XXL Nutrition

'Clean' cutten. Kloppen deze behoeftes/voedingswaarden?

Bezoekers in dit topic

Freshcotton

Novice
Lid geworden
10 apr 2014
Berichten
22
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Hi allemaal,

Vraagje over de volgende voedingswaarden. Ik heb 1/1,5 jaar vrij serieus gesport (4x per week split schema) en daarna helaas ongeveer 4 maanden niet/nauwelijks gesport. Na deze 4 maanden heb ik het weer opgepakt en zoals verwacht ben ik een redelijk aangekomen haha. Ik ben 1,79m, 80/82kg en vet percentage (op basis van foto's) van 25 procent (misschien wat minder). Nu maakt mij dit in principe niet zo heel veel uit en een zwaar cutten om mijn vet percentage omlaag te brengen is voor mij dan ook niet nodig, maar toch ben ik van plan het 3/4x sporten per week op te pakken incl. voedingsschema waarbij ik 200/250 kcal onder mijn onderhoud zit.

Lange intro, maar hierbij mijn vraag.. Klopt vanuit jullie ervaring de volgende voedingswaarden bij het aanhouden van dit plan? (bron: Caloriebehoefte berekenen)

Gewicht: 80
Lengte: 179
Leeftijd: 23
Sport: 1-3x per week

Dagelijkse behoefte: 2614
Eiwitten: 200g
Vetten: 64g
Koolhydraten: 310g

Als ik op 2400 calorieën ga zitten ben ik redelijk clean aan het cutten toch? Welke voedingswaarden qua eiwitten, vetten en koolhydraten raden jullie hierbij aan?

Hoor het graag!
 
2400 zou goed zijn.
Pak clean voeding.
Eiwit zoveel mogelijk: Ei-wit, tonijn, witvis, kipfilet, biefstuk, kwark etc..
Koolhydraat: rijst, zoete aardappel, pasta, quinoa, noodles..
Vetten: noten, avocado, pindakaas, olijfolie etc..
 
Zou wat meer vetten nemen (1g per kilo lichaamsgewicht & 2g protonz per kilo lichaamsgewicht) en de rest aanvullen met carbs:) zo blijft je hormoonbalans in orde
 
2400 zou goed zijn.
Pak clean voeding.
Eiwit zoveel mogelijk: Ei-wit, tonijn, witvis, kipfilet, biefstuk, kwark etc..
Koolhydraat: rijst, zoete aardappel, pasta, quinoa, noodles..
Vetten: noten, avocado, pindakaas, olijfolie etc..
Oke, thanks!


Zou wat meer vetten nemen (1g per kilo lichaamsgewicht & 2g protonz per kilo lichaamsgewicht) en de rest aanvullen met carbs:) zo blijft je hormoonbalans in orde
Ga ik doen! 'Protonz' bedoel je eiwitten mee?
 
Back
Naar boven