het placebo effect en levensregels(die ook vaak duidelijk goed kunnen zijn, christelijk of islamitisch) de grootste moordenaar in de historie van de mens
 
Alexander de Grote????????? SRS??? Dus Alexander de Grote leefde 300 jaar voor de (zogezgde) geboorte van Jezus! Drink much?

idd, sterkste staaltje verwrongen geschiedenis dat ik op DBB al ben tegen gekomen :roflol:

on topic: het is nu eenmaal een feit dat de huidige christenen over het algemeen vredelievender zijn ingesteld dan hun moslimbroertjes, uitzonderingen als Amerikaanse evangelical-fundamentalisten ed daargelaten.

Het hele "ja maar wij hebben dat tot 100 jaar geleden ook geflikt"-argument is trouwens een dooddoener voor elke cultuurkritiek. Kan mij het boeien dat mijn voorouders smeerlappen zijn, dat wil toch niet zegen dat ik of een ander het er niet beter moeten vanaf brengen?
Daarnaast vind ik dan ook dat je gerust mag stellen dat de westerse verlichtingsidealen (en nee daar bedoel ik geen plat consumerisme mee) OBJECTIEF beter zijn dan het waardenkader van de islam, en ja dat zelfs de waarden en normen van het christendom beter zijn dan de islam, maar minder dan de idealen van de verlichting. Objectief, want je kan nagaan hoeveel geluk ze voortbrengen in een samenleving waar ze geldig zijn.
 
Wat ik niet begrijp is waarom Islamvrouwen hier in Europa die zo gehecht blijven aan die kopvod

Zeg neen tegen de onderdrukking dames
 
Ik zou echt geld overhebben om een mod om te kopen zodat ik die domme opmerkingen niet meer lees.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Feb 2013 om 22:18 ----------

Jij word de eerste member die het voor elkaar gekregen heeft om in mijn negeer lijst te komen.
 
Wat ik niet begrijp is waarom Islamvrouwen hier in Europa die zo gehecht blijven aan die kopvod

Zeg neen tegen de onderdrukking dames

Waarschijnlijk willen ze niet dat zo iemand als jij non-stop op ze loopt te kwijlen.

Oke dus we moeten niet zeggen 'dat deden de christenen 100 jaar geleden ook' want dat is in een ver verleden en daar hebben wij niets mee te maken (dan spreek ik even voor de christenen of ander niet-moslims).
Maar met dat in gedachte kan je net zo goed niet zeggen dat de moslims zo slecht zijn. (Waar ging dit topic eigenlijk ookalweer over? Zie door de tbeest topics het bos niet meer) Dat Achmet (fictieve naam) de Afgaan iemand onthoofd, maakt hem een klootzak, maar enkel omdat Abdul ook een Afgaan is met een stoere kufi op maakt hem nog geen klootzak. Ondanks dat ze misschien beide salafisten zijn.

doet er verder ook helemaal niet toe, tbeest is een droeftoeter en daarmee uit.
 
Back
Naar boven