AndroidHealthClinic

De weg naar een taille (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Claire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
9 jun 2019
Berichten
1.196
Waardering
4.235
Lengte
1m62
Na het lezen van een aantal hele mooie log's, heb ik besloten om ook een log bij te houden. Zo kan ik zelf alles een beetje bij houden mét jullie als stok achter de deur :) Omdat ik best onzeker ben over mijn lichaam, in den beginne alleen een UB pic.
20190612_104644.jpg
Ik heb rustig alles opgemeten en kom tot de volgende beginwaarden:
pols 15
onderarm 24
biceps 30
schouders 105 (omtrek)
borst 92
taille 74
heupen 88
dij 52
kuit 34

Momenteel bezig met 2 keer in de week Miloncirkel (weet hoe hier over gedacht wordt, maar heb nog nooit gesport tot een paar maanden geleden en werkt voor mij prima om te starten ;) ). Dit gaat naar 3 keer in de week: morgen ga ik checken met welke gewichten ik bezig ben.
Iedere week een keer aquazumba: voor de fun en extra conditie. Zoals in mijn andere topic vermeld bezig met cutten om mijn huidige vetpercentage van 27,7 naar beneden te brengen.

Aangezien ik deze week vakantie heb (en dus ook niet studeer), lekker veel tijd om veel info te lezen op het forum!
 
Welkom! Je kunt nog mee doen aan de foto contest, :)
 
Waar kan ik dat topic vinden? Alhoewel ik nog best panisch ben van mezelf op een foto haha
 
Die fotocontest gaat 'm niet worden: ben sowieso niet lang genoeg lid (3 dagen ipv de vereiste 3 mnd) ;)
 
Ik verwacht dat je niet veel hoeft te verwachten van de milon cirkel maar ik ben benieuwd wat het je brengt, succes!
 
Leuk dat je een logje wilt gaan bijhouden, hoop dat het je verder motiveert :)

Wat betreft die Milon ben ik het helemaal eens met Sanca Saxon, verwacht hier dus niet teveel van.
Waarom probeer je niet een fijn KT-schema te vinden en je daarop te focussen? Zal je veel meer resultaat in kortere tijd brengen.
Zijn hier zat beginnersschema's te vinden die effectief en bewezen zijn.

Nogmaals luck! :thumb:
 
Abonnement loopt nog een paar maanden door; maar ik kan wel vragen om te switchen naar de vrije fitness daar... Ik had de gewichten bij de Milon (moet je ook plussen om de zoveel keer) van de week ook al laten zetten op dat 8 - 10 reps voldoende is, ipv de volle minuut uitzingen ;)
 
Welkom en succes!!
 
Succes Claire! Best zo snel mogelijk van milon afstappen en overgaan naar een echt KT schema.
Met jouw doorzettingsvermogen mag dat geen enkel probleem zijn :)
 
Succes Claire! Best zo snel mogelijk van milon afstappen en overgaan naar een echt KT schema.
Met jouw doorzettingsvermogen mag dat geen enkel probleem zijn :)

Dank je wel! Ik ga zodadelijk trainen, zal gelijk eens kijken hoe en wanneer ik kan switchen..ik heb er wel meer KT zien doen daar, dus het materiaal hebben ze er wel voor. Peil ik gelijk even wat ze daar weten vd beginnersschema's. Mijn ervaring is zelf nl nul, en zal wel goede begeleiding nodig hebben om de goede houdingen aan te leren.
 
20190613_090520.jpg

Toch maar een 'hele' foto ;)

Net terug en gekeken naar de gewichten:

Leg curl 24 + 8
Leg press 83 + 21
Crunch 30 + 7
Bench press 30 + 10
Row 27 + 9
Back extension 32 + 9

Zijn dus de apparaten uit de Milon ;)
 
Gisteren en vandaag in Parijs maar even calorieën en macro's bijgehouden... wel ter compensatie (op 1 0.0 biertje na) alleen koffie en water gedronken. En verdeeld over 2 dagen 20 km gewandeld (stevig tempo). Dus al met al niet veel verspild denk ik ;)
 
Zijn dus de apparaten uit de Milon ;)
Ik heb zelf een tijdje de milon apparaten moeten afstellen voor mensen in de gym.

