AndroidHealthClinic

Cliff Richard verdacht van pedofilie

Bezoekers in dit topic

Gameboy

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 mei 2014
Berichten
1.652
Waardering
95
Lengte
1m93
Massa
103kg
media_xll_2427743.jpg
Een van de allergrootste iconen van Groot-Brittanni dreigt van zijn sokkel te vallen. Sir Cliff Richard, die met zijn muziek al ruim 55 jaar bij iedere Brit kind aan huis is, is het middelpunt in een pedofiliezaak uit de jaren '80. Het zou nota bene zijn gebeurd tijdens een christelijke avond. Een evangelisatiebijeenkomst, om precies te zijn, van de bekende tv-dominee Billy Graham, van wie Richard een groot bewonderaar was. Op die avond, ergens in de jaren '80 in een stadion in Sheffield, zou 'Sir Cliff' zich hebben vergrepen aan een jongen die jonger is dan 16 jaar. Althans: dat is de beschuldiging. Het mogelijke slachtoffer heeft onlangs een verklaring afgelegd over het misbruik door de legendarische Britse zanger. Het onderzoek naar de zaak liep in het geheim al maanden, maar kwam pas gisteren naar buiten, toen de recherche een inval deed in Richards riante penthouse in graafschap Berkshire. Nadat de politie vragen kreeg over het waarom van de inval, maakte een woordvoerder de reden bekend.

Verbazing

Toen het nieuws over de verdenking gistermiddag bekend werd, stond heel Groot-Brittanni even stil. Op het werk, op vakantie, thuis, in een verzorgingstehuis, overal gingen monden wijd open van verbazing. Wat? Een politie-inval bij Sir Cliff? Vanwege een zedenzaak uit de jaren '80? De sites van grote kranten als The Sun zetten meteen hun grootste lettertypes in om hun verbijstering over het nieuws te uiten. Ook Richard zelf, die verblijft op zijn wijndomein Adega Do Cantor in de Portugese Algarve, reageerde verbijsterd. Niet op het onderzoek. Want dat dat liep, wist hij al een tijdje. Maar wel op plotseling uitlekken van het nieuws. 'Deze beschuldigingen slaan nergens op,' aldus de zanger. 'Ik heb ervoor gekozen er niet op in te gaan. Ik wilde er niet over praten, omdat het alleen maar voeding zou geven aan de geruchten. De politie heeft nu echter een inval gedaan in mijn huis, zonder daarvan melding te doen. Behalve, blijkbaar, aan de pers.' Sir Richard, een van de succesvolste Britse artiesten aller tijden, beloofde dat hij 'volledig zal meewerken' als de politie hem wil spreken. De huiszoeking in Cliff Richards huis heeft volgens de politie niets te maken met Operatie Yewtree, het grote pedofilieonderzoek in Groot-Brittanni, maar de rechercheurs ervan zijn wel op de hoogte gesteld. De politie begon het Yewtree-onderzoek nadat was uitgekomen dat BBC-ster Jimmy Savile zich jarenlang en op grote schaal had vergrepen aan vooral jonge meisjes. Sindsdien zijn verscheidene bekende Britten gearresteerd voor misbruik.
Schok


Hoewel de zaak vooralsnog slechts bestaat uit een beschuldiging, sloeg het nieuws gisteren in als een bom. Immers: Richard is een legende, een toonbeeld van Brits succes n beschaving. Niet voor niets scoorde hij vele tientallen nummer-1-hits, werd hij in 1995 geridderd en mag hij zich sindsdien 'Sir' noemen, en mocht hij in 2012 optreden op het jubileumconcert van de Britse koningin in Buckingham Palace. Richard bleef al die jaren vaag over zijn seksualiteit. Op vragen over de geruchten dat hij homo is, weigerde de toegewijde christen stelselmatig te reageren. Pas een paar jaar geleden erkende hij in zijn autobiografie tussen de regels door dat hij al jaren samenwoonde met een man: de Amerikaan John McElynn, een priester nota bene. Het zou gaan om 'een vriendschappelijk samenwonen'. In een interview met de BBC zei hij eens: 'Ik zal sterven met gedachten in mijn hoofd die ik nooit met iemand heb gedeeld.' http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbiz...Richard-in-pedozaak-verbijstert-Britten.dhtml
 
Laatst bewerkt:
Misschien had ie niet door dat het een living doll was
 
Back
Naar boven