MuscleMeat

Class action tegen BPI sports om DMAA

Bezoekers in dit topic

pestventje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
185
Waardering
10
Lengte
1m78
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
BPI sports is in Californië aangeklaagd wegens DMAA in onder andere 1.M.R. Ondanks dat ze het product hebben aangepast zodat het er niet meer in zit gaat de rechtzaak gewoon door.

http://www.nutraingredients-usa.com...targets-dangerous-DMAA-in-BPI-Sports-products

Waarschijnlijk maakt BPI niet heel veel kans in deze zaak. Waarschijnlijk zal de FDA daarna snel volgen met een federale ban. De amerikaanse fabrikanten zullen denk ik hun pre-workouts met DMAA van de markt gaan halen. En als waarschijnlijk denkt de Nederlandse overheid niet eens na en zal ook wel snel volgen met een ban.

Als je een fan bent van pre-workouts met geranamine, is het misschien een idee om eens wat in te slaan.
 
1,3-dimethylamylamine is toch gewoon legaal? Zit ook in pre workout's van huismerken.

Edit: Daar niet meer dus.

Ik vindt het wel een lekker spulletje :)
 
Is legaal, maar het wachten was op een ban van de FDA, aangezien het qua werking gewoon een amfetamine is. Ben geen fan van geranamine en zal het niet missen als het zover komt. Misschien dat ik dan eindelijk weer eens wat meer keuze krijg in PWO's zonder geranamine :)
 
Is legaal, maar het wachten was op een ban van de FDA, aangezien het qua werking gewoon een amfetamine is. Ben geen fan van geranamine en zal het niet missen als het zover komt. Misschien dat ik dan eindelijk weer eens wat meer keuze krijg in PWO's zonder geranamine :)

Ook qua bijwerking.

Ik ga het zeker niet missen. Vind pre-workout boosters sowieso onzin. Wat iedereen wel niet denkt nodig te hebben tegenwoordig aan supplementen om alleen maar beetje hard te kunnen trainen :rolleyes:
 
Ik had laatst maximize gekocht, ik vond het wel even lekker, maar het lijkt wel of ik er nu meer last dan profijt van heb. Ik had voor mezelf al besloten dat ik hierna niet meer haal.

Ik hoop dat er dan meer stimulantvrije formules komen, ook zonder cafeïne.
 
Ik had laatst maximize gekocht, ik vond het wel even lekker, maar het lijkt wel of ik er nu meer last dan profijt van heb. Ik had voor mezelf al besloten dat ik hierna niet meer haal.

Ik hoop dat er dan meer stimulantvrije formules komen, ook zonder cafeïne.


Ik ben sinds een tijdje overgestapt op alleen een N.O booster dat is zonder cafeine werkt echt perfect had die sample van PVL- pump gebruikt zeker een aanrader
 
Die Kris van Powersupplements had dit al voorspelt...

Zelf ooit noxipro gebruikt. Lekker om op te trainen, maar heb me altijd al vragen gesteld over de invloed van 1,3DMA op het lichaam/gezondheid. :o
 
Is legaal, maar het wachten was op een ban van de FDA, aangezien het qua werking gewoon een amfetamine is. Ben geen fan van geranamine en zal het niet missen als het zover komt. Misschien dat ik dan eindelijk weer eens wat meer keuze krijg in PWO's zonder geranamine :)

+1

Prachtig dat DMAA verbannen wordt!
 
godver, vond die geramine altijd wel lekker
 
Ik had laatst maximize gekocht, ik vond het wel even lekker, maar het lijkt wel of ik er nu meer last dan profijt van heb. Ik had voor mezelf al besloten dat ik hierna niet meer haal.

Ik hoop dat er dan meer stimulantvrije formules komen, ook zonder cafeïne.

Zonder cafeïne zijn ze er al, maar stimulantvrije formules zullen er nooit komen. Een PWO zit juist vol met stims.

Anders kan je net zo goed whey isolaat voor het trainen drinken.
 
godver, vond die geramine altijd wel lekker
Ik denk dat je de stof nog altijd wel los kan kopen, enkel zullen de grootste Amerikaanse producenten deze stof weglaten. Zoals PrimaForce biedt het gewoon aan.. De B&F kan hun eigen producten het er ook in laten en alle andere Europese producenten ook.. Dus in principe nog niets aan de hand voor onze markt :P
 
Ik denk dat je de stof nog altijd wel los kan kopen, enkel zullen de grootste Amerikaanse producenten deze stof weglaten. Zoals PrimaForce biedt het gewoon aan.. De B&F kan hun eigen producten het er ook in laten en alle andere Europese producenten ook.. Dus in principe nog niets aan de hand voor onze markt :P


Weet je nog hoe het met ephedrine ging? Toen volgde nederland vrij snel. En dat is een stof die je uit planten kan halen. Waarschijnlijk komt geranamine niet voor in geraniums, en dus is het syntetisch en dus een medicijn in plaats van een voedingssupplement. Als de rechter in de VS oordeeld dat het inderdaad een medicijn is, dan krijgen de producenten in de EU het ook moeilijk. In dit soort zaken wordt er vaak naar de internationale jurisprudentie gekeken.
 
Maakt niks uit want de fabrikanten komen dan toch weer met iets nieuws...Life goes on.
 
Back
Naar boven