Fitness Seller

Clomid als vervaringing voor TRT

Bezoekers in dit topic

Voel je al iets of duurt dat een tijd?
Je zal dat niet onmiddellijk voel maar ik zou 25mg per dag nemen want dat is even effectief als 50mg per dag maar de kans op bijwerkingen zijn gereduceerd. Het heeft geen zin om meer te nemen. Dat zal niet beter werken. Het hangt er ook van af waarom je testosteron te laag is. Indien het komt omdat je hypofyse niet goed werkt, zal clomid je probleem oplossen maar bij sommige mannen werkt de hypofyse goed en zijn het de ballen die niet volgen en dan zal clomid je niet helpen. In dat geval moet je testosteron toegediend krijgen heel je leven. Met een bloedtest weet je aan welke vorm van hypogonadisme je lijdt.

Hoge tot zeer hoge LH waarde (soms boven max. waarde labo) en te lage testosteron: zal clomid niet helpen.
Te lage LH waarde en te lage testosteronwaarde: kan clomid wel helpen door je LH waarde te verhogen en is de kans groot dat de rest ook volgt.

Dit is een beetje simpel en begrijpbaar uitgelegd.
 
Je zal dat niet onmiddellijk voel maar ik zou 25mg per dag nemen want dat is even effectief als 50mg per dag maar de kans op bijwerkingen zijn gereduceerd. Het heeft geen zin om meer te nemen. Dat zal niet beter werken. Het hangt er ook van af waarom je testosteron te laag is. Indien het komt omdat je hypofyse niet goed werkt, zal clomid je probleem oplossen maar bij sommige mannen werkt de hypofyse goed en zijn het de ballen die niet volgen en dan zal clomid je niet helpen. In dat geval moet je testosteron toegediend krijgen heel je leven. Met een bloedtest weet je aan welke vorm van hypogonadisme je lijdt.

Hoge tot zeer hoge LH waarde (soms boven max. waarde labo) en te lage testosteron: zal clomid niet helpen.
Te lage LH waarde en te lage testosteronwaarde: kan clomid wel helpen door je LH waarde te verhogen en is de kans groot dat de rest ook volgt.

Dit is een beetje simpel en begrijpbaar uitgelegd.

4-11-2014:
TSH van 2,1

12-12-2014:
TSH van 1,8
vrij-T4 van 11
Testosteron van 5,1

17-2-15:
FSH van 6
LH van 2
Prolactine van 0,12
Testosteron van 6,2

13-3-2015:
TSH van 2,4
Vrij-t4 van 11
FSH van 6
LH van 2
Prolactine van 0,12
Testosteon van 8,7
IGF bindingsproteïne 3 van 5,21
IGF 1 van 27,2
Cortisol van 475

Waarbij 8,7 op 13-3-2015 niet op lege maag was en in dezelfde periode op lege maag de waarde 5 was. Een aantal maanden in een ander ziekenhuis was mijn testosteronwaarde 7.
 
Ik zou toch clomid proberen en laat dan je bloed nog eens meten binnen 2 maanden. Dan heb je iets om mee te vergelijken. LH= 2. Dat is te laag voor iemand met te weinig testosteron. Je zit maar juist boven de ondergrens.
 
Ik zou toch echt uitkijken met langdurig serms. Nu met het mooie weer en strakblauwe luchten valt t helemaal op dat ik continu floaters zie. (Donkere vlekken die meebewegen met de ogen). Echt super irritant en ik ben er geen fluit mee opgeschoten
 
Ik kan je vertellen dat ik na 1 week clomid gebruik op 20mg echt ernstige last kreeg van mijn ogen, met name een waar ik al iets slechter zicht mee had. En ik bedoel dan ook echt last... Kan eraan liggen dat ik super gevoelig ben voor clomid maar dacht post het maar even
 
Ik kan je vertellen dat ik na 1 week clomid gebruik op 20mg echt ernstige last kreeg van mijn ogen, met name een waar ik al iets slechter zicht mee had. En ik bedoel dan ook echt last... Kan eraan liggen dat ik super gevoelig ben voor clomid maar dacht post het maar even
Waaraan merkte je dit? Wat waren je symptomen exact?
Ik zou toch echt uitkijken met langdurig serms. Nu met het mooie weer en strakblauwe luchten valt t helemaal op dat ik continu floaters zie. (Donkere vlekken die meebewegen met de ogen). Echt super irritant en ik ben er geen fluit mee opgeschoten

Wat was je dosering?
 
Waaraan merkte je dit? Wat waren je symptomen exact?

Ik begon erg geleidelijk slechter te zien (wazig) totdat ik op een gegeven moment achter in de klas zat en iets moest lezen van het bord, en dit gewoon onmogelijk was en ik licht duizelig werd en hier best van schrok. Naar huisarts geweest, die had geen idee waardoor het kwam, opticien geweest ogen gewoon prima in orde. Nadat ik stopte met clomid zakte alles weg en hierdoor kwam ik erachter dat het wel daar aan had moeten liggen.
 
