AndroidHealthClinic

Sticky Citaten van verstandlozen

Bezoekers in dit topic

Kun jij Latijn lezen? Wel met woordenboek neem ik aan. En weet je dat hoe het grammaticaal zit (naamvallen e.d.)?
Het is wat roestig, maar in principe "aere perennius".

Met een beetje aanleiding en inspanning kan ik wel weer over "wapens en mannen zingen"
(Arma virumque cano, weetuwel)

Een ablativus is absolutus geen probleem....
:D

• Like
Waarderingen: Schwarzeneggertje
Het is wat roestig, maar in principe "aere perennius".

Met een beetje aanleiding en inspanning kan ik wel weer over "wapens en mannen zingen"
(Arma virumque cano, weetuwel)

Een ablativus is absolutus geen probleem....
:D
Vergeet het ACI en het gerundivium niet!

ACI, moet je me ff helpen?

Gerundivum (zonder 2e i), is dat waar "agenda" het voorbeeld van is?

"De dingen die gedaan (agere) moeten worden"

Gerundium:

Mijn grapje ten koste van dr. Hoppenbrouwer was gerundivium, een contaminatie van gerundium en gerundivum. De hele klas lag dan plat maar de serieuze doctor hoorde wat hij horen wilde.

ACI staat voor accusativus cum infinitivo:

Voor mij ondertussen 50 jaar geleden...

• Like
Waarderingen: Mentat
Zo, dit is allemaal wel nostalgie zeg, of zoals Mentat zegt, wat roestig. Heb nog ergens een Asterix en Obelix in het Latijn liggen: Asterix apud Britannos .

Toen er nog echt onderwijs werd gegeven, wat dat betreft heb je het beter gehad dan mensen die nu op school zitten.
Voor mij is het nog maar een jaar of 16 geleden, maar had toch nog wel echt gepassioneerde docenten voor Grieks en Latijn, die ons wel wisten te motiveren.

• Like
Waarderingen: brian0206, BB_, Schwarzeneggertje en 1 andere persoon
, maar Toen er nog echt onderwijs werd gegeven, wat dat betreft heb je het beter gehad dan mensen die nu op school zitten.
Blijkbaar (post van @molenaar) zijn er nog steeds goede docenten.

Aan de andere kant heb ik nb 40 jaar geleden al meegemaakt dat studenten alleen voor een goed cijfer gingen en niet voor inhoud. Hoewel ik geen les wilde geven aan de universiteit toen ik net begonnen was als promoverend onderzoeker (oio ipv aio), was ik toch een keer overgehaald toen ik ff terug was uit Afrika om een college statistiek te geven over mijn stokpaardje, statistische significantie van meetresultaten. Toen ik de studenten die overigens niet veel jonger waren dan ik, vroeg of ze wilden weten hoe het werkelijk zat in ingewikkelde gevallen met meerdere statische testen, haakte iedereen meteen af omdat dat geen onderdeel van het examen was.

• Like
Waarderingen: BB_
Voor mij is het nog maar een jaar of 16 geleden, maar had toch nog wel echt gepassioneerde docenten voor Grieks en Latijn, die ons wel wisten te motiveren.

Blijkbaar (post van @molenaar) zijn er nog steeds goede docenten
Had ik geen goede en inspirerende docenten gehad dan was mij veel minder bijgebleven.

Ik doelde specifiek op het feit dat het onderwijs en de manier van lesgeven is veranderd, om niet te zeggen: vooral verslechterd.

• Like
Waarderingen: Schwarzeneggertje
Had ik geen goede en inspirerende docenten gehad dan was mij veel minder bijgebleven.

Ik doelde specifiek op het feit dat het onderwijs en de manier van lesgeven is veranderd, om niet te zeggen: vooral verslechterd.
In het bijzonder aan @Schwarzeneggertje en @molenaar d.

Om maar even te onderstrepen dat er tegenwoordig echt dingen anders zijn, kunnen rekenen was al niet nodig...
1000012703.jpg

Laatst bewerkt:
  • Wow
  • Brow
  • Haha
Waarderingen: brian0206, molenaar d en Schwarzeneggertje
  • Haha
Waarderingen: Mentat en Schwarzeneggertje
Terug
Naar boven