AndroidHealthClinic

Clean bulk aantal gram vet per dag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DRT

Novice
Lid geworden
11 feb 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
70kg
Ik weeg 70 kg en ben bezig met clean bulken. Ik lees overal dat je 1 gram vet per kg gewicht aan moet houden tijdens de cleanbulk, maar maakt het uit of ik 70 gram of 100 gram vet per dag binnenkrijg. Ik weet dat calorieoverschot het grootste verschil maakt, maar zal ik sneller vet aanzetten bij 100 gram vet per dag dan bij 70 gram vet per dag?
 
Ik weeg 70 kg en ben bezig met clean bulken. Ik lees overal dat je 1 gram vet per kg gewicht aan moet houden tijdens de cleanbulk, maar maakt het uit of ik 70 gram of 100 gram vet per dag binnenkrijg. Ik weet dat calorieoverschot het grootste verschil maakt, maar zal ik sneller vet aanzetten bij 100 gram vet per dag dan bij 70 gram vet per dag?

Nee hoe hoger calorie overschot hoe meer je aankomt. Vet zet niet perse vet aan
 
de 1 gr per kg bw is een minimum wat je nodig zou hebben voor je hormonen en een goede vetstofwisseling. Meer is geen probleem.
Er zijn ook zat mensen die beter reageren op meer vet dan meer kh en eiwit bijvoorbeeld. En het is persoonijke voorkeur.
Maar je kan ook prima meer vetten eten. 1,5 - 2 gr vet kan ook prima. Het gaat om je kcal. Maar uiteraard ook om de andere macro's en micro's.
Dus ook genoeg vitamines etc.
Dus 100 gram of meer kan ook. Geen probleem.

Als je heel hoog in kcal moet zitten of de hoeveelheden niet op kan, zijn vetten de ideale manier om je kcal te uppen. Denk aan volle zuivel, noten, pinda's, olie, zaden en pitten, olijven, avocado, eieren, vette vis etc....
 
vet inname zorgt in het algemeen helemaal niet voor meer lichaamsvet aantekomen, dus vet aanzetten zou je zeker niet doen alleen maar als je vet inname zorgt dat je zeer hoog boven een caloric surplus zit. vet is zeker goed voor je hormonen, maar de meeste mensen hebben al genoeg aan 50-80 gram vet. als het in je macro's past dan kan je zeker 100 gram vet doen maar zorg er niet voor dat je veel te hoog in een caloric surplus komt.
 
Back
Naar boven