XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cman

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
1.189
Waardering
128
Lengte
1m88
Massa
89kg
Nieuw log. Oude log was Kelei specifiek vooral. Dit log moet algemeen zijn en onafhankelijk van trainingmethode of voedingsmethode.

Trainingsschema momenteel is onderstaande + 2 dagen basketball per week. Nog iets aangepast t.o.v. oude log. 1 leg day zodat ik het beter kan combineren met 2 keer basketball.
Als ik weer wedstrijden heb verplaatst ik Leg Day naar zondag. En back / tricep naar woensdag.

Maandag Chest + Bicep
5/3/1 BP
5x10 Incline DB Press
3x12 DB Flyes
3XF Forward Dips
3x12 Ez Curl
3x12 Preacher curls
3xF Chinups

Woensdag Legs
5/3/1 Squat
5x10 FSQ
3x12 Leg Extensions
3x12 Leg Curls
3x12 DB Walking lunges
3x15 BB Calf raises
3x20 Single leg Calf raises
ABS supersetten tussendoor

Do: rust

Vrijdag Shoulders + Traps + Grip
5/3/1 OHP
5x10 Seated DB press
3x12 Seated Db side raise
3x12 Bent over reverse flyes
3x12 BB Shrugs
3xF Wrist curls
3xF Reverse wrist curls
ABS supersetten tussendoor

Zaterdag Back + Tricep
5/3/1 DL
5x10 SLDL
3x12 DB Row
3x12 PLR
3xF Pullup Wide
3x12 Skullcrushers
3x12 OH Extensions

Zo:Rust

De supplementary begin ik op 30% zoals wendler adviseert en elke nieuwe cycle verhoog ik die met 10% tot 60%. Accessory focus op MMC en spier, pyramid down perfecte vorm > gewicht. Is nog aan verandering onderhevig gebaseerd op wat ik ervaar.
Nog steeds wat power gericht op de 4 big lifts maar ook wat meer hypertrofie erin.

---------- Toegevoegd om 07:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:11 ----------

Update:

De laatste week weeg ik consistent tussen de 85 en 85,5. Gaat erg lekker nu ik mijn voedingsschema iets aangepast heb. Kwestie van tijd dat ik in de 84 regio ga komen.
Toch wel erg blij met hoe het de laatste tijd gaat. Jaren geleden ooit begonnen op 112kg.. gecrashed naar 90kg. Vervolgens weer langzaam terug naar de 100kg gegaan, vet geen spier.
En nu eindelijk de boel onder controle sinds een jaar. Doel voor deze zomer nog niet bereikt maar kom al goed in de buurt. Ik wil in ieder geval <12% komen te staan deze zomer. Is alleen niet goed te meten, de metingen die op mij gedaan zijn wijken zo ver af dat ze niet als resultaat tellen, alleen om progressie bij te houden. Ik zou op 10% zitten namelijk en dat is zeker niet het geval. Ik zal binnenkort weer eens een update foto maken.
Bovenste abs zijn zichtbaar, ook de veins op mijn onderarmen. Bicep veins beginnen ook te komen en de veins front delt zie je soms al een beetje.

Merk wel hoe droger ik word, hoe meer ik massa begin te missen. Ben zeker geen ecto maar hoe droger alles wordt des te duidelijker zie ik bij mezelf punten waar ik progressie kan maken. Des te leuker is het droger worden. Als ik droog genoeg ben (wat ik droog genoeg vind) dan wil ik via leangains slow en steady gaan gainen. Ik cut nu al sinds juli vorig jaar, met een pauze van jan-maart (lichte bulk) Ik heb liever dat ik wat langzamer gain dan ik weer constant moet gaan bulken en cutten. Zo lang als dit wil ik niet meer cutten. Het is niet dat ik zo veel moeite heb met het cutten an sich. Het is ook weer tijd wasted dat ik had kunnen gainen.
Voorbeeld voor mij is Scott Herman voor degene die hem kennen.

IF is voor mij echt een uitkomst. Ik cut zo makkelijk hiermee op dit moment. Het is gewoon beter vol te houden dan andere methodes vind ik. Het vasten tot je window opent went vanzelf. En vanaf dat moment kan je best grote meals eten tot je gaat slapen.
Ik ben benieuwd of ik de grote post workout meal weg krijg als ik leangain. heb nu al moeite soms met de 1200 cals die ik op een sportdag tussen 21:00 en 22:00 post workout moet eten.
Maar ook dat zal wel wennen.

