XXL Nutrition

CL 600 vs CL 6.5 amg

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
Kan iemand mij vertellen wat precies de verschillen zijn tussen deze 2 auto's, het verschil is een 100000 ???, en voorzover ik weet is het enige verschil dat het v12 blok door AMG onderhanden is genomen..
 
Paar uiterlijke verschilpunten
 
niet enkel het blok. heel onderstel etc. maar goed nog belachelijk duur uiteraard.
 
Geen verschil, beiden smaakloze pochkarren en veel te duur voor wat het is ;) (slechte service trouwens bij mercedes).
 
niet enkel het blok. heel onderstel etc. maar goed nog belachelijk duur uiteraard.


het onderstel dus ook, ik vroeg het me al af, alleen een motor mag toch geen 100000 extra kosten, 300000 voor een bak als deze is zoiezo belachelijk duur,
 
maar altijd nog de helft van een slr ;)
 
Er is dus wel een heel ander verschil tussen een Cl6.5 AMG en een CL600. Heb zelf in de CLK DTM AMG Cabrio, SLK AMG en de CLS gezeten. Ik zal je vertellen wat er anders is.

- motor is nog meer opgefokt met turbo's
- onderstel
- interieur (amg stuur, amg stoelen, ...)
- exterieur (velgen, bumpers, banden, ...)
- auto is zo getuned dat er meer downforce is
- ...

En zo kan je nog wel verder gaan. Maar als je slim bent neem je gwn een CL600 met amg pakket op. Heb je ook amg stuur, amg stoelen, amg velgen zoveel als je wilt behalve de motor en onderstel etc. Weet het niet precies, er is genoeg te vinden op internet.

Als je zou mogen kiezen neem je toch een SL65 AMG. ;)

Dit ben ik btw in de CLK DTM AMG Cabrio, had toen nog langer haar.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op de achtergrond zie je de Viper SRT-10 en de CLS AMG staan.
 
leuke foto :)

vond je wel jammer zeker dat je em niet mee mocht nemen ;)
 
Ze hebben hem wel speciaal voor mij en m'n pap gestart, net zoals in de viper, heb wel in de viper gezeten toen hij draaide, je trilt gewoon helemaal mee.
 
Overzichtje:

4v5mts5.jpg


Voor de mensen die denken dat er alleen maar wat aan het uiterlijk is veranderd, ga eens een kijkje nemen op de mercedes website en op die van AMG.
 
Cl 600 is een 5.5 liter block..de cl 65 is uitgeboord tot 5.9 cubic inches..bitches..:D
andere vermogensopbouw en afstellingen..
 
geloof dat de pacecar in formule 1 ook zo'n CL in AMG is maar dan in coupé versie, heb de auto gezien op de tuningbeurs in Essen en ik smolt gewoon, prachtige wagen en power ten over!!
dit is dezelfde discussie als BMW 3 vs. BMW M3
of
AUDI A4 vs. AUDI RS4
als je een M, S of RS, of AMG koopt dan koop je de power, de wegkwaliteiten en alle andere exclusiviteit die je bij bvb een Porsche ook hebt, maar de wagen springt veel minder in het oog voor niet kenners of de man in de straat.
Omwille van deze eigenschappen worden deze wagens veel gecarjackt om later bij holdups te gebruiken!
ik ben er alleszinds volledig weg van, voor kenners en liefhebbers zijn deze wagen het neusje van de zalm!
 
AMG is voor nichten...je moet BRABUS hebben! :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
geloof dat de pacecar in formule 1 ook zo'n CL in AMG is maar dan in coupé versie, heb de auto gezien op de tuningbeurs in Essen en ik smolt gewoon, prachtige wagen en power ten over!!
dit is dezelfde discussie als BMW 3 vs. BMW M3
of
AUDI A4 vs. AUDI RS4
als je een M, S of RS, of AMG koopt dan koop je de power, de wegkwaliteiten en alle andere exclusiviteit die je bij bvb een Porsche ook hebt, maar de wagen springt veel minder in het oog voor niet kenners of de man in de straat.
Omwille van deze eigenschappen worden deze wagens veel gecarjackt om later bij holdups te gebruiken!
ik ben er alleszinds volledig weg van, voor kenners en liefhebbers zijn deze wagen het neusje van de zalm!

Het mooie van de auto's die jij noemt is dat een normale leek ze niet zou kunnen onderscheiden van de standaardversies. Hierdoor kan je veel leken verbaasd achterlaten bij een sprintje.
Ik hoop dat Audi ooit met een RS5 komt, ben erg benieuwd hoe die bak eruit gaat zien.
Trouwens over AMG gesproken, vaak zijn het toch wel de rijkere aristocraten die daarin rondzoefen. Datzelfde geldt voor Carlsson of Brabus. Je moet er het geld voor hebben...
 
Het mooie van de auto's die jij noemt is dat een normale leek ze niet zou kunnen onderscheiden van de standaardversies. Hierdoor kan je veel leken verbaasd achterlaten bij een sprintje.
Ik hoop dat Audi ooit met een RS5 komt, ben erg benieuwd hoe die bak eruit gaat zien.
Trouwens over AMG gesproken, vaak zijn het toch wel de rijkere aristocraten die daarin rondzoefen. Datzelfde geldt voor Carlsson of Brabus. Je moet er het geld voor hebben...

Komt wss ook...stond laatst in de krant...

[Afbeelding niet meer beschikbaar] kweet niet of hij er echt zo uit komt te zien...
 
Ik slaap er nog even een nachtje over en kijk ik welke ik ga bestellen ;)
 
M'n vader heeft dit weekend toevallig naast een brabus gestaan. Hij wist enkel niet dewelke. :bang:
 
De Mercedes, nee DE auto van het moment is de CLS V12 Brabus Rocket - de snelste sedan ter wereld:cool:

v12
730pk
0-100 km/u - 3.9 sec
Begrensd op 350km/u - top 362km/u
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven