MuscleMeat

De weg naar een taille

Bezoekers in dit topic

Net terug van training...rek was vrij, dus gelijk maar geclaimd :cool:

Squat

2 x 10 x 20
1 x 10 x 30
1 x 10 x 40

Benchpress

2 x 12 x 20
1 x 12 x 25
1 x 12 x 30

Snatch (ik geloof dat deze oefening zo heet, zo niet, hoor ik graag hoe wel). Met de kleine barbell gedaan (10 kg): in vloeiende beweging van onder je knieën tot boven het hoofd uitstrekken.

4 x 10 x 15

Deadlift (ook met kleine stang van 10 kg)

2 x 10 x 15
2 x 10 x 20

Dumbell side bends (met 10 kg)

4 x 10

Barbell row

4 x 10 x 20

En ter verhoging van de algehele feestvreugde, nog een rondje Milon gedaan :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je volgen. Niet teveel staren naar de gewichten en vooral niet verontschuldigen.
Iedereen is ergens begonnen. :thumbs:
 
Een relatief korte work out (zodadelijk weer werken tot 18). Omdat ik donderdag en zaterdag ook kan trainen, nu (bijna ;) ) alleen UB gedaan.

Squat

2 x 10 x 20
1 x 10 x 40
1 x 10 x 45

Push ups (op 75 cm)

4 x 10

Standing dumbell curls

10 x 3
10 x 4
10 x 5
10 x 6

Cable upright row

3 x 30 x 2

Standing dumbell press

15 x 6
12 x 7
10 x 8
8 x 9 (deze was echt zwaar haha)

Cable side row (volgens mij heet dit zo, ben nog niet zo thuis in de benaming van de oefeningen)

3 x 20 x 2
 
Geen training vandaag (zaterdag weer), wel mijn eigen versie van de triatlon gedaan haha. Heen en terug naar het zwembad gewandeld (8 km, gemiddeld tempo 5,6 km/u), uur aquazumba en mijn fiets van het werk naar huis gebracht (8 km, gemiddeld tempo 21 km/u).

Wel ga ik nog ff kijken of dat ik mijn calorieën nog iets verder naar beneden ga brengen, of dat ik misschien toch teveel cheat....
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Is ook lekker hoor, beetje buiten cardio met dit weer. Dikke prima.
 
Geen training vandaag (zaterdag weer), wel mijn eigen versie van de triatlon gedaan haha. Heen en terug naar het zwembad gewandeld (8 km, gemiddeld tempo 5,6 km/u), uur aquazumba en mijn fiets van het werk naar huis gebracht (8 km, gemiddeld tempo 21 km/u).

Wel ga ik nog ff kijken of dat ik mijn calorieën nog iets verder naar beneden ga brengen, of dat ik misschien toch teveel cheat....
Sunday is cheatday...weet-je-toch? hoeveel zondagen heb jij dan? ..zondaar! :P
 
Om 7.45 weer in de sportschool, volle bui op mijn lijf op de terugweg (beetje jammer).

Squat

12 x 20
12 x 30
12 x 40
10 x 50 (voor het eerst dat ik moeite had met deze oefening, dus vanaf hier ga ik opbouwen met 2,5 ipv 5)

Deadlift (als een grote meid nu met de 20 kg stang)

10 x 20
10 x 25
10 x 30
10 x 35

Standing shoulder press

15 x 4
12 x 6
10 x 7
8 x 8
6 x 9

Walking lunges

3 x 26

Side bends

3 x 10 x 12

Standing dumbbell curls

15 x 4
15 x 5
15 x 6

Arnold press

12 x 3
10 x 3
8 x 3

Incline bench two arm dumbbell row

15 x 7
12 x 8
10 x 9
8 x 12

Standing dumbbell fly

3 x 12 x 3

Calorieën nu op 1700 gezet, kijken wat dat gaat doen.
 
Flinke gewichten hoor voor iemand doe pas begonnen is met KT! Na een jaar squat ik nog maar vlot 50kg haha :P
 
Flinke gewichten hoor voor iemand doe pas begonnen is met KT! Na een jaar squat ik nog maar vlot 50kg haha :P

Ok dan, thnx! Ik kijk expres niet teveel naar de gewichten van anderen, omdat ik mezelf dan misschien daardoor laat leiden ;) Dus ook geen idee wat 'normale' startgewichten zijn; maar merk nu dus wel dat ik voor de 50 kg squat echt wel moeite moet doen...Misschien een voordeel dat ik van nature al stevige bovenbenen heb haha.
 
Ok dan, thnx! Ik kijk expres niet teveel naar de gewichten van anderen, omdat ik mezelf dan misschien daardoor laat leiden ;) Dus ook geen idee wat 'normale' startgewichten zijn; maar merk nu dus wel dat ik voor de 50 kg squat echt wel moeite moet doen...Misschien een voordeel dat ik van nature al stevige bovenbenen heb haha.

Haha misschien!
Zal ook wel met lengte/gewicht te maken hebben. 50kg is voor mij bijna bw squat :p
 
Haha misschien!
Zal ook wel met lengte/gewicht te maken hebben. 50kg is voor mij bijna bw squat :p

Absoluut ja, ik ben 1.62 met 64 kg en een laagje extra vet ter ondersteuning :rolleyes:
 
Ga je je programma nog aanpassen? misschien UB meer prio heeft? SQ en DL zijn anders wel enorme krachtopbouwers

Ik dacht dat je SL 5x5 zou doen? Ik kan me vergissen :dunno:
 
Ga je je programma nog aanpassen? misschien UB meer prio heeft? SQ en DL zijn anders wel enorme krachtopbouwers

Mijn coach kent mijn doelen (en mankementen haha) en weet wat mijn werkzaamheden/andere bezigheden zijn, dus laat hem mijn programma een beetje opstellen. Zeker ook omdat ik nogal een default ben op gebied van KT en ik nog weleens overenthousiast kan worden ;)
 
Mijn coach kent mijn doelen (en mankementen haha) en weet wat mijn werkzaamheden/andere bezigheden zijn, dus laat hem mijn programma een beetje opstellen. Zeker ook omdat ik nogal een default ben op gebied van KT en ik nog weleens overenthousiast kan worden ;)
Gaat helemaal goed komen.....en stuiteren mag hoor :)
 
Squat 10x50 als beginners stats.. daar kunnen heel veel vrouwen (en mannen) jaloers op zijn.
Wat is je lichaamsbouw?
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Squat 10x50 als beginners stats.. daar kunnen heel veel vrouwen (en mannen) jaloers op zijn.
Wat is je lichaamsbouw?

Ik ben niet begonnen met 50 hoor! 3 weken geleden eerst met de 20 kg zonder gewichten. Mijn dochter beschrijft mijn lichaamsbouw als klein en compact en dat is wel accuraat ;) Heb het er al eens met Bosco55555 in een eerdere post over gehad dat ik vroeger erg baalde van mijn bouw, en zeker van mijn benen. Als kind had ik al redelijk gespierde benen (klasgenoten noemden het 'mannenbenen'), maar heb ook altijd wel een laag vet gehad. Van boven breed gebouwd, maar wel smalle heupen (87 cm du moment).
 
Back
Naar boven