Vanavond beginnen met mijn 1e aangepast wendler cycle. Op het programma BP 5/3/1 + Chest/Bicep

---------- Toegevoegd om 18:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:13 ----------

Wendler Cycle 1 Dag 1 5/3/1 BP + chest/biceps

BP 5/3/1
35
40
50x3
55x5
65x5
Repout minstens 5 - 70x7

Incline DB Press
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
Makkelijk nog, rustig beginnen

DB Flyes
15x12
12.5x12
10x12

Forward lean dip
bwx8
bwx6
bwx6
Pas weighted als ik 3xbwx12 haal. Wat moeilijk is na bovenstaande.

EZ Bicep Curl
22.5x12
20x12
17.5x12

Preacher Curls
10x8 lol al op..
7.5x12
7.5x12
Pff..

Chin ups
bwx6
bwx5
bwx5
Empty

Voelt alsof ik echt kracht aan het verliezen ben. Vooral chest. 70x7 ging niet eens van harte terwijl ik toch eerder op 5x5x80 zat.. Ach ja.. cut.. Hopelijk voor niet al te lang meer. Voor de rest killer pomp in forearms chest en biceps. Veins all over ook, gaat lekker zo.

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

CUT update:

Weer een meting gedaan. -0,7% t.o.v. 2,5 week terug. Prima dus. Ik zie het ook echt nu in de spiegel. Veins etc, dingen die ik nooit gezien heb :o
Ook foto's gemaakt. Ben benieuwd wat jullie van mijn front vinden en dan vooral buik area. Ik heb het idee dat ik overtollig vel heb. Ik raak de afgelopen 6 weken 4 cm van mijn onderbuik kwijt maar geen mm minder met een vp meting. Het voelt ook niet aan als vet maar als vel (helaas striae ook..)
Of is het toch wel vet? Wat voor % sta ik op denken jullie? @85kilo Foto's hieronder, belichting is niet optimaal maar ok genoeg denk ik? En poseren, I know it sucks.. Inclusief start foto van juli vorig jaar 98.5kg 20+& vp

whxqol.jpg
2rpwxdz.jpg
e6vpfs.jpg
b55h8z.jpg
2zodsvo.jpg
11br7yx.jpg


Gaat mij dus vooral om het buikvet of vel. Dat is namelijk mijn indicator qua tijd en cutten. Als ik daar tevreden over ben is mijn cut voor nu klaar en ga ik leangainen. Als het vel is kan ik cutten tot ik een ons weeg en beter gaan leangainen voordat ik alles kwijt raak en dan trekt het vel wel bij. Als het toch vet is dan wil ik het er af cutten tot ik droger ben en vanuit daar leangainen. Moeilijk keuze, krachtverlies word wel steeds groter en daar ben ik wat bang voor.
Over het algemeen ben ik al wel tevreden, iets meer definitie mag maar ik heb ook niet zo veel dus heel veel mooier gaat het met deze massa denk ik niet worden. Behalve @ benen. Ik heb bijna een jaar lang 3x per week gesquat en 2 keer basketball. En nog zijn mijn benen zo klein vind ik.. Hoop nu met een dedicated leg day meer massa te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag komt mijn leg attachement binnen voor Bodycraft F320 bench. Zit er ook nog over te twijfelen om de lat/low pulley voor mijn Bodycraft Cage te bestellen.

Vandaag verder geen KT. Wel een basketball training vanavond.

---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

Basketball ging niet door. Dus in de plaats getraind.

Wendler Cycle 1 Dag 2 5/3/1 OHP + shoulders/traps/grip

5/3/1 OHP
25x5
30x5
35x3
40x5
45x5
Repout minstens 5 – 50x9
Prima repout :thumbs: Tevreden

Seated DB Press
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
Pff zwaar zat na die repout. Schouders zijn wel zwakker vind ik.

Seated side raises ss Hanging leg raises
5x12 ss bwx14 knees to elbows
5x12 ss bwx8 knees to elbows
5x10 ss bwx8 knees to elbows
Killing voor grip ook die knee raises

Bent over reverse flyes ss (weighted) Situps
7.5x12 ss bwx15
7.5x12 ss bwx14
5x12 ss bwx8
Stuk..