Wel een handig circuit voor mensen die nieuw zijn in de kracht training wereld of wat ouder zijn en het wat eng vinden om het krachthonk in te gaan. Maar ik probeerde ze wel zo snel mogelijk het krachthonk in te sturen vanuit het ritme en de consistentie die ze hadden behaald met behulp van de Milpn waardoor ze uiteindelijk veel meer resultaat konden boeken .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een tijdje de milon apparaten moeten afstellen voor mensen in de gym.

Wel een handig circuit voor mensen die nieuw zijn in de kracht training wereld of wat ouder zijn en het wat eng vinden om het krachthonk in te gaan. Maar ik probeerde ze wel zo snel mogelijk het krachthonk in te sturen vanuit het ritme en de consistentie die ze hadden behaald met behulp van de Milpn waardoor ze uiteindelijk veel meer resultaat konden boeken .

Omdat ik helemaal nieuw was (met sporten in het algemeen) en met een hoop blessures zat, was het een prima concept om op te starten. Ik merk idd dat ik nu wat anders wil dan de Milon mij kan bieden, dus we gaan op de sportschool ook kijken wat we nu gaan doen; wil (zeker in het begin) wel goede begeleiding bij houding ed.
 
Vandaag alle gewichten weer verhoogd (alles 3 x 8-10). Gewicht (volgens weegschaal daar, dus een korreltje zout ;) ) -1,5 kg, vetpercentage hetzelfde gebleven (ga ik zelf nog wel ff checken met mijn tang) en aanstaande zaterdag een gesprek met de PT over de mogelijkheden in het krachthonk...

Leg curl 30 + 10
Leg press 100 + 33
Crunch 32 + 8
Bench press 36 + 12
Row 33 + 11
Back extension 32 + 8 (hetzelfde gehouden; ben nog voorzichtig ivm de hernia)
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Vanmorgen goed getraind: alle gewichten weer verhoogd. Ik begin er echt heel veel lol in te krijgen en ben nu van 2 naar 3 x per week gegaan. Vetpercentage bijna -4% (in een maand) dus dat werkt erg motiverend.

Gisteren op mijn werk de vraag gekregen of ik 'aan bodybuilding' deed :roflol:
Heb, met mijn huidige fysiek + vetpercentage + milontraining in mijn achterhoofd, heel diplomatiek 'nog niet' geantwoord.
 
Vandaag voor het eerst met gewichten getraind... Vooral gefocused op de techniek (geen aangeboren talent haha); met mijn artrose, voormalige hernia's etc wil ik liever een goede uitvoering dan gelijk veel gewicht ;)

Benchpress 8 x 20
10 x 20
12 x 20

Vond hier vooral het stabiel houden van de stang nogal een dingetje..

Overhead press 15 x 6
12 x 8
10 x 10
8 x 12

Deadlift 5 x 5 setjes alleen de houding (had eerst bolle rug, armen te ver van mijn lichaam, te ver door mijn benen etc)
8 x 6
8 x 8
8 x 10

Afgesloten met wat buikspieroefeningen: al met al een prima training voor mijn gevoel. En nog belangrijker, ik vind het erg leuk (leuker dan de Milon haha)
 
Brinta naar binnen gewerkt, zo richting sportschool. Vanmiddag op mijn gemak nog een keer naar mijn calorieën kijken: ik denk dat ik misschien toch iets lager moet gaan zitten (of minder cheaten ;) ). Ik merk dat mijn spieropbouw sneller gaat dan het vetverlies. Natuurlijk weet ik niet of dat een logische volgorde is, maar het voelt nogal vreemd haha.
 
Back
Naar boven