MuscleMeat

chronische vermoeidheid

Bezoekers in dit topic

Hurricane

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
66
Waardering
0
Ik heb veel last van duizeligheid bij de geringste inspanning, en als ik al kan slapen, kom ik er soms nog wel vermoeider uit.
ben al bij de dokter langsgeweest en heb me bloed laten onderzoeken, bloed ziet er gezond uit.

de dokter kwam met de termen; overtrainingssyndroom, chronische vermoeidheid en chronische slaapstoornissen.

loop al dikke 3 maanden met dit probleem waardoor alle resultaten van afgelopen jaar hard werken...binnen een mum van tijd verdwijnen.


zijn er meer mensen die hier last van hebben, ooit hebben meegemaakt en/of oplossingen, manieren hebben om het genezingsproces te versnellen?
 
Klinkt als overtrained inderdaad.

Hoe was je training en eetschema in het verleden? Train je nu nog steeds? Gebuik je supplementen? Kortom vertel eens wat meer.
 
ik heb het ook een tijdje gehad. ik heb het wat kalmer aan gedaan. soms een beetje lichte cardio gedaan ipv met gewichten. en heb gaba genomen voor het slapengaan en glutamine 'smorgens bij het opstaan gedurende een tijdje. is overgegaan, maar heeft toch een tijdje geduurd. ik had toen een cpkwaarde in mijn bloed van 550 en je mag maar 110 hebben. was dus ook overtraining en slecht slapen.
 
Ik heb een half jaar lang, 5 dagen in de week gebokst...als ik niet aan het boksen was dan was ik wel met de gewichten aan het zwaaien of aan het joggen, kortom elke dag wel wat.

mijn eetpatroon was heel gezond.
elke ochtend yoghurt met meusli of brinta
veel brood en gezond eten, weinig gesnoep.
heb nog nooit alcohol gehad en rook niet.

heb niet supplementen gebruikt


daarbij kwam ook dat ik steeds vaker slecht slaapte...en als je elke dag prestaties wou leveren dan moest je op den duur wel het uiterste uit jezelf halen.

ik was geobsessed door prestaties en vergat mijn rust, daar heb ik nu de rekening van.
wijze les voor de volgende keer.
 
Hurricane zei:
Ik heb een half jaar lang, 5 dagen in de week gebokst...als ik niet aan het boksen was dan was ik wel met de gewichten aan het zwaaien of aan het joggen, kortom elke dag wel wat.

mijn eetpatroon was heel gezond.
elke ochtend yoghurt met meusli of brinta
veel brood en gezond eten, weinig gesnoep.
heb nog nooit alcohol gehad en rook niet.

heb niet supplementen gebruikt


daarbij kwam ook dat ik steeds vaker slecht slaapte...en als je elke dag prestaties wou leveren dan moest je op den duur wel het uiterste uit jezelf halen.

ik was geobsessed door prestaties en vergat mijn rust, daar heb ik nu de rekening van.
wijze les voor de volgende keer.


En wat is je vetpercentage?

Maar je bent inderdaad overtrained. Het enige wat echt helpt is rust nemen en daarbij goed en genoeg eten.
Als je echt overtrained bent dan kan dat wel maanden duren. Je zult daarom echt gas terug moeten nemen. Maar ik weet ook dat dit juist voor mensen die in deze situatie komen heel moeilijk is. Je bent immers gewend om elke dag met een hoge intensiteit te sporten en als je je maar even beter voelt dan ga je waarschijnlijk alweer trainen.
Gevolg kan zijn dat je in een cirkel blijft verkeren. Telkens wanneer je aan het herstellen bent dan breek je dit proces weer af en begin je weer van voor af aan. Dus mijn tip is dan ook om het voorlopig rustig aan te doen. Ook al zal dit mentaal wel moeilijk zijn.
 
Het klinkt bekend. Al komt het bij mij niet door overtraining maar door doodnormale stress na het verliezen van de belangrijkste persoon uit mijn leven. Ik slaap al een half jaar slechts 2 a 3 uur per nacht... als ik geluk heb. Ben soms een hele week achter elkaar wakker.
 
ik slaap nu nog slechter omdat ik erg depressief word omdat ik mijzelf nu niet kan afreageren. al die frustraties nu ik ook nog ben verlaten door een persoon waar ik veel van hou.
druk met stage....dan komt opeens alles op je af natuurlijk

poe, het is lange tijd geleden dat ik vetpercentage heb gemeten..dat weet ik niet meer precies...maar weet wel dat ik sinds ik gestopt ben met trainen 3 a 4 kilo ben aangekomen.

en ik wil zielsgraag trainen weer...heb er een moord voor over om het zo maar te zeggen :rolleyes:
vooral omdat er een trainingskamp inzicht is!
 