BB Shrugs
70x10
(straps om)
70x12
70x12

Wrist curls
7.5x18
7.5x15

Pittige training. Lange tijd sinds ik al die iso’s gedaan heb. Lekker ben benieuwd naar morgen. Grip word ook prima aangepakt. Traps pak ik met het zwaar deadliften en squatten ook nog dus vind ik zo voldoende.

Leg extension is ook binnen en werkt perfect :thumbs: Lekker om eindelijk die extensions en curls te kunnen doen als aanvulling op de lunges en squats.
 
Gewicht vanmorgen 84,8. Gaat nog steeds in een goed tempo omlaag :thumbs:

Gisteren eens een "normale" fluff gemaakt van melk en casseine. Toch weer ff anders dan een fluff met kwark. Ben er nog niet over uit wat ik lekkerder vind, denk de kwark al is die wel wat carb rijker.
 
Gewicht vanmorgen 84,8. Gaat nog steeds in een goed tempo omlaag :thumbs:

Gisteren eens een "normale" fluff gemaakt van melk en casseine. Toch weer ff anders dan een fluff met kwark. Ben er nog niet over uit wat ik lekkerder vind, denk de kwark al is die wel wat carb rijker.
Als je low carb wilt gaan is de fluff met casseine en bevroren aardbeien (+ wat zoetstof/stevia) echt een aanrader! Vult als een huis en is super low carb!:thumbs:

Weeg je jezelf alleen of meet je ook bijvoorbeeld je arm, taille of beenomtrek?
 
Als je low carb wilt gaan is de fluff met casseine en bevroren aardbeien (+ wat zoetstof/stevia) echt een aanrader! Vult als een huis en is super low carb!:thumbs:

Weeg je jezelf alleen of meet je ook bijvoorbeeld je arm, taille of beenomtrek?

Op rustdagen zit ik nu <80g carb. Alleen wat carbs in de fluff en het avondeten. Ik had geen bevroren fruit meer maar ga ik zeker proberen!

Ik houd in principe bij elke vp meting ook bij wat mijn lower buik gedaan heeft in cm (dikste deel van de buik) en mijn taille. In het begin ook arm en been maar eigenlijk al een tijd niet meer. Verder log ik dagelijks mijn gewicht om zo een gemiddelde per week te kunnen zien.

Laatste meting was mijn lower buik 85 cm, taille 81 (dateert nog van 20 april), links bicep 37,5/rechts 38, en benen 58cm :( (ik meet dan het dikte punt dat ik kan vinden aangespannen)
Ik zal vanavond alles opnieuw meten en bij gaan houden weer. Is wel nuttige info.
 
Op rustdagen zit ik nu <80g carb. Alleen wat carbs in de fluff en het avondeten. Ik had geen bevroren fruit meer maar ga ik zeker proberen!

Ik houd in principe bij elke vp meting ook bij wat mijn lower buik gedaan heeft in cm (dikste deel van de buik) en mijn taille. In het begin ook arm en been maar eigenlijk al een tijd niet meer. Verder log ik dagelijks mijn gewicht om zo een gemiddelde per week te kunnen zien.

Laatste meting was mijn lower buik 85 cm, taille 81 (dateert nog van 20 april), links bicep 37,5/rechts 38, en benen 58cm :( (ik meet dan het dikte punt dat ik kan vinden aangespannen)
Ik zal vanavond alles opnieuw meten en bij gaan houden weer. Is wel nuttige info.
Zelf meet ik mijn taille wekelijks (wil je tijdens de cut zien afnemen). Armen en benen meet ik ongeveer eens per maand a 2 maanden (wil je niet teveel zien afnemen). Tijdens een goede cut meet ik vaker om mijn progressie en effect van bepaalde voedingsmiddelen beter te kunnen monitoren..:D
 
Zelf meet ik mijn taille wekelijks (wil je tijdens de cut zien afnemen). Armen en benen meet ik ongeveer eens per maand a 2 maanden (wil je niet teveel zien afnemen). Tijdens een goede cut meet ik vaker om mijn progressie en effect van bepaalde voedingsmiddelen beter te kunnen monitoren..:D

Ga ik ook doen. Vanavond dus ff benen armen en taille opmeten. Het voelt alsof ik een stuk slapper ben, hoop dat het niet al te erg is vergeleken met die eerdere metingen haha :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 08:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:00 ----------

Vanmiddag ook even "cheapo" nep allstars halen. Heb af en toe bij "zwaardere" Squats en DL's achteraf wat last van mijn hiel/achilespees. Train nu alles op sokken/blote voeten.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:47 ----------

Nou net even opnieuw omtrekken gemeten. In rust nog niet gesport.