Ik spreek slecht beetjie nederlands
Zal proberen anders in Engels
Ik ben op trt voor 2 en halve jaaren
Komt van zuid afrika, in nederland van Januari
Mijn T cypionate voorraad is leegt
En mijn arts, uroloog, in nederland ook dat ik eers nieuwe bloed uitslae, dat hebt Testosteroon van bijna zero gegeeft
Arts wil iets anders proberen, ik dnk dat ook clomid zal wees
(Voor na testosteroon injecti gaan)
Ik begrijp nederlands wel
Mijn gramatika niet heel goed, lol
 
Ik zit nu ook al sinds maart aan de trt. Ga over een week een herstart proberen met nolvadex. Clomid zou ik nooit pakken. Ook niet op lage dosering. Daar ga je je heel naar van voelen...
 
Mijn Tsh vlakke was hoog geweest
Lh en lsh dat weet ik niet maar dink laag
Ik heb pijn agter mjn oge gehad, ogen ook laat toetsen en wel lees brillen moes kricht
(1.75) maar deze pijn gaat niet wecht

Arts dink dalk prolactinoma wat ook perturity gland bedruk en dus lage hormoon Produktie
Zo wacht op volgende bezoek om te zien
Eers over 3 weken
Novladex onderdruk estrogeen dat geen slechte uitwerking maar estrogeen blijft
Clomid ik verstaan geeft die uitwerking voor peturity dat geen estrogeen is, dat maakt sein om heel meer te maken
Estrogene word as merker gebruikt deur liggaam om te weet of testosteroon genoegt is, als estrogene hoog dan geen testosteron maken, als lage dan testosteroon make
Testosterone aromatiseer maar estrogeen dus deze werking met merker van estrogeen

Als naar van voelen en slechter zien, dan geen clomid ook voor mijn T

Testosteroon cypionate welke 1 week, 100 to 140mg heel goed gewerkt
Een groot bericht
Met trt moet elke 3 maanden bloed geven
Haematorcrit niet te hoog als levens gevaarlik
 
Even een update... Na 6 weken aan de nolva is mn testwaarde van 4 naar 9.2 gegaan. Geen super resultaat dus. Ik kijk t nog ff een maandje aan maar ik ben bang dat t weer trt zal worden :(
 
Dankje
Hou op hoogte

Ik ben op clomid 50mg eod
Voor 7 weke lang al
Einde van deze week gaat ik voor bloedtoets
Zal later meer informatie hebben naar by arts was
Ik voel slechts beetje beter
Mijn T vlak ben 2 (total T) voor begonne met clomid
 
Ik wel, voel me uitstekend!

Eerst zelf test-e gezet (begon veel te hoog met 250mg per week), vervolgens gehalveerd. Testosteronwaarde was, niet onlogisch gestegen van 5 naar 56. Toen een afspraak gemaakt bij dr. de Ronde in Haarlem. Via hem krijg ik nu hcg voorgeschreven en m'n testosteronwaarde ligt stabiel op 20.8 (referentiewaarde 9-21)
 
Ik wel, voel me uitstekend!

Eerst zelf test-e gezet (begon veel te hoog met 250mg per week), vervolgens gehalveerd. Testosteronwaarde was, niet onlogisch gestegen van 5 naar 56. Toen een afspraak gemaakt bij dr. de Ronde in Haarlem. Via hem krijg ik nu hcg voorgeschreven en m'n testosteronwaarde ligt stabiel op 20.8 (referentiewaarde 9-21)
Wat is je leeftijd?
 
Hi Darkmark

Bloedtoetse was
Total T : 1
Ja slechts 1

Dat wou niet lig

Dus nu op tostran gel
Zullen eerste week Februarie deze bloeduitslae weten
 
Ik wel, voel me uitstekend!

Eerst zelf test-e gezet (begon veel te hoog met 250mg per week), vervolgens gehalveerd. Testosteronwaarde was, niet onlogisch gestegen van 5 naar 56. Toen een afspraak gemaakt bij dr. de Ronde in Haarlem. Via hem krijg ik nu hcg voorgeschreven en m'n testosteronwaarde ligt stabiel op 20.8 (referentiewaarde 9-21)
En hoe gaat het verder gaan? Ga je heel je leven 3 keer per week 1500iu HCG moeten zetten of is dit maar tijdelijk? Of misschien later clomid ipv HCG?
 
En hoe gaat het verder gaan? Ga je heel je leven 3 keer per week 1500iu HCG moeten zetten of is dit maar tijdelijk? Of misschien later clomid ipv HCG?

Nog niet over in de details gegaan. Tijdens eerste afspraak kreeg ik twee opties. Ik kon kiezen tussen hcg en nolvadex waarbij aangegeven werd dat ik op hcg een stabielere en hogere waarde (meer stijging t.o.v. natuurlijke testwaarde) zou krijgen. Het nadeel zou het prikken zijn, maar dat doe ik met alle plezier. Klinkt gek, maar het leven lacht me weer toe. Eerstr afspraak kreeg ik het voor 9 weken en we gaan er nu eem half jaar mee verder en dan gaan we weer meten en in overleg.
 
Back
Naar boven