AndroidHealthClinic

Client met eetstoornis coachen

Bezoekers in dit topic

Misschien is hij wel meer cardio gaan doen, omdat hij bang is anders te snel dik te worden?
 
Als hij dat eet en op gewicht blijft dan is dat toch zijn onderhoud?
Vraag ik me af. Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet altijd geldt.
 
Hij gaf zelf aan ongeveer tussen de 1800 en 2000 kcal te eten als onderhoud. Heb hem nu 3 keer laten verhogen, van 2700 naar 2900 naar 3000kcal (waar hij nu op moet zitten).
Hoe is hij zelf achter zijn onderhoud gekomen? En heb jij dit gecheckt + getest? Zo ja, welke acties heb je vervolgens uitgevoerd? Of ben je simpelweg uitgegaan van zijn berekening en verhoog je zijn calorieën op papier? Ik denk persoonlijk dat er erg veel informatie mist om een conclusie als eetstoornis te trekken.
 
Leg uit? Als je gewicht over langere tijd stabiel blijft eet je per definitie op onderhoud.
Ik heb tijden onder onderhoud geleefd, gewicht bleef stabiel. Voelde me wel steeds belabberder.. Geen harde feiten, gewoon eigen ervaring
 
Hoe is hij zelf achter zijn onderhoud gekomen? En heb jij dit gecheckt + getest? Zo ja, welke acties heb je vervolgens uitgevoerd? Of ben je simpelweg uitgegaan van zijn berekening en verhoog je zijn calorieën op papier? Ik denk persoonlijk dat er erg veel informatie mist om een conclusie als eetstoornis te trekken.
Misschien wel, maar ik heb toch zo een vermoeden dat hij erg weinig eet of alles weer verbrand in ieder geval.
 
Hij gaf zelf aan ongeveer tussen de 1800 en 2000 kcal te eten als onderhoud. Heb hem nu 3 keer laten verhogen, van 2700 naar 2900 naar 3000kcal (waar hij nu op moet zitten).
Heb je een secuur uitgewerkt voedingsschema van hem ontvangen en heb je daar de voedingswaarden van gecontroleerd?
 
Misschien wel, maar ik heb toch zo een vermoeden dat hij erg weinig eet of alles weer verbrand in ieder geval.
Optie 1: zie mijn vorige vragen
Optie 2: dan zit hij dus niet boven onderhoud
 
Heb je een secuur uitgewerkt voedingsschema van hem ontvangen en heb je daar de voedingswaarden van gecontroleerd?
Niet naar gevraagd, ga dr vanuit als iemand serieus is dat ie niet gaat liegen over zn schema.
 
Zo moeilijk is het toch niet..
Gewoon zijn voeding blijven verhogen en als hij op één of andere manier nooit aan gaat komen weet je dat hij liegt. Jij hebt 500 kcals omhoog geschroefd in 3 maanden, dat had veel sneller gekund...

Gooi er gewoon elke week 200 kcals boven op, weet je binnen een paar weken wel of hij liegt of niet.
 
1598352120336.jpeg
 
Niet naar gevraagd, ga dr vanuit als iemand serieus is dat ie niet gaat liegen over zn schema.
Als jij serieus bent had je het gevraagd. Ik zou hem een andere coach laten zoeken.

Er worden belangrijke vragen gesteld waar je geen antwoord op geeft. Hoe komt hij aan zijn onderhoud? Waarom komt de client met zijn onderhoudsniveau en niet jij? Jij bent de coach.
 
Als jij serieus bent had je het gevraagd. Ik zou hem een andere coach laten zoeken.

Er worden belangrijke vragen gesteld waar je geen antwoord op geeft. Hoe komt hij aan zijn onderhoud? Waarom komt de client met zijn onderhoudsniveau en niet jij? Jij bent de coach.
Dat heb ik toch gezegd, hij heeft zelf zijn onderhoud aangegeven op basis van wat hij eet en hij bleef daarmee op gewicht. Ik gaf hem meer omdat hij spiermassa wilde bouwen. Als ik had gezien dat het teveel of te weinig was had ik het kunnen terugschroeven of ophogen. Dusja uiteindelijk kom je dan ook het onderhoud te weten zo.
 
Misschien in een face to face gesprek eens vragen waarom hij zelf denkt dat hij niet aankomt. Wat geeft hij zelf als reden aan.
 
Ik zou hem een andere coach laten zoeken.

En de coach aanraden te stoppen met coachen. Als je de eerder gestelde vragen niet kunt beantwoorden en je op een forum hulp moet vragen voor betrekkelijk eenvoudige vragen, hoor je geen geld te vragen voor je dienstverlening. Die is namelijk ondermaats.
 
En de coach aanraden te stoppen met coachen. Als je de eerder gestelde vragen niet kunt beantwoorden en je op een forum hulp moet vragen voor betrekkelijk eenvoudige vragen, hoor je geen geld te vragen voor je dienstverlening. Die is namelijk ondermaats.

Volgens mij probeert iedereen dat hier te zeggen
 
Coaching is een vak, die flink onderschat wordt. Je kan best iemand helpen met een schema, trainingtips en andere basisfactoren. Maar investeer in jouwzelf als je ambities hebt om het coachingvak in te willen gaan. Leer dagelijks bij over onderwerpen, volg cursussen en help mensen (gratis) om echt ervaring op te doen. Er komt zoveel meer bij kijken dan simpelweg schema’s opleveren.

De vragen die werden gesteld waren over het algemeen geen aanval op je aanpak, maar om je te sturen en (kritisch) na te laten denken over hoe jij jouw casus in gaat vullen. Alleen ontwijk je 9 van de 10 vragen. Niemand gaat je het goede antwoord geven omdat wij het ook niet weten. Wij hebben 0,0 informatie buiten het aantal calorieën wat je hebt opgenoemd. Zie het als een leermoment. Lees je in, leer door. En kom professioneel over als je het antwoord niet weet, daar kom je verder mee.
 
Back
Naar boven