Biceps links: 36
Biceps rechts: 36
Linker quad: 58
Rechter quad: 58
Taille: 80

Taille dus 1 cm minder t.o.v. 3 weken terug. Prima. Biceps -1,5cm t.o.v. 3 maanden terug. Woog echter wel 91 toendertijd en nu 85. Vet zou ook wat schelen in omtrek denk ik? En gebruikte crea. Of moet ik mij zorgen maken? Quads zijn hetzelfde gebleven t.o.v. 3 maanden terug dus ook prima. Ik meet ze ongeveer halverwege. Als ik wat hoger meet dan word het ook meer 60 cm maar dat is denk ik niet de bedoeling? Lijkt dat ik dan ook wat vet van binnenkant been mee pak.

EDIT: Ik heb ook meetmomenten van 5-1, net voor ik een korte bulk begon, en net na een 6 maand cut. En daar zat ik ook op 36cm biceps en maar 56 quads. Met een taille van 81,5. Dus zelfs 2cm gepakt op quads tijdens deze cut.

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Wendler Cycle 1 Dag 3 5/3/1 Squat + LB

Squats 5/3/1
45x5
55x5
70x3
75x5
85x5
Repout minstens 5 – 95x6 (zonder te forceren)

FSQ
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10 (Paused)
Wel erg licht.. Maar programma ff blijven volgen. Word vanzelf 60% dus 60kg als assistance.

Leg Extension
30x15
30x15 :fire:
30x15 Fuark..

Leg Curls
30x15
25x15
25x15 Pff
Oefening werkt niet echt goed op de extension attachment van mijn bench. Rollers zijn niet in lengte te verstellen waardoor ik niet echt lekker kan liggen.. Onder meer.

Walking DB Lunges ss crunches
22,5x24 (per hand en om en om stappen) ss bwx30
22,5x12 ss bwx30
17.5x24 ss bwx30
Motha..

Standing BB Calf raise
110x20
110x20
70x20
Op 70kg kan ik veel beter knijpen en vasthouden waardoor het veel beter verzuurd en aanvoelt. Volgende keer op 70 beginnen en very slow controlled reps.

Stuk

Einde

Klinkt heel stom maar ik squatte altijd op blote voeten. Nu omdat ik wat last van mijn hiel heb dus maar allstars gekocht en voor het eerst mee gesquat. En sta veel stabieler lijkt wel.
Kan me niet voorstellen hoe ik 20 april nog 5x107,5, 4x107,5, 3x107,5 deed.. En makkelijk 5x5x100-105. Puur omdat ik cals nog met ongeveer 200 heb verlaagd na die week? Kan dat zo’n impact hebben?

Leg curl: http://www.helisports.nl/krachtapparatuur-accessoires/BodyCraft-F611-Leg-Extension.html
Moet nu zo ver naar achter dat mijn quads net voor mijn knie op de eerste roller ligt zodat mijn hielen goed achter de verste roller passen. Knie dus net voorbij de eerste roller richting hakken. Ga ik niet zo ver naar achteren kan ik niet genoeg voet achter de verste roller krijgen en is er kans dat hij wegschiet en naar beneden dondert..
Extension lukt wel ok. Krijg mijn been net niet helemaal gestrekt maar dat is meteen een goede rem om niet te ver te gaan en de knie te belasten.

Verder lekkere training. Dat word morgen niet kunnen lopen..
 
Laatst bewerkt:
Gewicht vliegt er af. Misschien een beetje te snel. In de laatste 3 weken respectievelijk 0.6 0.7 en 0.8 kilo per week afgevallen (gemiddeld over een week)
Vanmorgen 84,2

Vanmiddag 5/3/1 Deadlift en back

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:16 ----------

Wendler Cycle 1 Dag 4 5/3/1 Deadlift + Back/Triceps

Deadlift 5/3/1
60x5
75x5
90x3
95x5
110x5
repout minstens 5 – 125x7
Nog wel 1-2 over op repout maar LB nog moe zat van 2 dagen terug dus wil niet forceren. Na de cut weer.

SLDL
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10
Erg licht @ 30%

DB Row
17.5x12 Te makkelijk
17.5x12 Nog steeds makkelijker
15x12
Volgende keer starten op 20kg.

