Fitness Seller

Clean en lean bulking?

Bezoekers in dit topic

Calvin_n

Novice
Lid geworden
26 jan 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met fitness, vooral veel afwisseling tussen cardio en krachttraining.
Maar ik ben ook al een tijdje bezig om wat aan te komen. Hoeveel ik wil aankomen? Dat weet ik zelf ook niet precies, ik denk 5-7kg? En ik wil het graag mijn doel (min 5kg aankomen en gespierder zijn)voor juli behalen, heb namelijk een weddenschap met me vriend afgesloten :p

Ik werk vooral veel achter de computer dus ik beweeg niet tijdens het werken. Op sporten na

Ik heb ook een part time job in de horeca en om eerlijk te zijn, verpest het part time job heel mijn eet-fitness routine.
Als ik 4-5 uurtjes werk, dan kan ik nog redelijk goed op mijn eethouding letten. Alhoewel het eten van werk altijd vol zit met (ongezonde) vetten. En ik eet altijd laat in de avond, tussen 21;30- 22;30 krijg ik pas te eten :/
Ik werk ook 9- 10 uurtjes en dat is vooral in de weekend. En het eten is wat ik net heb geschreven niet goed en eet altijd laat. Op zulke lange dagen loop ik ongeveer 15-18km en verbrand ik 800-1000 calorien tijdens werken.
Ik weet eigenlijk niet of ik dan goed of slecht eet op werk? Slapen na een lange werkdag gaat ook moeilijk, want ik slaap altijd rond een uur of 2. Dus ik ben vooral aan het denken wat ik het beste kan doen als ik in de restaurant werk. Ik krijg namelijk het gevoel dat ik vooral afval en dat er veel spierafbraak plaatsvindt in mijn lichaam.

Als jullie enig wat tips en tricks voor me hebben hoor ik het graag :D

Mijn lengte: 1.85m
Gewicht: 75kg
Mijn bodyfat: 10-12%, alleen weet ik niet zeker of dit klopt want ik heb zo'n caliper van body en fit

Dit is ongeveer mijn eetschema:

Eggs: 22gr
Kip filet: 2gr
2 sneedjes bruin brood

avocado : 2.1gr
banaan : 1.2gr
lean gain shake (2 scoops): 20gr

Chicken breast: 46gr
Groenten en rijst/ pasta/ etc

Broodje pindakaas : 8gr
Whey per shake : 22gr

Dinner
Rice: 5gr
Afhankelijk wat mijn ouders maken. P.S mijn ouders gebruiken relatief weinig olie in het eten

Lean gain shake (2scoops): 20gr

tot: around 150gr eiwitten
note: Calcalated without dinner!
 
Afweging voor jezelf maken hoe serieus je er mee bezig wilt zijn, zo ja, zelf eten meenemen naar je werk en niet moeilijk doen als je raar wordt aangekeken en normaal uitleggen waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken, hopen dat je collega's volwassen genoeg zijn om het te begrijpen / respecteren. Heb je dat er niet voor over, dan niet moeilijk doen en gewoon mee eten en de rest van de week/dag proberen te compenseren. Je kunt je ook gewoon thuis helemaal vol eten voordat je begint met werken (zoek eens op intermittent fasting) zodat je tijdens je dienst helemaal niet hoeft te eten, het is niet zo dat je per se kleine maaltijden moet nuttigen en dat hele grote maaltijden taboe zijn. Genoeg opties om dit probleem te overbruggen om eerlijk te zijn.

Ik werkte vroeger ook in de horeca, begon de dag om 16:00 en vaak pas klaar rond 03:00, dan at ik om 15:45 gewoon een 'normale maaltijd' x2 (zeg maar de 16:00 maaltijd + de 20:00 maaltijd) en dan at ik op het werk niets, kwam ik om 03:00 thuis en at ik of wel of niet nog een bak kwark en ging ik slapen. Eind van de dag had ik precies hetzelfde gegeten als wat ik zou hebben gegeten als ik niet was gaan werken (of wellicht wat extra, omdat je uiteindelijk ook zoals je zelf zegt kcals verbrandt tijdens het werken). Zie het probleem niet zo..
 
Mijn doel (/weddenschap) is om ongeveer dit te krijgen http://www.allkpop.com/slide/2015/07/Taeyang_1437150148_btob.jpg
Ik heb op dit moment ook zo'n (ongeveer) lichaamsopbouw maar niet echt gespierd. Is 5-7kg aankomen in 6 maanden wel realistisch (ik ben dan wel serieus bezig).

Eigen eten meenemen is ook inderdaad een goed idee! Maar wat zou je kunnen aanraken om te eten als ik rond 15;00 en 22;00 pauze heb, er zit wel een gat van 7 uur tussen dus ik denk dat het niet handig is om steeds kleine porties te eten.

En zou ik nog cardio doen op fitness aangezien ik zoveel kcals verbrand tijdens werk?
 
Zou sowieso niet weten waarom je cardio zou doen bij je fitness als je doel (prioriteit) juist ligt op 5-7 kilo spiermassa aankomen. Waarom eraf sporten wat je er vervolgens bij moet gaan eten? Eten meenemen kan echt zo enorm veel wat je zelf wilt. Je werkt in de horeca dus ik neem aan dat ze wel een magnetron / opwarm iets hebben, dus je kunt letterlijk alles meenemen. Macaroni / Spaghetti / Kip Rijst / Andere restjes van de dag ervoor, anders gewoon boterhammen met vleeswaren, wraps met iets, noem het maar op. Gebruik je eigen fantasie ook eens in plaats van alles voor te laten kauwen man... We helpen je graag maar je stelt echt vragen die je als je 2 min langer nadenkt ook zelf had kunnen beantwoorden
 
5-7 kilo VVM voor juli op natty? lijkt me lastig..

betreft je voeding en werk, ik loop stage op kantoor elke dag van 08:30 tot 17:00. Op stage eet ik kwark, rijst, kip, pasta, tonijn, luxe broodjes met alles en nog wat er op gegooid. Om 18:00 moet ik werken in een bouwmarkt tot 21:00. Daar heb ik geen pauzes. Dus ik probeer een groot deel van me voeding overdag te halen. Mijn training is om 21:30 tot 23:00. na training sowieso een shake met daarbij of eitje of nootjes of kwark.

Kort samengevat: wat voor soort werk je doet, je kan aan je voeding komen als je er moeite voor doet ;)
 
Back
Naar boven