AndroidHealthClinic

Clean bulk voeding schema, Tips?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nelzoon

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
78kg
Hallo luitjes!

Ik wil graag clean bulken en voor het einde van dit jaar rond de 80-82kg zitten. Hiervoor heb ik een voeding schema gemaakt en mijn vraag aan jullie is of jullie eventueel tips zouden kunnen geven.

Stats:
77kg
183cm
20jr
Energie behoefte: 1884 X 1,55= 2920

( Ik doe dit schema nu ong. 2 weken en ben 1 kilo aangekomen ).

*elke dag 2 visolie capsules
** verzadigde vetten niet erbij gerekend
*** maaltijd 5 ( thuismaaltijd) niet meegerekend!

Totale inname p dag:
KOOLHYDRATEN:309g
EIWIT:170,1g
VET: 84,5g

TRAININGSDAGEN:
MA-BORST-BICEPS
DI: RUG- TRICPS
WO: SCHOUDERS+BENEN
VR: BORST-BICEPS

1e maaltijd: (07:00)
500 ml halfvolle melk--22g Khl--17,5eiwit--7,5g vet
60g Brinta---32,5g Khl--5,5g eiwit--2,1g vet
28g whey---2,5g Khl--21,9g eiwit--1,4g vet

2e maaltijd (10:00)
150g kip ( gebakken met olie )--- 23g eiwit--1,8g vet
100g zilvervlies rijst---68g Khl--9g eiwit--2,5g vet
50g wokgroenten
30g ongezouten noten--4,1g Khl--7,6g eiwit--14,9g vet
minimaal 250ml water

3e maaltijd: ( 13:00)
150g kip ( gebakken met olie )--- 23g eiwit--1,8g vet
100g zilvervlies rijst---68Khl--9g eiwit--2,5g vet
50g wokgroenten
30g ongezouten noten--4,1g Khl--7,6g eiwit--14,9g vet
minimaal 250ml water

4e maaltijd: (16:00)
100g zalm (gebakken met olie )
100g zilvervlies rijst---68Khl--9g eiwit--2,5g vet
50g wokgroenten
30g ongezouten noten--4,1g Khl--7,6g eiwit--14,9g vet

5e maaltijd: (19:00)
Ik woon nog thuis dus eten wat de pot schaft ( wij eten 8/10 van de keer gezond zoals pasta met garnalen, hoisin kip etc )

6 1/2 maaltijd: (22:00)
1 Schep whey--2,5g Khl--21,9g eiwit--1,4g vet
1 Schep ultra fine oats---18,9g Khl--4,5g eiwit--1,8g vet

6e maaltijd: (24:00)
500g magere kwark--25g Khl, 40G eiwit, 2g vet
250ml water

Als jullie nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag!!!

Alvast bedankt
 
Ziet er goed uit.
Zou je de totale kcals, eiwitten, koolhydraten en vetten kunnen vermelden?

Waarom train je trouwens alleen borst en biceps 2 x per week?
Meer is niet altijd beter
 
ziet er goed uit, persoonlijk zou ik vetten wat lager zetten en koolhydraten wat meer..

en wat Dehaantje zegt.. waarom 2x per week borst biceps? is vaak juist nadelig..

als je alles 2x wil pakken kan je beter voor een ub/lb gaan of een push/pull/legs.

zelf hanteer ik ook een split schema, pak alles 1x per week en gain toch elke week weer ;)

borst / triceps
rug
schouders / biceps
legs / abs
 
Heb ik nou over de totale waarden heen gelezen of heb je het snel aangepast? ;)

Ben het met joost eens, zou ook wat lager in de vetten gaan en hoger in de koolhydraten.
De totale kcals zie ik trouwens nergens staan?
 
Schema ziet er na mij mening ietwat eenzijdig uit je hebt de helft van de maaltijden nagenoeg hetzelfde. Ben bang dat het vlug gaat vervelen en daardoor moeilijk vol te houden is. En misschien moet je jouw doel een beetje bijstellen, want (als jouw stats kloppen) is 20 kg in 2,5 maand bijkomen wel erg veel. Ik geloof dat ca. 2 kg per maand aan spiermassa max is.
 
