XXL Nutrition

Clean bulk of cutten

Bezoekers in dit topic

Mider

Cool Novice
Lid geworden
7 jul 2014
Berichten
54
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hallo,
Ik train nu een 0,5 Jr en 10 kilo aangekomen (1.88 en 87 kg), helaas voornamelijk bij buik...Ik ben sinds ik train meer gaan eten omdat ik dacht dat je eerst flink moet vreten en daarna cutten...nu lees ik dat andersom mss beter is? Dus eerst vet eraf en dan clean bulken?

Wat kan ik t beste doen gelet op mijn postuur en achtergrond. Wellicht dat mijn eerdere post over in forum motivatie meeroos duidelijk maakt

Alvast bedank!

20180513_171648.jpg


20180513_171638.jpg


20180513_171630.jpg


20180513_171621.jpg
 
Hierop bulken slaat echt nergens op... Dat zou je zelf toch wel moeten zien ook. Ik snap dat berichten die je leest op internet vaak tegenstrijdig zijn, maar zou toch eerst eens richting de 10-12% proberen te cutten. Je zit nu in elk geval rond de 20% zo op het oog.
 
Hierop bulken slaat echt nergens op... Dat zou je zelf toch wel moeten zien ook. Ik snap dat berichten die je leest op internet vaak tegenstrijdig zijn, maar zou toch eerst eens richting de 10-12% proberen te cutten. Je zit nu in elk geval rond de 20% zo op het oog.

Hoi punjab, Dank voor je reactie...ik zit d8 ik op 23 %....dus als ik jou goed begrijp raad jij mij aan om m'n vetpercentage naar 12 terug te brengen?
 
Hoi punjab, Dank voor je reactie...ik zit d8 ik op 23 %....dus als ik jou goed begrijp raad jij mij aan om m'n vetpercentage naar 12 terug te brengen?

Tenzij je ambieert om dik te zijn. Je kunt wel doorbulken tot aan de 30%, maar als je gaat cutten gaat dat geen verschil uitmaken wanneer je terug op 12% staat. Je gaat daardoor niet meer massa overhouden.
 
Tenzij je ambieert om dik te zijn. Je kunt wel doorbulken tot aan de 30%, maar als je gaat cutten gaat dat geen verschil uitmaken wanneer je terug op 12% staat. Je gaat daardoor niet meer massa overhouden.

Zeg je nou dat Sanca Saxon dik is?

Maar inderdaad de TS doet er goed aan om eerst te cutten?
 
De 'dad bod' was een hype in 2015. Je loopt 3 jaar achter. ;)
ff serieus: nu doorbulken gaat je meer kwaad dan goed doen.
 
Hahaha, moest ff opzoeken wat dad bod betekende...ik lag in n scheur...lol!!!
 
O men zowieso cutten
 
Een maandje verder...ander schema en aandacht voor veel minder vetten eten en volkoren producten....

20180616_135150.jpg


20180616_133241.jpg


20180616_133249.jpg
 
Waarom minder vetten?
Maak een goed voedingsschema om af te vallen met de juiste e/k/v verhoudingen.
Lijkt er nu op dat je maar wat aankloot.
 
Je zal echt serieus veel meer moeten leren over hoe cutten werkt want zo ga je je tijd verdoen man
 
Alleszins goed blijven doortrainen en proberen je spiermassa een stuk groter te krijgen...dan gaat je vetverbranding sowieso de lucht in. Ik zie persoonlijk niet in waarom je zou gaan cutten op dit moment. Tenzij je enkel interesse hebt om er lean/ripped uit zien zonder enige size. Maw, met een shirtje of trui aan zal niemand jou als gespierd gaan erkennen.

Enkele maanden goed doortrainen gast! Gestaag massa blijven opbouwen. Daarna tijd genoeg om te cutten. Geduld!
 