PLR
60x7
60x8
60x5
Ga deze 3x5 doen. Meer dan 5 reps vind ik voor vorm gewoon niet fijn. Vooral na DL en de SLDL. Hoog aantal reps gaat ten kosten van vorm dan. 65 volgende keer.

Wide grip pullups
bwx9
bwx4 (zo breed als kan pff)
bwx3+2+2+2 rp
Slow controlled, lats op spanning houden.

Skullcrushers
22.5x12
20x12
17.5x12

Standing OH Extensions
15x12
15x12
15x

Lekkere focus en mmc. Volgende keer op 17,5 starten.
Ok training. Nog wat spelen met gewichten om de juiste te vinden om 3 goede controlled sets mee neer te zeten.
 
Aan het begin van een nieuw schema is het altijd even zoeken naar de juiste gewichten! De repouts zien er goed uit hoor!
 
Aan het begin van een nieuw schema is het altijd even zoeken naar de juiste gewichten! De repouts zien er goed uit hoor!

Thanks. Vind squat alleen tegenvallen. Zat in een kaarsrechte lijn van 90 naar 107,5x5x5 3x per week squatten en verhogen per keer met 2,5 maar sindsdien voelt 90 al aan als 120 voor mij. Denk toch omdat ik iets dieper ben gaan cutten sindsdien al vind ik het verschil wel groot.
Maar dat komt na het cutten wel weer. Niet blindstaren op de gewichten want het cutten zelf gaat perfect.

Dit weekend in ieder geval een prima refeed gehad :rolleyes:
Zaterdag viel nog mee maar wat extra gegeten en een biertje of 3 tijdens een NBA wedstrijd.

Gisteren met de schoonfamilie all you can eat sushi :eating:
Heb vooral veel sushi/kip op en geprobeerd alle gefrituurde en deeg dingen te laten.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:53 ----------

Cycle 1 Week 2 Dag 1 5/3/1 BP Borst/Biceps

BP
35x5
40x5
50x5
60x3
65x3
Repout minstens 3 – 75x7
Hoppa lekker. Toch nog aan techniek werken vandaar singles. Krijg pijn in mijn linker elleboog bij benchen. Kan dat gewoon een zwakke tricep zijn? Of toch vorm niet goed. Wil het nu eens goed hebben dus gaan oefenen.

Oefen sets+singles
75x1
75x1
75x1
75x3
50x5
50x5
75x3
Probleem ontdekt:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vUcjOIZc80c
Het “elbow correction” deel deed ik niet. Waardoor een aparte soort druk op mijn elleboog kwam wss omdat mijn pols en elleboog niet op 1 lijn meer waren ergens in de neerwaartse beweging. Na wat oefenen op lager gewicht kwam ik er achter dat ik met die lichte draai geen last heb en zonder wel. Ook nog een keer geverifieerd met 75kg en voelde niets. Ellebogen veel beter tucked in.
Nog beter op het lichaam in de bench “driven” gelet en schouders squeezen. En merkte gewoon vermoeidheid in mijn upper back/lats na al deze herhalingen. Goed teken.
Blijven oefenen maar gaat dus een stuk beter. Blij mee!
DB Press even gelaten na al deze presses..

DB Flyes
15x12
12.5x12
12,5x12
Forward lean (Weighted) Dips
bwx7
bwx5
bwx6
Damn leeg zeg.. Ook hier eerder al last van elleboog gehad.

EZ Bar curls
22.5x12
22.5x12
22.5x12

Concentration curls
10x12
7.5x12
7.5x12

Chinups
bwx5
bwx5
bwx3+2+2+2 RP
Leeg..

Merkte wel dat ik wat meer energie had door het eten van dit weekend :rolleyes: De assistance oefeningen maar ook de repout op de Bench wat toch een zwakke oefening van mij is was lekker.
Elleboog pijn kan ik hopleijk vermijden vanaf nu door de juiste BP techniek te gebruiken. Dan heb ik bij dippen ook geen last.
 
Vanavond benen op het programma. Moet zeggen dat de cut er goed in begint te hakken.

Energie peil word lager met de week. Dat merkte is gister tijdens een basketbal training ook al. Maarja nog lang niet tevreden over vooral mijn buik en onderrug.
Wil gewone nog 1 keer goed cutten zodat ik in de toekomst niet weer maanden bezig ben.