Alleen rijst ben je zat

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Neem een maaltijd rijst andere maaltijd volkorenpasta scheeld al een hoop

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Schema ziet er na mij mening ietwat eenzijdig uit je hebt de helft van de maaltijden nagenoeg hetzelfde. Ben bang dat het vlug gaat vervelen en daardoor moeilijk vol te houden is. En misschien moet je jouw doel een beetje bijstellen, want (als jouw stats kloppen) is 20 kg in 2,5 maand bijkomen wel erg veel. Ik geloof dat ca. 2 kg per maand aan spiermassa max is.
Spiergroei max is rond 20tot 35gram per dag in je eerste jaren maar dan moet alles optimaal zijn green drank drugs stress enz erg moeilijk dus ga uit van 5 kg droge massa in een jaar dan doe je al goede zaken
 
Hey guys! Thanks voor alle reacties so far! Ben blij dat het er een beetje oke uitziet!

totale inname p dag ( excl thuismaaltijd )
KOOLHYDRATEN:309g
EIWIT:170,1g
VET: 84,5g

En ik deed borst biceps 2x omdat dat een stuk achterliep op de rest door de een of andere manier. Vanaf nu zal ik deze gebruiken:
borst / triceps
rug
schouders / biceps
legs / abs

Ik zal ook wat minder vetten innemen en meer koolhydraten. Rijst word ik echt nooit zat. Eet het zo vaak ik wil en vind het een stuk lekkerder als brood. Ik merk trouwens dat ik na 2 weken dit schema opeens telkens honger heb en in het begin zelfs misselijk was van de hoeveelheden. Moet ik nu ng meer eten of me aan dit schema houden?
 
je neemt mijn schema indeling over zie ik :D
 
Klopt hij bevalt me zeer goed!Goeie tip van je!!

Ik heb nog een vraagje, ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen maar ik blijf daar nu alweer op hangen en er komt niks bij. Voor dit schema schommelde het rond de 76,5-77 en nu 77,5-78. Ik heb ook nogsteeds vaak honger. Mijn vraag dus: Moet ik nogmeer eten???
 
Je post dit schema nu 1 week geleden.
1 kg in 1 week is zeker niet te weinig, eerder te veel.
Maar weeg niet elke dag, maar 1 x per week.
 
Klopt hij bevalt me zeer goed!Goeie tip van je!!

Ik heb nog een vraagje, ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen maar ik blijf daar nu alweer op hangen en er komt niks bij. Voor dit schema schommelde het rond de 76,5-77 en nu 77,5-78. Ik heb ook nogsteeds vaak honger. Mijn vraag dus: Moet ik nogmeer eten???

Het kan gebeuren dat je nog steeds honger hebt. Sommige mensen eten dagelijks 4000 kcal en hebben nog honger, de ander zit al vol bij 1500 kcal :o
Zie ook mijn reactie op Dehaantje.
(beter zou zijn na 3 weken te kijken hoeveel je bent aangekomen sinds je dit schema volgt).

Je post dit schema nu 1 week geleden.
1 kg in 1 week is zeker niet te weinig, eerder te veel.
Maar weeg niet elke dag, maar 1 x per week.

Die 1 kg is meerendeel ook vocht en maag/darminhoud he. Inderdaad wat je zegt, 1x per week wegen en nog even afwachten, dit is te snel om goed te kunnen oordelen.
 
Oke top bedankt voor de snelle reacties in ieder geval! Ja ik ben altijd zo benieuwd of me harde werken (eten/trainen) effect heeft dat ik niet kan wachten tot het resultaat. Geduld is een schone zaak.

Ik heb trouwens mijn creatine pot bijna op. Als hij op is stop ik er een tijd mee. Klopt het dat ik dan een beetje zal afvallen ( vocht ) maar wel droger word? Ik had trouwens creapure van body&fit ter info..
 
Oke top bedankt voor de snelle reacties in ieder geval! Ja ik ben altijd zo benieuwd of me harde werken (eten/trainen) effect heeft dat ik niet kan wachten tot het resultaat. Geduld is een schone zaak.

Ik heb trouwens mijn creatine pot bijna op. Als hij op is stop ik er een tijd mee. Klopt het dat ik dan een beetje zal afvallen ( vocht ) maar wel droger word? Ik had trouwens creapure van body&fit ter info..

Stoppen met crea om vocht af te vallen heb ik nooit gemerkt, ligt erg aan je voeding al dat vocht.
Rustig aan met de gains maat dat proces heeft tijd nodig.;)
 
Ja ik merk nu ook wel dat het inderdaad niet zo snel gaat als je hoopt. Kwestie van volhouden! Het eet schema bevalt me trouwens prima! Ik heb geen moeite om me eraan te houden en het word steeds meer een gewoonte! Eerst at ik in het weekend nog wel ongezond maar nu staat alles in het tegen van fitness :), ( soms wel x chips enzo ). Ben al ongeveer 1/1,5kg aangekomen sinds ik begonnen ben!

Ik had nog een vraagje, voor grote massa train ik altijd 8/10 ( tot de max proberen). Is het goed om soms 12/14 te doen om je spieren te verwarren? En hoe vaak wisselen jullie van schema???
 
Back
Naar boven