Laatst bewerkt:
Tarzan zei:
Het klinkt bekend. Al komt het bij mij niet door overtraining maar door doodnormale stress na het verliezen van de belangrijkste persoon uit mijn leven. Ik slaap al een half jaar slechts 2 a 3 uur per nacht... als ik geluk heb. Ben soms een hele week achter elkaar wakker.


ow..dat klinkt niet zo best... :( En je hebt nog energie om te trainen? Rust lijkt me misschien gezonder...?

sterkte in ieder geval....
 
Hurricane zei:
ik slaap nu nog slechter omdat ik erg depressief word omdat ik mijzelf nu niet kan afreageren. al die frustraties nu ik ook nog ben verlaten door een persoon waar ik veel van hou.
druk met stage....dan komt opeens alles op je af natuurlijk

poe, het is lange tijd geleden dat ik vetpercentage heb gemeten..dat weet ik niet meer precies...maar weet wel dat ik sinds ik gestopt ben met trainen 3 a 4 kilo ben aangekomen.

en ik wil zielsgraag trainen weer...heb er een moord voor over om het zo maar te zeggen :rolleyes:
vooral omdat er een trainingskamp inzicht is!

Train je nu nog steeds veel ondanks je vermoeidheid? Een collega van me heeft dit ook gehad en heeft toch een tijdje moeten stoppen met trainen...het ging maar niet over, zelfs trainen op zeer lage intensiteit was niet voldoende :(

sterkte in ieder geval...
 
STyX zei:
Train je nu nog steeds veel ondanks je vermoeidheid? Een collega van me heeft dit ook gehad en heeft toch een tijdje moeten stoppen met trainen...het ging maar niet over, zelfs trainen op zeer lage intensiteit was niet voldoende :(

sterkte in ieder geval...


ben nu anderhalve maand gestopt met alles...
ik zorg voor optimale rust...maar had afgelopen weekend, weer beetje rustig op de zak geslagen..alleen werd alweer duizelig..

dit is iets wat men niet moet onderschatten
 
je zat denk ik bij boxen op zo'n 6% lichaamsvet.. nu zal t een 9 a 10% zijn..

veel rusten homes.. Goed eten!!
je weet wat ik allemaal nog zei tegen je.. gewoon daar aan houden!..

nog meer tips?
 
Hurricane zei:
ben nu anderhalve maand gestopt met alles...
ik zorg voor optimale rust...maar had afgelopen weekend, weer beetje rustig op de zak geslagen..alleen werd alweer duizelig..

dit is iets wat men niet moet onderschatten

hm..en je eet nog voldoende toch? Je neemt geen supplementen gaf je eerder aan...Persoonlijk zou ik je dit aanraden...Zelfs wanneer je gevarieerd eet, krijg je van bepaalde vitaminen/mineralen eigenlijk een te lage hoeveelheid binnen...En zeker als het even minder gaat met de gezondheid, kan het lichaam wel wat extra gebruiken...Een sterke multivitaminepil per dag en evt. apart nog een extra vitamine c pil per dag kan wellicht helpen je lichaam in een betere vorm te krijgen...
 
jah..tijdens mijn persoonlijke topniveau was ik hartstikke droog idd.

ben nu wel aan de vitamines timed release van mdoubleyou..zouden er nog andere supplementen zijn die helpen bij herstellen...het gaat dan meer om de geest
had gelezen dat honing bijv. wel een genezende werking had...en ginseng
 
Hurricane zei:
jah..tijdens mijn persoonlijke topniveau was ik hartstikke droog idd.

ben nu wel aan de vitamines timed release van mdoubleyou..zouden er nog andere supplementen zijn die helpen bij herstellen...het gaat dan meer om de geest
had gelezen dat honing bijv. wel een genezende werking had...en ginseng

hm..er zijn veel dingen die een gunstig effect op de geest zouden moeten hebben. Ik heb thuis zelf ook een fles Ginseng staan. Gebruik ik ook weleens wanneer ik het mentaal wat zwaarder heb. Daarnaast heb ik ook weleens Biloba (Gingko) gebruikt maar vraag me af of dit spul wel werkt. Ook heb ik weleens melatonine gebruikt voor het slapen gaan. Dit zou beter moeten zijn voor je nachtrust. Ik durf je deze produkten niet aan te praten omdat ik geen expert ben op dit gebied. Deze produkten zouden wel geen kwaad kunnen voor zover ik weet. Andere gezonde stoffen voor het lichaam zijn de welbekende uien en knoflook. Ook pure(!) chocolade zou een gunstig effect op het lichaam hebben. Honing (afhankelijk van het merk dacht ik) is idd goed en kun je bijvoorbeeld goed mengen in groene thee. Tenminste zo gebruik ik het vaker. Zo zijn er nog meer produkten die gunstig zouden zijn maar dit zijn even een aantal dingen uit eigen ervaring...Naast Ginseng zou Kambucha(in tegenstelling tot ginseng wat getrokken wordt uit een soort wortel is, is kambucha getrokken uit een soort paddestoel) ook goed voor de geest zijn maar hier heb ik geen ervaring in...

