AndroidHealthClinic

clenbuterol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

the_ur

Contest Winner '03
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.065
Waardering
45
ik ben al een tijdje me aan het verdiepen in het gebruik van clenbuterol. hier op het forum zegt iedereen 2 weken op twee af. Bij mij op de sportschool zweert iedereen bij twee dagen op twee af.
ik ben eens gaan zoeken de argumenten die hier gebruikt werden voor twee weken op twee af en niet 2 dagen kon ik begrijpen. Toch heb ik ook een andere studie gevonden hierin stond dit:

The average dosage of clenbuterol used by athletes is 3-4 20 mcg tablets taken in divided dosages throughout the day. At the extremes, some athletes have reported positive effects on as little as 1 tablet a day and others have used up to 10. The trick to using clenbuterol successfully seems to be avoidin receptor downgrade which occurs rapidly with the use of this beta agonist. In fact, one clinical study s owe at receptor owngrade as much as 50% is experienced after using clenbuterol for as little as 18 days consecutively. This same study showed that attenuation can be avoided if clenbuterol is taken in a 2 day on 2 day off pattern. Athletes using clenbuterol in this manner have reported much greater results than those who use the product continualy which seems to support the theory that attenuation can be at least partially avoided by staggering the dosage. Athletes have also made a habit of cycling clenbuterol in an effort to minimize side effects as well as prevent receptor downgrade. Average cycle length on clenbuterol is 8-10 weeks with a 4-6 week off period.

Ik hoop dat iemand hierop wilt reageren, ik vind dat allebei de kanten wel goede argumenten hebben....................
 
Een van de meest ogische redeneringen is dat Clen een 'halflife' van ruim 36 uur heeft. Daarom is het niet nodig om Clen elke dag te nemen. In het stukje staat nadrukkelijk dat Clen de receptoren aantast, en snel ook. Vandaar die pauzes.
Maar zoals altijd zul je het zelf moeten ervaren en geldt er geen één regel voor allen, behalve dan dat je naar je lichaam moet luisteren. Zelf ban ik gewend aan 2 op 1 af (dagen) en niet langer dan 3 weken. Gezamelijk gebruik met een ECA stack is zwaar af te raden, daarbij gaat het beschadigingsproces juist vele malen sneller. Wat beschadigd is aan receptoren hersteld zich in de weken erna.
 
2 dagen op 2 dagen af doen de meeste om het lichaam er dus niet aan te laten wennen, maar gezien de halfwaardetijd van is dat nutteloos, na die 2 dagen zit de clen nog in je lichaam.
 
Mij is dus aangeraden door robin ipv bijv

  • 2 weken clen
    2 weken Eca
    2 weken clen
    2 weken Eca

en dan niet dit bovenstaande te doen maar dit onderstaande


  • 3 weken eca
    3 weken clen.


Zoals Robin het heeft aangegeven hierboven kan het beter werken omdat je met eca je receptoren niet zo verzadigd.
 
Afwisselen met eca/clen is vrij zinloos, eens je de krachtigere clen gebruikt hebt gaat de EC(A) weinig doen.
Beter dat je de eerste weken van je cut cycle eca doet en op de laatste 2 -3 weken overstapt naar clen.
 
zeggen die anderer studies dan niks?
bij mij op de sportschool doen ze het toch altijd anders. Ik krijg binnenkort een boek waarin een hoop uitgelegd staat. De jongens die bij ons wedstrijdvoorbereidingen doen doen het als volgt (ongeveer kan andere dosis zijn maar qua opbouw)
dag 1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
6 6
7 6
8 6
9 6
10 6
11 6
12 6
13 6
vanaf die dag of om de dag 6 of twee dagen op twee af.

ik heb nooit iets gebruikt en ben nu streng aan het cutten en wil waarschijnlijk vijf weken dit gaan doen.....
 
Zoals ik al zei snap ik het nut niet van 2 dagen op 2 dagen af??

Zelf nam ik na me clen eca, ik had idd. het idee dat de eca niks meer deed.. daarin moet ik admin dus gelijk geven.

Ik zou zelf 3 weken eca doen gevolgt door 3 weken clen.
 
Originally posted by admin
Afwisselen met eca/clen is vrij zinloos, eens je de krachtigere clen gebruikt hebt gaat de EC(A) weinig doen.
Beter dat je de eerste weken van je cut cycle eca doet en op de laatste 2 -3 weken overstapt naar clen.