Alleszins goed blijven doortrainen en proberen je spiermassa een stuk groter te krijgen...dan gaat je vetverbranding sowieso de lucht in. Ik zie persoonlijk niet in waarom je zou gaan cutten op dit moment. Tenzij je enkel interesse hebt om er lean/ripped uit zien zonder enige size. Maw, met een shirtje of trui aan zal niemand jou als gespierd gaan erkennen.

Enkele maanden goed doortrainen gast! Gestaag massa blijven opbouwen. Daarna tijd genoeg om te cutten. Geduld!

Onzin man. Je gaat in dit stadia niet cutten voor een ripped physique. Het doel is om op een normaal vetpercentage te komen zodat je massa kan winnen door te gaan bulken. Als hij op dit vetpercentage gaat bulken mag hij daarna een jaar lang cutten en heeft hij een grote kans veel meer massa kwijt te raken. Soms komt cutten even voor massa.
 
Mja, het klopt inderdaad dat er nadien veel toewijding (bloed, zweet en tranen) nodig is om het vet eraf te krijgen. Als je dat met minimaal verlies van spiervolume wil, duurt het erg lang.

Voor mezelf denk ik altijd "er zit niemand achter me aan". Maar ik begrijp dat dat voor jongens die wedstrijden doen helemaal niet op gaat.
 
Mja, het klopt inderdaad dat er nadien veel toewijding (bloed, zweet en tranen) nodig is om het vet eraf te krijgen. Als je dat met minimaal verlies van spiervolume wil, duurt het erg lang.

Voor mezelf denk ik altijd "er zit niemand achter me aan". Maar ik begrijp dat dat voor jongens die wedstrijden doen helemaal niet op gaat.

Leer eerst maar eens hoe alles werkt voordat je anderen advies probeert te geven...
 
Alleszins goed blijven doortrainen en proberen je spiermassa een stuk groter te krijgen...dan gaat je vetverbranding sowieso de lucht in. Ik zie persoonlijk niet in waarom je zou gaan cutten op dit moment. Tenzij je enkel interesse hebt om er lean/ripped uit zien zonder enige size. Maw, met een shirtje of trui aan zal niemand jou als gespierd gaan erkennen.

Enkele maanden goed doortrainen gast! Gestaag massa blijven opbouwen. Daarna tijd genoeg om te cutten. Geduld!
Wanneer heb je volgens jouw dan een punt bereikt waarop doorbulken niet meer verstandig is? Ik heb altijd begrepen dat je je vet% niet te hoog moet laten oplopen doordat de 'nutrient partitioning' dan slechter wordt, maar misschien heb ik iets gemist?
 
Zo, vanaf sep 2018 helaas niet gaan trainen en weer gaan roken. Ik heb privé het afgelopen jaar heel wat voor mn kiezen gehad....het gaat nu beter en ook eer gestopt met roken....vanaf 1 maart weer trainen....het vet is door de stress wat weggegaan (van 87 naar 78) behalve op mn buik....ik ga nu letten op minder koolhydraten en goede vetten ipv slechte vetten en sowieso 150 gr eiwit...

20190310_171224.jpg
 
Zo, vanaf sep 2018 helaas niet gaan trainen en weer gaan roken. Ik heb privé het afgelopen jaar heel wat voor mn kiezen gehad....het gaat nu beter en ook eer gestopt met roken....vanaf 1 maart weer trainen....het vet is door de stress wat weggegaan (van 87 naar 78) behalve op mn buik....ik ga nu letten op minder koolhydraten en goede vetten ipv slechte vetten en sowieso 150 gr eiwit...

Bekijk bijlage 442349

Obv deze foto zou ik zeggen dat je nu wel kunt gaan (lean) bulken.
Niet meer zo vettig als in je eerdere foto's qua lichaamsvetpercentage.

Minder koolhydraten is verder onzin, en wat bedoel je precies met goede vetten versus slechte vetten?
Probeer gewoon langzaam een calorie surplus aan te houden en dan mag je prima koolhydraten eten. Niks mis mee!
 
Hoi, ja, koolhydraten neem ik wel, alleen de volkoren....met goede vetten bedoel ik vis, noten avocado etc....
 
Back
Naar boven