XXL Nutrition

Chronisch 'slapende' hand (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik lees van anderen hier dat ze al ernstige, soms chronische problemen krijgen door de houding van hun armen bij een normale squat. Daar kan ik me zelf helemaal niks bij voorstellen. Bij het uitvoeren van die Arthur lift, met 90kg, kan ik me een heleboel complicaties voorstellen.
 
Ik lees van anderen hier dat ze al ernstige, soms chronische problemen krijgen door de houding van hun armen bij een normale squat. Daar kan ik me zelf helemaal niks bij voorstellen. Bij het uitvoeren van die Arthur lift, met 90kg, kan ik me een heleboel complicaties voorstellen.
Dit, niet om de trollen verder maar ik denk dat Sanca Saxon wel heel veel vreemde oefeningen doet waarbij complicaties het gevolg kunnen zijn.
 
Houdini had een act waarbij hij zich in zijn buik liet stompen. Dat is ook een keer verkeerd afgelopen.
 
Ik ben er vrij zeker van dat dat er niets mee te maken heeft, ook al omdat ik de laatste tijd niet meer veel kan trainen en dus ook geen tijd meer heb voor gekke dingen maar ik het meer bij de standaard heb gehouden.
 
Denk het ook niet, als je door zo'n oefening iets oploopt zal je het meteen moeten voelen lijkt me, niet na een paar weken.

Er naar kijken doet wel pijn overigens. De 300kg Zercher hold lijkt mij de #1 om de zenuwen in je arm te kietelen. Als dan je arm een uur dood aan voelt begrijp ik het wel.
 
Mischien dat bij 1 van je “nieuwe” oefeningen de stang zodanig ligt dat de plexus brachialis wordt afgeklemd?

even als bijvraag, wat is je dominante hand/arm en hoevaak “gebruik” je deze :roflol::roflol:
 
Ieuwww hij wilt weten met welke hand en hoevaak jij je afbeert :gek:
 
Sinds een paar weken heb ik last van de rechterhand en een stuk arm die een paar keer per dag tintelingen krijgen, het gevoel van een slapende hand, die houdt meestel 15-30 minuten aan en herhaalt zich meermaals.
Op Google raak ik niet wijs en voor ik naar de dokter ga informeer ik hier even of er nog leden last van hebben/hadden....
Geknelde zenuw... Heb ik ook gehad, jaren geleden. Na de operatie probleem opgelost.
Er bestaat een nekharnas die je helpt de druk van je wervels te halen. Joe rogan gebruikt het ook en zweert er bij... Net zoals veel bjj fighters
 
Vaak begint het met tintelen van de pink. Daarna ook de ringvinger en een deel van de palm... Dan een deel van de onderarm. Indien dit niet wordt aangepakt kan er blijvende zenuwschade ontstaan. Niet treuzelen dus.
 
Ik heb het een een half jaar geleden ook gehad en voordat ik er mee naar een dokter ging was het weer weg. En nu ik er over nadenk kan het misschien door de zombie front squats gekomen zijn.
 
Sinds een paar weken heb ik last van de rechterhand en een stuk arm die een paar keer per dag tintelingen krijgen, het gevoel van een slapende hand, die houdt meestel 15-30 minuten aan en herhaalt zich meermaals.
Op Google raak ik niet wijs en voor ik naar de dokter ga informeer ik hier even of er nog leden last van hebben/hadden....
Is het de hele onderarm en de hand of kun je wat specifieker zijn welk deel van de onderarm en de hand. Misschien kun je het even aangeven aan de hand van een gearceerd plaatje. Zijn er verder nog andere klachten die je hebt aan dezelfde kant (nek-schouder?)
 
Slaapt je gehele hand, alleen je duim en wijsvinger, of alleen je pink en ringvinger?of bijvoorbeeld je pols?

En als je squat, voelt het dan prettiger als je je stang heel breed vastpakt, of maakt dat geen verschil?
 
Is het de hele onderarm en de hand of kun je wat specifieker zijn welk deel van de onderarm en de hand. Misschien kun je het even aangeven aan de hand van een gearceerd plaatje. Zijn er verder nog andere klachten die je hebt aan dezelfde kant (nek-schouder?)
Letterlijk de hele hand en af en toe ook de hele onderarm.
Slaapt je gehele hand, alleen je duim en wijsvinger, of alleen je pink en ringvinger?of bijvoorbeeld je pols?

En als je squat, voelt het dan prettiger als je je stang heel breed vastpakt, of maakt dat geen verschil?
De gehele hand, de vingers gaan in golven zeg maar, de ene keer de ene vinger wat meer dan de andere.
Geen idee...
 
Letterlijk de hele hand en af en toe ook de hele onderarm.

De gehele hand, de vingers gaan in golven zeg maar, de ene keer de ene vinger wat meer dan de andere.
Geen idee...
Huh? Dat klinkt alsof je bij je handpalm er meer last van hebt dan bij je vingertoppen? En zit er (bij je hand of onderarm) geen verschil tussen de kant van je duim of de kant van je pink?
Elleboog? Krachtverlies in je vingers?
 
Huh? Dat klinkt alsof je bij je handpalm er meer last van hebt dan bij je vingertoppen? En zit er (bij je hand of onderarm) geen verschil tussen de kant van je duim of de kant van je pink?
Elleboog? Krachtverlies in je vingers?
Volgens mij niet :dunno:

Ik zag dat ik pas de 23ste op controle moet dus misschien toch maar eens de huisarts bellen (als ik tijd vind om te gaan).
 
Volgens mij niet :dunno:

Ik zag dat ik pas de 23ste op controle moet dus misschien toch maar eens de huisarts bellen (als ik tijd vind om te gaan).
Ik weet niet hoe dat in België zit... Maar ik heb met dat soort klachten echt veel meer aan de sportfysio gehad. En die zijn ook wat meer flexibel met de tijden.
Van de huisarts kreeg ik hooguit doorverwijzingen, en die zijn hier lang niet altijd onmisbaar
 
Ik weet niet hoe dat in België zit... Maar ik heb met dat soort klachten echt veel meer aan de sportfysio gehad. En die zijn ook wat meer flexibel met de tijden.
Van de huisarts kreeg ik hooguit doorverwijzingen, en die zijn hier lang niet altijd onmisbaar
Als je in BE van de huisarts een doorverwijzing krijgt, is de rest (bv fysio) terugbetaald, anders niet
 
Back
Naar boven