o ja nog iets...ook voldoende licht in je (opgeruimde)kamer (overdag) en voldoende zuurstof(regelmatig raampje open) zijn al simpele dingen die je misschien sneller over het hoofd ziet wanneer je het even minder hebt, maar wel belangrijk...Klinkt raar, maar wanneer het om je heen een chaos is, dan is de kans groot dat dit terugkomt tussen de oren...

Ik klink misschien vaag maar khoop dat je wat hebt aan mijn info? :(
 
Had er heel in het begin ook last van. Toen gebruikte ik nog geen suplementen en lette ik niet op wat ik at. Ik heb mijn training toen naar 4 dagen teriggebracht ipv 6 en ben meer koolydraten gaan eten. Met als gevolg dat ik niet de hele dag zat te gapen, kortademig was en natuurlijk met rasse schreden vooruit ging...

Als het bloed er goed uitziet kan je ervan uitgaan dat er geen virale infecite is of dat je in het bezit bent van een influenze bacterie.

Mijn advies is om goed naar je lichaam te luisteren en het niet meer onderdruk zetten dat dat het nu staat. Je lichaam moet nu goed herstellen van de schade en daarom is het niet raadzaam om te trainen. Kijk in hoeverre je voeding tekortschiet.

Succes en laat weten hoe het met je gaat,
The_Oak
 
Je zou heel vroeg , kunnen opstaan, zorgen dat je lichaam zich naturel uitput zonder dat je je inspant,'s avonds is je lichaam dan toe aan rust en herstel. voor de rest moet je dingen verzinnen die je een beetje afleiden, dat je niet steeds aan die sterfgeval moet denken!!! Neem een vriendin en neuk haar kapot elke dag, vlak voor slapen ff rukken, daar zul je lekker van slapen en in no time is die shit voorbij!

Mijn broer was 6 maanden geleden overleden,Ik weet hoe dat voel man, ik voel met je mee, echt!Sterkte voor nu en later
Ik was toen ook gestopt met trainen, kon niet slapen, kon niks doen, maar toen dacht ik: **** die shit man, ik wil weer gaan trainen en het is me gelukt na een tijdje kon ik weer goed slapen en mijn eetlust was terug!Het zal je ook lukken

Jij bent de baas over je lichaam niet andersom!!!
 
@styx
Ik heb vele sites bezocht vanmiddag. Je hebt gelijk, vele producten hebben ook een verbeterende werking op mijn geest.
denk dat ik morgen maar eens naar zo'n kruidenwinkeltje ga, en even kijken wat hun mij aanbevelen in mijn situatie.

veel licht en frisse lucht heeft idd een stimulerende werking voor positieve gedachten.
na een lange tijd aankakken probeer ik ook weer ritme te krijgen, ook erg belangrijk.
bedankt voor je goeie raad!

The oak

Daar was ik allang blij om..maar ook verbaasd, ik dacht dat ik bloedarmoede had..of 1 of andere vage ziekte, maar gelukkig zag het er gezond uit.
Deze situatie waar ik nu inzit is een straf. Heb daarintegen wel geleerd om naar mijn eigen lichaam te luisteren. Als ik ooit weer ga trainen en slecht geslapen heb, ga ik gewoon niet trainen..of heel rustig.

@Louis

In mijn geval is er een meisje waar ik anderhalf jaar mee had...en waar ik verschrikkelijk veel van hou...mij wreedaardig heeft gedissed en verlaten.
tsjah dan word het rukken he ;)
probeer ook afleiding te zoeken hele dag stage lopen elke dag..en s'avonds even bij ouders zitten. Gelukkig heb ik vrienden die mij opvangen(waar ik niet op had gerekend trouwens).

het is ****ed up als je leven uit 2 dingen bestaat...trainen en je meisje...en dat in dezelfde periode verliezen.....denk dat veel mensen zich ook wel kunnen vergelijken met deze situatie

Ik dank jullie!
 
rusten lijkt me niet fout, misschien orde op zaken stellen en weer overnieuw beginnen.
Veel sterkte !!

grtz
 
Back
Naar boven