XXL Nutrition

Cindy's summer shred

Bezoekers in dit topic

Cindyyx

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
58
Waardering
158
Lengte
1m77
Massa
68kg
Vetpercentage
20%
Hallo iedereen!

Ik heb besloten om een log te beginnen zodat ik meer gemotiveerd blijf om me aan mn mealplan te houden! Voeding is altijd zeer lastig geweest voor me, ik kom zeer snel aan en ik kan gewoon echt geen nee zeggen tegen lekker eten :').
Ik begon op 82 kg in augustus 2017, en weeg nu tussen de 69.5 en 70.3 kg (dit schommelt elke dag) Toen ik me liet opmeten eind november zat ik op een vetpercentage van 33% (77,5 kg) en paar weken geleden zat ik op 25% (ik woog toen nog 72kg, dus waarschijnlijk is het nu wel iets lager)
Mn afmetingen zijn nu:
taille: 69 cm
heupen: 95 cm
bovenbeen: 64 cm (toen ik 77 kg woog waren ze ook 64 cm, ik raak echt zeer lastig beenvet kwijt jammer genoeg)
bicep: 27 cm
Ik wil nu tot september in een deficit eten en proberen om een vetpercentage onder de 20% te krijgen (ik weet niet of dit mogelijk is?) En dan waarschijnlijk in de koude maanden iets meer eten om wat meer spieren te verkrijgen.
Ik sport 4x per week; 2x upperbody 2x lowerbody.
Ik ben trouwens 1m77
 
Laatst bewerkt:
In voor een logje.
 
Gisteren had ik lowerbody;

Als warmup fietste ik naar de sportschool :') en deed ik 3x8 pistolsquats

Squats
40 kg 8x
45 kg 8x
50 kg 8x
55 kg 8x
60 kg 5x

Frontsquats
40 kg 8x
45 kg 8x
50 kg 5x

Straight leg deadlift
40 kg 3x12
20 kg 2x12 (ik voel het beter in m'n hamstrings als ik lager ga in gewicht)

Straight leg deadlift met dumbells
20 kg (dus 10 kg per dumbell) 3x12
32 kg 2x12

Calf raises
50 kg 15-20 reps 4x

Lunges (superset met frontsquat met alleen de stang dus 20 kg)
16 kg (8 kg dumbells) 3x12

Legpress
3x12

Ziet dit er een beetje goed uit? Het is best heavy maar ik train benen maar 2x dus dan probeer ik ze echt goed te hitten.
 
Heavy om te eindigen met Leg Presses. Heb je zin om aan de contest mee te doen? Is ook een mooie extra motivatie.
 
Hahaha ja weet ik maar ik ga hierbij echt niet hoog in gewicht (35 kg). En dat zou ik wel willen, maar ik voldoe niet aan de regels (40 posts, 3 maanden lid,..)
 
Welkom en succes!
 
. En dat zou ik wel willen, maar ik voldoe niet aan de regels (40 posts, 3 maanden lid,..)

het is crisis met het aantal deelnemers dus is een uitzondering misschien mogelijk
 
In!:) zou wel ipv sldl met db legpress doen (maar dan wel lekker zwaar), anders beetje dubbel omdat je ook sldl met een barbell doet.

Suc6 met cutten iig!
 
Laatst bewerkt:
^ Ja klopt dat kan ik ook doen, maar ik voel legpress altijd meer in mn kont en quads ipv mn hamstrings en ik heb dan het gevoel dat ik te weinig doe voor mn hamstrings.
Vandaag heb ik niet getraind, had nl een familiefeest en heb gecheat! Maar vanaf morgen weer gewoon gezond eten.
 
^ Ja klopt dat kan ik ook doen, maar ik voel legpress altijd meer in mn kont en quads ipv mn hamstrings en ik heb dan het gevoel dat ik te weinig doe voor mn hamstrings.
Vandaag heb ik niet getraind, had nl een familiefeest en heb gecheat! Maar vanaf morgen weer gewoon gezond eten.
Als je je voeten wat wijder zet en hoger plaatst leg je meer de nadruk op je hams dan quads. Als je voornamelijk je kont voelt, zou je iets minder diep kunnen zakken (maar wel tot 90 graden).

Leg Curls o.i.d. zijn trouwens ook een prima oefening voor je hams, maar Leg Presses zou ik er sowieso in houden.
 
Okee, dankjewel! Dan zal ik dat doen ipv rdl met dumbells. In mijn gym hebben ze alleen seated leg curls en die vind ik helemaal niet fijn, is het dan beter om dit
te doen of gewoon die seated?
 
Staand leg curl is ook lekker voor de hammies :D
Is er geen apparaat dan gewoon in de leg extension doen.

 
Dat is idd ook een goede, dankjewel!
 
Of staand met de Low pulley. Als je zo’n enkelbandje hebt.
 
Wat marina1975 zegt. Zelf vind ik staand en liggend in op goede apparatuur fijner dan zittend, maar ik heb soms ook geen keus en doe 'm dan zittend, single leg. Als je die liggende met een DB tussen je voeten fijn vindt, is het prima. Zelf loop ik dan zo enorm te kloten, dat ik die niet meer doe. Ik doe voor m'n hams Good Mornings en Leg Curls (staand bij voorkeur, anders zittend).
 
Welkom en veel succes! Ik volg!
 
Dankjewel allemaal! Ik woog daarnet 71.3 kg omdat ik de afgelopen dagen best veel heb gegeten, maar vandaag gewoon weer lekker beginnen! Ik eet nu trouwens 1930 kcal. Hierdoor zou ik per week 0,5 kg afvallen
 
Succes!
 
Ga vandaag fullbody doen ipv split omdat ik gisteren upperbody niet heb getraind! Dus zo gaat m'n training er vanavond uitzien:
Squats
55 kg 2x12
60 kg 1x6
65 kg 1x6
Frontsquats
45 kg 2x12
50 kg 1x5
RDL's
4x15 40 kg
Leg press
3x20 (weet nog niet welk gewicht, iig wel zwaar)
Military press
4x8 20 kg
Side lateral raises
3x12 6 kg dumbell in elke hand
Rear delt fly
3x12 weet nog niet hoeveel kg
Tricep dips
4x10
Tricep pushdown
3x12 15 kg
Bicep curls
3x12 15 kg stang
Lat pulldown
3x12 23 kg
Deadlifts
3x12 60 kg (misschien hoger, hangt er vanaf hoeveel energie ik heb :') )

Misschien dat ik nog wat toevoeg of weglaat. Het is echt best veel, maar heb gisteren niet getraind en ik ben vandaag en morgen vrij :') dus heb genoeg tijd.
Het is trouwens niet in deze volgorde. Kan zijn dat ik deadlifts in het begin doe maar ik begin sowieso wel met het benendeel.
 
Back
Naar boven