Lijkt mij ook. Ook zullen door de eca de beta2 receptoren niet volledig herstellen, waardoor de clen nog steeds niet optimaal werkt.
 
ik zit nu in me max dos eca(ben deze week begonnen) en dat 3 weken en dan ook 3 weken clen, ben erg benieuwd ernaar (vooral het resultaat dan)
 
Waarom zie ik opeens 3 wk EC/ 3 wk Clen????
Dacht dat iedereen het er wel mee eens was dat het 2 wk EC/ 2wk Clen :S
 
We zullen het zo zeggen, de regular people zeggen 2 weken eca / 2 weken clen. Maar de mensen die meer in parktijk en theorie iets meemaken zoals de Moderators en Admin zeggen 3 weken ECA eindigend met 3 weken clen. Ik denk dat ze niet voor niets mod of adje zijn. ;)
 
Ik denk toch dat je hier nog lang over kunt discussieren. bij mij op de sportschool zijn meerdere mensen competief en die doen eerst twee weken opbouwen en dan om de dag of twee op een af. ik denk dat beide manieren voor- en nadelen hebben en dat je niet zomaar kan zeggen dat de ene manier beter is dan de andere.
als het goed is begin ik maandag met hoe ik het boven gepost heb en ik zal jullie op de hoogte houden.....
 
Kijk als je de halfwaarde tijd gaat bekijken zal je door het dagelijks te nemen de hoeveelheid clen in je lichaam continu verhogen. Door het om de dag of om de twee dagen te nemen heb je dat niet of veel minder. Je kan dit ook goed merken, zelf op een gegeven moment een week om de dag gedaan omdat ik het erg heftig vond op een gegeven moment, je merkt dat gewenning optreed, het trillen verdween en ik voelde me minder gejaagd. De gewenning moet je naar mijn weten toch voorkomen. DUs mijn ervaringen zeggen 2-3 weken elke dag en dat enkel op het einde van je cuttingperiode. De terugslag van clen vond ik dermate groot dat het toch eigenlijk alleen interessant is voor wedstrijden of fotosessies, waarbij je moet pieken en vervolgens in mindere shape kan komen. Volgende keer ga ik het zo doen dat ik begin met 2 weken eca, dan 2 weken niks, dan 2 weken clen, zo zal ik dus super op de clen reageren. Vorige keer na de clen eca genomen, had niet het idee dat dit nog iets deed. vandaar dat 3 weken eca, gevolgt door 3 weken clen beter is dan 2 weken eca, 2 weken clen, 2 weken eca, die laatste 2 weken eca zullen amper voordeel geven.

Discussie kan je idd. blijven houden. Maar het idee van 2 dagen op, 2 dagen af om gewenning te voorkomen is onzin, gezien de halfwaardetijd.
 
ik wil ook naar 1 punt toewerken. als ik na twaalf weken klaar ben ga ik weer bulken. niet in die mate als eerder met heel veel junkfood. maar ik wil dan terug gaan naar een % of 10 a 12. ik doe deze cutfase om te kijken of ik het aankan, en om te kijken hoe ik er droog uitzie. en om na deze fase meer kwaliteit op te bouwen. Er wordt vaak tegen me gezegd nl. datik het podium opmoet. Ik heb dit eigenlijk nooit gewild omdat ik tot nu toe naturel ben (clen zou het eerste zijn dat ik pak ook al is het geen AS) . nu wil ik dus eerst eens kijken hoe het er droog uitziet. en dan kan ik altijd nog een keer beslissen om een wedstrijdje te draaien.
ik heb wel gemerkt dat je lichaam behoorlijk kan veranderen in een week of zes dus ik ben erg benieuwd wat de volgende zes zullen gaan doen.....
 
Ik zou dan enkel de laatste 2 weken clen nemen, bij een lage kh inname en niet te hoog in het vet kan het je lichaam aardig transformeren, alleen de terugslag is best groot heb ik gemerkt helaas.. ik zal de volgende keer veel meer tijd om te cutten uittrekken, rustig aan, met een goed dieet en de laaste 2 weken clen..
 
in welke zin, een terugslag, gewoon spierverlies of......?
 
Back
Naar boven