Fitness Seller

De weg naar een taille (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zie je logje nu pas
leuk hoor Clair ik kijk mee...succes:pressing:
 
Eerst een rondje Milon (gebruik ik nu alleen als warming-up) en diverse buikspieroefeningen.

Overhead press

15 x 6
12 x 8
10 x 10
8 x 12 (laatste rep was bijna falen)

Bench press: in verband met mijn belabberd 'recht' houden van de stang, nog zonder gewichten:

3 x 12 x 20

Deadlift (techniek al veel beter dan de eerste keer)

10 x 10
10 x 20
10 x 25

Squat (eerste keer met stang, dus ook veel op techniek begeleid)

10 x 20
10 x 20
10 x 30
 
Mooi begin...je hoeft niet tot falen te gaan..1 repje overhouden is echt mooi..ff dr nog inkomen...het begin is gemaakt :)
 
Mooi begin...je hoeft niet tot falen te gaan..1 repje overhouden is echt mooi..ff dr nog inkomen...het begin is gemaakt :)

Het is idd nog heel erg zoeken...voel me een complete default als ik nu bezig ben haha.
 
Het is idd nog heel erg zoeken...voel me een complete default als ik nu bezig ben haha.
Gewoon lekker in je ritme komen..en veeeel geduld hebben...lange termijn werk it is!...
 
Eerst een rondje Milon (gebruik ik nu alleen als warming-up) en diverse buikspieroefeningen.

Overhead press

15 x 6
12 x 8
10 x 10
8 x 12 (laatste rep was bijna falen)

Bench press: in verband met mijn belabberd 'recht' houden van de stang, nog zonder gewichten:

3 x 12 x 20

Deadlift (techniek al veel beter dan de eerste keer)

10 x 10
10 x 20
10 x 25

Squat (eerste keer met stang, dus ook veel op techniek begeleid)

10 x 20
10 x 20
10 x 30

Leuk dat je ook begonnen met krachttraining!
Welk schema volg je nu?

Ik ben direct begonnen met 5x5 SL, ze hebben een hele professionele (gratis) app waarbij alles voor je wordt bijgehouden.
Het leuke en fijne van dit schema is, is dat het elke training maar 3 oefeningen zijn en alles in het squat rack. Dus eenmaal de squat rack opgeeist, weet je zeker dat je je training geen
zorgen hoeft te maken over toestellen die wel of niet bezet zijn :p Verder zijn het slechts 5 oefeningen die je doet, dus je gaat die oefeningen (tevens de belangrijkste in het krachttrainen) goed onder de knie krijgen. Ik raad het je zeker ook aan :)

Ik snap alleen jou deadlift van 10x10 niet, de stang alleen al is 20 normaal, dus bekijk even of je dat wel goed hebt!
 
Ik snap alleen jou deadlift van 10x10 niet, de stang alleen al is 20 normaal, dus bekijk even of je dat wel goed hebt!

Ik heb niet de Olympische stang gebruikt;)
 
Omdat ik geen 3 dagen tussen mijn trainingen wil laten zitten, net thuis een leuke fb workout gedaan... Alles 3 setjes van 10.

Ab rollout
Schuine crunches
Lunges (met dumbells)
Squats (met dumbells)
Triceps dips
Dumbell curls

Zo naar het werk (fiets ik de 8 km er naartoe op 24 km pu, heb ik gelijk 30 min cardio haha), daar wat km maken.
 
Je kan ook een split doen ....ene dag UB en andere dag LB....is-da-wa? :)
 
Net terug van trainen: onder het typen mijn shake aan het drinken ;)

Overhead press (dumbells)

15 x 8
12 x 10
10 x 12
8 x 14 (laatste setje was echt wel pittig)

Deadlift (dumbells)

10 x 8
10 x 10
10 x 12
10 x 14

Uitvoering ging wat meer 'automatisch' nu en goed.

Crunches 10 x 10

Benchpress

15 x 20
15 x 20
12 x 20
12 x 20

Squat

12 x 20
12 x 25
12 x 25
12 x 30
12 x 30
 
Zie nu ook pas dat je een log hebt. Count me in om te volgen!
 
Ook in
 
Leuk! Ik volg. Succes...
 
Thnx voor het volgen iedereen! Zal nog niet zo spectaculair zijn allemaal, maar ik vind het wel handig om progressie (en fouten) te kunnen delen; zeker in het begin. En mochten jullie tips of opmerkingen hebben, graag hoor :)
 
ik kom ook af en toe ff gluren ...ben benieuwd hoever je komt Claire :)
 
ik kom ook af en toe ff gluren ...ben benieuwd hoever je komt Claire :)

Ik ben zelf ook wel benieuwd.... heb na een maand pas een klein beetje een idee welke richting ik op wil en wat mijn doelen worden, maar of die haalbaar zijn, gaan we zien ;)
 
Ik ben zelf ook wel benieuwd.... heb na een maand pas een klein beetje een idee welke richting ik op wil en wat mijn doelen worden, maar of die haalbaar zijn, gaan we zien ;)

jaardoelen kun je opdelen in maanddoelen ..ben je dr al uit wat voor programma je doet ..in het begin FB en daarna splitten in UB en LB? :pressing:
 
jaardoelen kun je opdelen in maanddoelen ..ben je dr al uit wat voor programma je doet ..in het begin FB en daarna splitten in UB en LB? :pressing:

Voorlopig idd FB (ook ivm de tijd die ik nu heb, of meer specifiek die ik niet heb). Ik heb op de sportschool een erg goede coach/trainer die bijna alle programma's kent (niet alleen als coach, maar ook ervaring) en weet waar hij het over heeft mbt voeding ;) Hij kent me al een tijdje en weet welke blessures ik heb gehad..eerst dus ff kijken wat ik kan gaan bereiken met stronglifts. Ik moet zeggen dat ik dat hele powerlift gebeuren wel erg interessant vind...
 
Voorlopig idd FB (ook ivm de tijd die ik nu heb, of meer specifiek die ik niet heb). Ik heb op de sportschool een erg goede coach/trainer die bijna alle programma's kent (niet alleen als coach, maar ook ervaring) en weet waar hij het over heeft mbt voeding ;) Hij kent me al een tijdje en weet welke blessures ik heb gehad..eerst dus ff kijken wat ik kan gaan bereiken met stronglifts. Ik moet zeggen dat ik dat hele powerlift gebeuren wel erg interessant vind...
Nou das een prima keuze...veel compounds voor kracht en massa 5x5 en je bent idd snel klaar...een coach uit de praktijk is goud waard...bofferd
 
Back
Naar boven