AndroidHealthClinic

Chromium polypeptide ??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

man_of_magic

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
486
Waardering
6
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
In het product Inferno zit chromium als polypeptide/Bio-peptide verbiding.

Iemand enig idee wat voor chroom verbinding dit is ?
 
Hmmm, chromium polynicotinaat ken ik wel. Maar dit niet eigenlijk...
 
Ik heb de fabrikant en de importeu en Hercules Fitness(geen reply) een mailtje gestuurd.

Het enige wat ze zeggen is dat een goed opneembare form is.

Volgens mij weten die gasten zelf niet wat het is. Je moet nooit producten verkopen waar je geen nadere info. over kan geven.

Ik vind het geen goede indruk geven, laat me het zo uitdrukken.



Hieronder de correspondentie:

Van: Man_of_ Magic [mailto:man_of_magic@lycos.com]
Verzonden: dinsdag 8 oktober 2002 15:05
Aan: maxmuscle@planet.nl
Onderwerp: Inferno vraag
Urgentie: Hoog

Geachte Prometeus medewerker,

Ik wil eevntueel het product Inferno bij 1 van uw wederverkopers
aanschaffen. Alvorens zou ik graag willen weten wat voor chroom vorm er in
dit product zit.

http://www.prometeus.nl/inferno.html

Bij de ingr. staat chroom als polypeptide.

Wat voor chroom verbinding is dit ?
Ik ben bekend met chroom verbonden met naicin, picolinaat choloride.....maar
als polypeptide ???

Ik heb zelf een beetje op internet gezocht maar kon nergens iets vinden over
chromium polypeptide.

Mvgr,

Martin


Beste Martin,

De polypeptide vorm van Chroom, wordt beter door het lichaam opgenomen. Dit komt door de kleinere 'verbindingen' van de chroom. Chroom polipeptide heeft een, om in effectiviteit ratio's te spreken, de peptide vorm staat dichter bij de ideale vorm van chroom, die beter opgenomen wordt.

Ik hoop dat ik het bij deze een beetje duidelijk heb kunnen toelichten.

Al met al is Chroom polypeptude dus beter, doordat het beter opgenomen
wordt.

Met vriendelijk groet/with best regards,

Lars Boers
Prometeus

-----Oorspronkelijk bericht-----
Hi Martin,

Chromium Bio-Peptide is better digested, which is why we use it.

Regards,
Kumar


Man_of_ Magic wrote:

> Hi there I am was thinking of buying your Inferno product.
>
> Before I do that would like to know what Chromium as Polypeptide
is ? I know chromium is available bound to niacin and picolinate.
>
> But the form you describe I am unfamiliar with.
>
> Regards,
>
> Martin
> The Netherlands
 
wahaha...idd een beetje errug vaag zo
 
hahaha, wat een goed onderbouwde uitleg zeg... :D
3x zeggen dat 't beter wordt opgenomen met maar een sumier argument...

doet me denken aan politici die maar om de kern heendraaien en steeds herhalen wat ze wel denken te weten..
 
Ik heb ze nog een keer gemailed, kijken of ik deze keer meer info. krijg.
 
Mailtje gestuurd, mailtje terug gehad.....the mistery continues, ik hou het bij m'n eigen 'homemade fatburner'.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Man_of_ Magic [mailto:man_of_magic@lycos.com]
Verzonden: zaterdag 12 oktober 2002 0:43
Aan: Prometeus
Onderwerp: RE: Inferno vraag


Beste Lars,

Eigenlijk is het nog niet duidelijk. Ik heb Interactive Nutrition (IN) ook gemailed en kreeg een soortgelijk antwoord.

Ik kan nergens iets over deze Chroom verbinding vinden, echt nergens.

Ik ben gewoon erg sceptisch over ingr. waar ik niets over kan vinden. Ik weet dat chroom aan een andere stof gebonden moet worden om effectief opgenomen te kunnen worden. Inferno is voor de rest qua formule echt een prima product zover ik kan beoordelen.

Ik heb IN gemailed of ze nog iets meer info. over de Chroom verbinding konden geven. Helaas geen reply. Als ik van een product bij de voorgeschreven dosis bijna 500 % ADH inneem wil graag wat meer weten over de ingr.

Ik hoop dat je me nog wat meer informatie over het chroom polypeptide ingr
kan verstrekken.

Bij voorbaat dank.

Mvgr,

Martin


Antwoord:


Beste Martin,

Ik was je nog het antwoord schuldig over de Chromium polipeptide....

Men heeft nadrukkelijk voor de polipeptide vormgekozen, omdat deze 'puurder' is; dwz een hogere kwaliteit.
Hierdoor wordt het vele malen beter opgenomen door het lichaam. In tegenstelling totonze concurrenten kiezen wij niet voor de goedkoopste weg, om 'gewone' chroom te gebruiken. Wij bieden graag dat beetje extra aan onze klanten. De kwaliteit, en uiteindelijk het gewenste resultaat staan altijd voorop bij ons; daarna pas de prijs.

