MuscleMeat

clean & press, los van squat/dl? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

baka boko

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
5.950
Waardering
1
Ik vroeg me dus af of je de clean & press op dezelfde dag kunt doen als bijv. de front squat of deadlift, als je progressie wilt maken. Het zijn immers allemaal oefeningen die het lichaam zwaar belasten.

Btw: als je last krijgt van je polsen bij het cleanen (krijg ik als ik die barbell weer op mijn borst laat komen en hem weer laat zakken, ik kan hem namelijk niet op de grond smijten in dat k*t healthcentertje) komt dit door slechte techniek of moet ik mijn polsen trainen?
 
ja dat gaat. It's called fullbody :p
Als je met een split werkt kan je de clean en de press ook splitsen over andere dagen uiteraard.

Bovendien heb je al een front squat bij een egte CLEAN and press.

Dat van die polsen veronderstel ik dat je mss je polsen moet sterker maken of mss gwn stretchen. Of je techniek slegt is, is moeilijk te oordelen zonder het te zien.
 
Waarom niet een training zware powercleans op lowerbody dag en zware pushpresses op upperbody.

als je een ub/lb schema hanteert natuurlijk.
 
Wat is cleanen??
 
Kan gewoon op 1 dag. Ik weet niet of je de clean+press combineert. Dan zeker.

Normaal kun je minder gewicht aan dan met frontsquat, dus heb je niet 2x een max belasting voor je benen.
Anders maak je een powerclean+press, minder frontsquat beweging, wel weer meer hamms/back/glutes. Je kunt natuurlijk ook vanuit stand powerclean+pressen.

Wat betreft je polsen, zou het kunnen zijn dat je je handen te small op de barr hebt?
Anders ff met dumbbells proberen
 
Kan gewoon op 1 dag. Ik weet niet of je de clean+press combineert. Dan zeker.

Normaal kun je minder gewicht aan dan met frontsquat, dus heb je niet 2x een max belasting voor je benen.

Ik clean & press evenveel als front squat :o

Wat betreft je polsen, zou het kunnen zijn dat je je handen te small op de barr hebt?
Anders ff met dumbbells proberen

Ik pak de stang ongeveer op schouderbreedtte. Lijkt me breed genoeg ???
 
Back
Naar boven