MuscleMeat

Oke (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eindelijk MRI gehad. En het blijkt discus degeneratie. Naar ruim 3 jaar eindelijk een diagnose. Het jammere is kom er niet meer van af .

ZO zie je maar dat een mri wel meerwaarde kan hebben.
 
Eindelijk MRI gehad. En het blijkt discus degeneratie. Naar ruim 3 jaar eindelijk een diagnose. Het jammere is kom er niet meer van af .

ZO zie je maar dat een mri wel meerwaarde kan hebben.
Van de discusdegeneratie kom je inderdaad niet meer vanaf. De vraag is echter of dit niet een normaal verschijnsel is van verandering in het lichaam, vergelijkbaar met rimpels en grijze haren maar dan aan de binnenkant. Gelukkig doen rimpels en grijze haren ook geen pijn, zo is de relatie tussen discusdegeneratie en pijn ook zo goed als niet aanwezig. Als dit namelijk wel zo zou zijn dan zou dit betekenen dat rugpijn met name op latere leeftijd voorkomt, echter zien we dit met name bij 20-55jarigen.

3-Table2-1.png

onderzoek van 3000+ patienten

Misschien heb je iets aan dit filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Na je 45ste neemt de hoeveelheid degeneratie verhoudingsgewijs af. Mijn fysio zegt dat de kans groot is dat over een paar jaar de pijn steeds minder wordt. Merk nu wel dat ik er met krachttraining weer meer last van heb.
 
Na je 45ste neemt de hoeveelheid degeneratie verhoudingsgewijs af. Mijn fysio zegt dat de kans groot is dat over een paar jaar de pijn steeds minder wordt. Merk nu wel dat ik er met krachttraining weer meer last van heb.
En waarom zou de degeneratie dan afnemen? Ik denk je dat je iets verkeerd hebt begrepen...
Nogmaals degeneratie =/= pijn.
Degeneratie is normaal naar mate je ouder wordt zoals boven beschreven....hoe kun je verwachten van de binnenzijde van je lichaam dat het tzelfde blijft...terwijl je het heel normaal vind dat je aan de buitenkant wel veranderd.
 
Laatst bewerkt:
De orthopeed (een man van 50/60 jaar), vertelde mij ook dat :de pijn loop der jaren zal afzakken. Alleen de stijfheid word erger.

Ook vertelde hij me erbij dat ik zeker door moest gaan met sporten en dat stilstand niet goed is voor me,

Alleen om lekker zwaar te gaan squaten en deadliften lijkt me geen goed idee dan ,wel jammer want dat doe ik graag.
 
Bij mij zijn het de tussenwerfelschijven die dunner worden. Dit stabiliseert naarmate je ouder wordt. En daarmee stabiliseert je rug en neemt de pijn af.
 
Back
Naar boven