Tevens is het wel het vermelden waard, dat de ADH waarden van een vitamine tegenwoordig totaal onrelevant zijn geworden.

Er zijn slechts een aantal vitamines die men niet in te hoge doseringen moet nemen (A&D). Chroom kan zonder een enkel probleem genomen worden ruim boven de ADH waarden. Zou je namelijk alleen de ADH waarde nemen, dan werkt de Chroom eigenlijk niet tot nauwelijks.

Hetzelfde geldt voor meer stoffen. Er moet een soort buffer, of overschot gecreerd worden, waardoor de producten echt beginnen te werken.

Inferno is 100% veilig voor gebruik, mits je je aan de voorgeschreven doseringen houd.

Hopelijk heb ik nu je vraag adequaat beantwoord.

Met vriendelijk groet/with best regards,

Lars Boers
Prometeus
 
Er staat wel wat bullshit in zeg. Chroom werkt zoiezo vrijwel niet in eigen vorm. Het moet altijd gebonden worden aan een zuur om goed de cel te kunnen doordringen.

"Tevens is het wel het vermelden waard, dat de ADH waarden van een vitamine tegenwoordig totaal onrelevant zijn geworden. "

Ook daar ben ik het niet mee eens. Dit geld voor de normale mens in principe nog wel, al is de ADH wel de ondergrens van inname.
Als sporten moet je je hier inderdaad niet aan houden!!!!

Ik zal een dezer dagen wel even een lijstje posten waarin de bij hoge doseringen toxisch wordende vitamine en mineralen op staat...ik meen dat ook chroom daarbij stond.
 
[Link niet meer beschikbaar]
een artikeltje over eiwitten hun bindingen etc.
Chromium polypeptide is chroom gebonden aan een eiwit. Maar dat wist je zeker zelf al want dat is wat er staat.
Ook dmv eiwitten kunnen mineralen "beter" opgenomen worden door het lichaam.

Het effect is namelijk dat een gewoon mineraal niet makkelijk in het lichaam opgenomen wordt, maar als het aan een stof wordt gebonden dat wel makkelijk wordt opgenomen dan wordt het mineraal meegenomen het lichaam in. Het lichaam herkent de makkelijk opneembare stof, neemt het op en neemt zo ook het mineraal mee.
Als je op google zoekt op chromium polypeptide kom je meer producten tegen waarin deze vorm van chroom is verwerkt.

Er zijn inderdaad meerdere vitamines (en niet alleen a & d) die in hogere dosis toxisch worden, maar dan moet je wel gigantische hoeveelheden over een langere termijn innemen. Chroom kan je wel tot 600 mcg per dag innemen zonder schadelijke bijwerking. (niet het chroom van je fietsstuur afschrapen :) )
 
Daar was ik inderdaad al achter, maar ik vond het achterlijk dat zij zich er met zo een karige uitleg vanaf maakten. Ik was deze chroomverbinding echter nooit tegengekomen dus wilde meer informatie. Ik blijf het een slechte zaak vinden dat geen vd aangeschreven partijen met een duidelijke uitleg over de brug kon komen. InterActive Nutrion(fabrikant) niet, Prometeus(distribiteur) niet en Hercules Fitess (verkoper) niet.

Prometeur en Interactive Nutrition namen nog de moeite om te reageren Hercules niet.

Hoe het anders kan bewees de De Tuinen, ik wilde weten wat het efedrine gehalte was in hun Zeedruif caps. even het cons. nummer gebeld, dame wist het niet maar zou even met de fabrikant contact op nemen en me daarover mailen. Ik denk daar hoor ik nooit meer van, maar volgende dag keurig antwoord. Kijk zo kan het ook.
 
Kijk, Hercules Fitness is gewoon een sportschooltje met een rack aan supplementen.. Mede daardoor kan die sportschool bestaan en daarom is het enige wat ze willen is de suppl. verkopen en niet informeren. Misschien een beetje informatie maar dat is wat je zegt ook karig.
Ik heb daar zelf getraind. Maar als je te moeilijke vragen gaat stellen dan moet je niet zo zeuren.. en je moet niet geloven wat er allemaal op internet geschreven staat en dat soort argumenten.
Bijvoorbeeld ik ging vragen hoeveel chroom je per dag kunt slikken... 200 mcg.. als je meer slikt krijg je vergiftiging zeiden ze.. bull shit. Toen ik met argumenten kwam dat je meer kunt slikken zeiden ze dat je het niet moest geloven.
Daarna kwam ik met info over chromium picolinaat dat het na langer gebruik ophoopt in de cel en de dna kan schaden.. o dat is wel interessant, maar ze bleven het wel verkopen..
 
Back
Naar boven