MuscleMeat

Cleanbulk wat moet ik doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
18 jul 2022
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m97
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
Hallo heren,

Ik ben Willem ik ben 18 jaar oud, 1,97m lang en weeg 92kg. Ik wil al langer beginnen met een voedingsschema maar weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen mijn doel is om een clean bulk te doen. Hoop dat jullie toevallig wat input hebben, zou het erg waarderen. Ik ben gewoon totaal terug bij af heb ook nooit echt naar m’n kcal gekeken. Ik zou dan ook niet weten Hoeveel kg ik zou moeten aankomen om er goed uit te zien vindt namelijk dat ik redelijk kleine armen en benen heb.

Fijne dag verder
 
Eten maar niet te veel
 
Yes maar hoe kan ik mijn kcal, vet, proteïne en carbs berekenen (hoeveel ik nodig heb)
 
Yes maar hoe kan ik mijn kcal, vet, proteïne en carbs berekenen (hoeveel ik nodig heb)
3000Kcals is globaal je onderhoud bij 1.97m. ik zou niet ineens flink gaan bulken als je vetpercentage nu 17% is.
Kijk eerst wat je nu zoal eet en houd dat bij. evt hier posten. verhoog eerst met 1500Kcal per week, en kijk dat 2 weken aan. Ik bleef altijd onder de 17%.
~ 90g vet, 200g eiwit en de rest carbs. (vet = 720Kcals, Eiwit 800Kcals)
 
Super bedankt bullshark ik zal er eens naar kijken en een schema gaan opstellen
 
Yes maar hoe kan ik mijn kcal, vet, proteïne en carbs berekenen (hoeveel ik nodig heb)
Je onderhoudsbehoefte kan niemand exact berekenen. De formules die je her en der vindt van wat je onderhoud zou moeten zijn afhankelijk van leeftijd, gewicht, activiteitsniveau, etc, zijn ook maar gemiddeldes. De praktijk kan daar behoorlijk van afwijken. Als je gewicht op dit moment stabiel is, zou je een week precies zo kunnen blijven eten als je nu doet, waarbij je alles nauwkeurig trackt. Dan heb je een aardige indicatie van je onderhoudsbehoefte. Vervolgens ga je daar een paar honderd KCal boven zitten.
 
Hallo heren,

Ik ben Willem ik ben 18 jaar oud, 1,97m lang en weeg 92kg. Ik wil al langer beginnen met een voedingsschema maar weet gewoon echt niet waar ik moet beginnen mijn doel is om een clean bulk te doen. Hoop dat jullie toevallig wat input hebben, zou het erg waarderen. Ik ben gewoon totaal terug bij af heb ook nooit echt naar m’n kcal gekeken. Ik zou dan ook niet weten Hoeveel kg ik zou moeten aankomen om er goed uit te zien vindt namelijk dat ik redelijk kleine armen en benen heb.

Fijne dag verder
Ga je ook trainen erbij?
 
  1. Whey isolate
  2. Magere melk
  3. Diepvries fruit
  4. Rijst (Bruine of Witte)
  5. Aardappelen (Wit/Zoet)
  6. Pasta (Volkoren Penne)
  7. Mager rood vlees (runds gehakt)
  8. Tonijn In Blik / Sardines In Blik (gaat goed met pasta)
  9. Beetje parmezaanse kaas / Kruiden / Olijf olie / Boter
  10. Veel tomaten in blik kopen voor je pasta mee te maken
  11. Diepvries groenten (broccoli / paprika / erwten / wortelen)
Denk dat je hiermee al voldoende hebt om een clean bulk uit te voeren. Als je wil bulken vergeet kip daar groei je niet goed op! Rood vlees heb je nodig en veel!


Edit : Ik zie net dat je 17% in lichaams vet bent. Beter ga je eerst cutten tot minimum 12%. Ga dan pas bulken. Je lichaam reageert anabolisch het beste als je lean bent.
 
Wil geen dure Whey isolaat mengen met melkeiwit, liever met water dan magere melk.
 
Die mag wel op een tegeltje ja :roflol:
 
Edit : Ik zie net dat je 17% in lichaams vet bent. Beter ga je eerst cutten tot minimum 12%. Ga dan pas bulken. Je lichaam reageert anabolisch het beste als je lean bent.
Moet je zelf ook toepassen Brent 😉
 
Denk dat je hiermee al voldoende hebt om een clean bulk uit te voeren. Als je wil bulken vergeet kip daar groei je niet goed op! Rood vlees heb je nodig en veel!.
Ondertussen eet ik 800gr kip pd…..

Nu is het wel duidelijk dat ik niet vooruit kom!
 
Die mag wel op een tegeltje ja :roflol:
1658520700060.png
 
Post eerst eens een foto van je fysiek
 
In mijn ervaring werkt het aanleren van een bepaalde levensstijl het beste door te werken vanuit je huidige dieet en daar een aantal dingen aan toe te voegen.
Dat zit namelijk al in je systeem.
Dieet radicaal omgooien kan natuurlijk ook, maar het is makkelijker om her en der een productje toe te voegen dan om vanaf scratch te beginnen.

Noteer eens in myfitnesspall wat je op een dag gemiddeld eet. Dan kun je zien wat voor macro’s je nu binnenkrijgt en waar nog wat werk aan de winkel is.
 
Back
Naar boven