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:08 ----------

Wendler Cycle 1 Week 2 5/3/1 Squat Legs/Abs

Squats 5/3/1
45x5
55x5
70x3
80x3
90x3
Repout minstens 3 – 100x3
100x1 (Voor video)
gvd ik raak wel gedemotiveerd door het squatten. Een maand geleden squat ik nog 5x5x105. Nu gaat 3x100 net. Daarbij squatte ik toen 3 keer per week nu 1 keer. Je zou verbetering verwachten maar nee..

Kan iemand eens een form check doen: http://youtu.be/-g9faUkJ4LE

FSQ
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10

Leg extensions ss hanging leg raises
30x15 ss bwx10 knees to elbows
30x15 ss bwx5 knees to elbows
30x15 ss bwx6 knees sto elbows

Leg curls ss planks
30x15 ss 30 sec plank
30x13 ss 60 sec plank
25x15 ss 60 sec plank

DB Walking lunges ss weighted decline sit ups
22,5(per hand)x24(stappen) ss bw+5x20
20.5x24 ss bw+5x10
Op.. Leeg..

BB Calf raises
70x20
70x20
70x20

Core wat meer aangepakt. Heb het idee dat deze best zwak is. Al met al ok training. Ben gesloopt. Hoor graag wat jullie van mijn squat vinden..
 
Ach je hebt je target gehaald! Ik kan even niet je form checken, want het filmpje werkt niet op mijn werk.

Echter moet je oppassen dat je niet teveel jezelf mind-****ed met de gedachte dat je aan het cutten bent en dus slapper wordt! Een deel daarvan zit echt tussen je oren. Ik heb zelfs fasted behoorlijke PR's gezet..het zal dus deels mindset zijn!

Keep it up gozer!:thumbs:
 
Ach je hebt je target gehaald! Ik kan even niet je form checken, want het filmpje werkt niet op mijn werk.

Echter moet je oppassen dat je niet teveel jezelf mind-****ed met de gedachte dat je aan het cutten bent en dus slapper wordt! Een deel daarvan zit echt tussen je oren. Ik heb zelfs fasted behoorlijke PR's gezet..het zal dus deels mindset zijn!

Keep it up gozer!:thumbs:

Dat mind-**** deel kan ik me wat bij voorstellen ja. Baal gewoon dat ik ik een maand geleden nog in 2 weken van 97,5x5x5 naar 105x5x5 ging. En nu die 100x3x1 net haal.
Maar dat hoeft helemaal niet door het cutten te komen, kan ook zo maar zijn dat mijn techniek minder is of ik wat meer vermoeid ben in mijn lower back o.i.d.
 
Mede door het all you can eat van dit weekend (waardoor ik een uitschieter had naar 86,9) is mijn gewicht gemiddeld van deze week hetzelfde als die van vorige week. Zit rond de 84,5-85kg.
Weer een halve cm van mijn onderkant buik (nu op 84,5) af t.o.v. een week geleden en 3cm taille t.o.v. een maand geleden (nu op 78) Buik begint eindelijk minder te worden, zichtbaar ook. Heb het idee dat ik nog zeker wel 2 maanden aan het cutten ben voor ik tevreden ben :( Dan eindig ik rond de 80..
Morgen weer even een 7 punts meting doen en wat omtrekken meten.

Vanmiddag 5/3/1 OHP en traps/grip/abs

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:05 ----------

Cycle 1 Week 3 5/3/1 OHP Schouders/traps/abs

OHP 5/3/1
25x5
30x5
35x3
40x3
45x3
Repout minstens 3 - 52.5x6 BAM lekker

DB shoulder press
12,5x10
12,5x10
12,5x10
12,5x10
12,5x10

Seated DB side raise ss Hanging knees to elbows
5x12 ss bwx10
5x12 ss bwx8
5x12 ss bwx7

Bent over reverse flyes ss ab wheel rolout
7.5x12 ss 8 on knees
7.5x12 ss 6
5x12 ss 5
Them rollouts.. Op knieen en kan nog niet tot 1 cm boven de grond strekken :<

BB Shrugs
100x20 + RP tot 40
100x15 + RP tot 40

DB shrugs
20x10 (3 sec squeeze)
20x10 (3 sec squeeze)

Wrist curls
5xF
5xF
5xF

Done. Lekkere repout op de OHP. Voelde me daar ook sterk. Die ab rollouts zijn pfff.. Maar heb zo veel spierpijn in mijn abs van 2 dagen terug dat het dus wel werkt.
Verder prima training. Voelde me relatief sterk vandaag terwijl ik normaal smiddags wat minder sterk ben.
 
