XXL Nutrition

Chroom

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Waardering
0
om nou een oud topic omhoog te kicken:

Wat vinden jullie van Chroom?(het is dus niet kankerverwekkend, zelfs 200omg niet)

- optimaliseert je spier-vetverhouding
- helpt je meer energie uit vet halen Verminderde spierafbraak tijdens een dieet
- Verminderde trek in zoet
- Verlaging van de bloedsuikerspiegel en de cholesterolspiegel
- Efficiëntere stofwisseling
- Geen `dip` na het eten

Chroom zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel constant blijft waardoor je meer energie krijgt. Het handhaven van een dieet wordt door chroom vereenvoudigd door een vermindering van de lekkere trek. En door het efficiënter omspringen met koolhydraten zal je lichaam eerder overschakelen op de vetstofwisseling voor energie.

Het mineraal is noodzakelijk voor een normaal metabolisme van koolhydraten, eiwitten en vetten. Chroom draagt bij aan een verlaging van je vetpercentage, terwijl je spiermassa behouden blijft.

ChroomPicolinaat is een chemische samenstelling van het element chroom in zijn best opneembare vorm. Chroom wordt in vele processen in het lichaam gebruikt. Het doet zijn werk in het hormonale systeem, maar legt ook zijn steentje bij in het enzymatische proces. Kortom een goede chroomhuishouding is heel erg belangrijk.

ChroomPicolinaat stimuleert de natuurlijke groei van het lichaam. Chroom doet dit door ervoor te zorgen dat de eiwit / aminozuur inname sterk verbetert. Voor vele mensen die nergens op reageren is ChroomPicolinaat de oplossing, het stimuleert de spieren tot een sterkere groei door op te treden als een katalysator.
;)
 
OW .. cool, waar kan je dat kopen weet je wat supplementen?
 
Naar alles wat ik ervan heb gelezen zou ik de picolinaat variant links laten liggen..

Zelf ga ik morgen ook eens chroom aanschaffen, nu 4 weken aan het cutten en zo rond 17.00 is de hunkering naar alles wat zoet is onhoudbaar.. ik hoop dat chroom daar verandering in kan brengen..

iemand goede of slechte ervaringen er mee?
 
Originally posted by soulreaver
Naar alles wat ik ervan heb gelezen zou ik de picolinaat variant links laten liggen..


Inderdaad...
 
het schijnt best mee te vallen, die tests zijn gedaan met extreem grote concentraties:

Chroom-picolinaat is voor de zoveelste keer onderzocht en veilig bevonden!

Dr. Danielle Greenberg bevestigt dat diëten met hoge doseringen chroom-picolinaat (CP) geen schade toebrengen aan chromosomen en dus absoluut niet kankerverwekkend zijn. Chromosomen zijn de dragers van het erfelijk materiaal. Elk stofje dat schade veroorzaakt aan chromosomen is potentieel kankerverwekkend. Twee eerdere studies in een reageerbuis met absurd hoge concentraties CP lieten zien dat CP een kankerverwekkende stof zou kunnen zijn. Er is echter vrijwel geen enkel mineraal dat in deze onderzoeksopzet niet kankerverwekkend zou zijn.

De resultaten van deze twee reageerbuisstudies werden dan ook fel bekritiseerd door gerenommeerde wetenschappers. Talloze andere studies hadden al laten zien dat chroom-picolinaat een veilig voedingssupplement was, maar nog nooit was er zo’n gevoelig onderzoek uitgevoerd dat de veiligheid van chroom-picolinaat bij levende dieren bevestigt. Het onderzoek laat ook zien dat de voorgaande teststudies, waarin gebruik werd gemaakt van reageerbuisjes, wetenschappelijk interessant zijn, maar zonder implicaties voor levende systemen.

In haar onderzoek kregen ratten éénmalig 2000 mg chroom-picolinaat per kilogram lichaamsgewicht toegediend, waarna twee dagen later het beenmerg werd onderzocht.

Ter vergelijking kregen andere ratten een bekende kankerverwekkende stof (cyclophosphamide) toegediend, terwijl weer andere ratten slechts water mochten drinken. Zoals verwacht veroorzaakte de kankerverwekkende stof aanzienlijke schade aan de chromosomen, maar chroom-picolinaat veroorzaakte geen enkele schade aan de chromosomen. Sterker nog: de resultaten toonden aan dat chroom-picolinaat net zo veilig is als het drinken van water.

de reden waarom ik het wil kopen is omdat ik last he bvan Insuline schommelingen (ik heb al eerder gebruikt, en zeer tevreden)
 
GiantKick omhoog.. :p

Zijn er meer mensen die chroom hebben gebruikt?

Wil het namelijk zelf ook gaan gebruiken tijdens het cutten.. :)
 
ik heb t nog steeds heb t een paar maande gebruikt maar helpt geen malle moer bij mij
 
Gebruik gewoon polynicotinaat of gft, dan ben je in ieder geval van de problemen af.
 
Chromium picolinaat is het eerste supplement wat ik heb aangeschaft.
Dat kocht ik toen omdat het goedkoopste was en er een leuk verhaal bij stond.
Ik heb het een paar maanden gebruikt en kan zeggen dat het die 26 gulden per potje zeker niet waard was..Iets minder trek in zoet , dat wel.
Een collega op m'n werk heb ik chroom aanbevolen omdat hij altijd veel snoept en zo veel koekjes eet.
Hij had er wel baat bij en had een hele tijd geen trek meer in snoep.
Maar na een maand of 2 was dat effect weer weg en is weer gaan snoepen als een gek.
Wie weet werkt het beter bij een ander.....
 
chroom zit ook in stack II, merkte wel dat je geen zin meer in zoet kreeg laat in de middag..
 
Back
Naar boven