AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
28 mei 2020
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Goedendag medefitness fanaten. Ik heb een vraag. Momenteel ben ik op een punt dat ik qua vormen en lijnen tevreden ben. Het enige wat ik nu wil is hoe ik er nu uitzie vergroten en dus een kilo of 5 in droge spiermassa wil aankomen. Ik ben uiteraard hoger in calorie inname gaan zitten. Maar mijn vraag is of iemand weet hoe je dit het beste kunt doen. Kun je het beste voor de clean bulk laag in vetten blijven en hoog in koolhydraten en eiwitten gaan? Ik zie namelijk veel video's waarin ze makkelijke calorieën innemen zoals volle melk, avocado, schep ijs, pindakaas etc. Prima voor de makkelijke calorieën maar zeer hoog in vetten. Op deze manier kom je toch in gewicht wel aan maar niet in droge spier massa? Ik ben benieuwd wie hier iets zinnigs over kan zeggen.
 
Het gaat uiteindelijk om de kcal bij aankomen. Cleanbulk zegt alleen maar dat je licht boven onderhoud gaat zitten en daardoor minder vet aan zal zetten. Het zegt niets over de hoeveelheden aan vetten en koolhydraten.

Het blijft dus om de kcal gaan. Vetten zijn prima om te verhogen en zeker de dingen die je noemt.
Richtlijn is 2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gram vet per kg BW
rest opvullen met koolhydraten.

Maar er zijn er ook zat die op meer vetten juist beter gaat. Het is een mimimum. Er zijn zelfs mensen die op zeer hoog vet (keto) cutten... dus zo zie je maar dat vet hoeveelheden niets zeggen over vet aankomen. Dat draait om de kcal.

Dus wil je snel en ga je op 500 kcal boven onderhoud zitten dan kom je meer aan in vet dan wanneer je 250 kcal boven onderhoud gaat zitten. Hoe je het aanvult maakt op zich niet uit.
Uiteraard is het wel handig om voor een gezonde basis te kiezen met variatie en genoeg groente/fruit/vezel/vetten.
Maar een keer ee bak ijs of een keer mac of een pizza past ook in een gewoon dieet en als het in je macro's past ook in een cut dieet.
 
Back
Naar boven