Cycle 1 Week 2 Dag 4 5/3/1 Deadlift Back+Triceps

Deadlift 5/3/1
60x5
75x5
90x3
105x3
120x3
Repout minstens 3 – 135x4
Alles pronated alleen repout mixed grip

SLDL
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10

DB Row
20x12
20x12
17.5x12

PLR 3x5
65x5
65x5
65x5
Lekker!

Pull up wide
bwx5
bwx4
bwx3+2+3+2

Skullcrushers
22.5x12
22.5x12
20x12

Standing OH extensions
17.5x10
15x12
12.5x12

Dips tussen bankjes
bwx15
bwx15

Einde. Heerlijk getraind wel ****ing warm. Post workout: bbq :) Heb bergen kip gehaald.
 
Zou iemand eens naar mijn squat vorm willen kijken. video een paar posts terug.
 
Cycle 1 week 3 Dag 1 5/3/1 BP Chest+biceps

BP 5/3/1
35x5
40x5
50x5
65x5
70x3
Repout minstens 1 – 80x1
Weer last van mijn elleboog, niets forceren. Dacht het opgelost te hebben. Ik ben meer met mijn elleboog bezig dan de lift zelf.. Merk dat als ik hem breder pak ik minder last van mijn elleboog heb. Erg zwakke bench alweer..

Incline DB Press
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10
12.5x10

DB Flyes
15x12
12.5x12
12.5x12

(Weighted) Dips
bwx8
bwx6
bwx6
Ook hier gvd weer last van mijn elleboog. Als ik zak krijg ik op een gegeven moment zo’n steek in mijn elleboog gewricht dat ik meteen moet stoppen. Precies op de punt van de elleboog. Studentenelleboog zoals dat heet? Bij aanraking trouwens niet gevoelig..

EZ Curls
25x12
25x12
25x12

Concentration Curls
10x12
10x12
7.5x12

Chins
bwx5
bwx6
bwx6

Ok training. Gedurende het trainen vooral boos over de pijn in mijn elleboog. Maar meer en meer begon ik mij te beseffen dat ik ook gewoon wat rustiger aan moet doen. Ik weet van mijzelf dat ik fragile gewrichten heb. Er zit een reuma vorm in de familie. Ik cut nu ook al ontzettend lang en diep. Op een onderbreking van 2 maanden na cut ik nu al vanaf juli vorig jaar.
Ik doe pas serieus KT weer sinds jan dit jaar. En wil gewoon te veel. Al deze factoren bij elkaar schieten niet op en zorgen geheid voor pijntjes/blessures.

Niet zeuren en accepteren. En niet TE ver gaan.
 
Cycle 1 Week 3 Dag 2 5/3/1 Squat Legs+abs

5/3/1 Squat
45x5
55x5
70x3
85x5
95x3 Net aan..
Repout minstens 1 – 105x1
Pff maar gehaald en gefilmd, wilde niet pushen voor meer. Blij dat ik hem er uit kreeg. Al heb ik eerder dus al 5x5x105 gedaan..
Form check anyone? http://youtu.be/lHsJPk4HP4c

FSQ
30x10
30x10
30x10
30x10
30x10

Leg Extension ss hanging leg raises
30x12 ss bwx12 knees to elbows
30x12 ss bwx10
30x12 ss bwx6
Startpositie van leg attachment is zo klote dat ik al iets naar voren met mijn benen zit voor ik de beweging kan maken. Dus begin niet op nul maar al een stukje onder spanning waardoor de ROM beperkt is. Niet erg voor het trainen maar gewicht moet daarom laag anders krijg ik hem niet eens omhoog.

Leg Curls ss ab rollout
30x12 ss 5x
30x12 ss 8x
30x12 ss
Die rollouts zijn killing. Voel het ook in mijn lower back pff..

DB Walking Lunges
22.5 per hand x24 stappen om en om
20x24
17.5x24
Fuuuuuck kapot.. Wat is dit toch killing..

Standing BB Calf raises
70x20 slow & hold
70x20 slow & hold
70x20 slow & hold

Single Leg BB seated calf raise
50x20+50x20
50x20+50x20
50x20+50x20
Eerst links dan rechts, geen rust tussen sets.

Lekkere training. Ben helemaal op. Squat gehaald, keek er tegen op. Was bang nog slapper geworden te zijn. Nu ff goed eten. Volgende week deload week.
 
Back
Naar boven