XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Bezoekers in dit topic

Al die VPRs, je gaat echt hard de laatste tijd man. Zal wel door de XXL whey komen haha.
Zit je in een kcal deficit of surplus momenteel?
 
  • Like
Waarderingen: Cman
Al die VPRs, je gaat echt hard de laatste tijd man. Zal wel door de XXL whey komen haha.
Zit je in een kcal deficit of surplus momenteel?

Thanks :) Haha ik denk het ja.

Ik zit in een deficit vanaf ergens begin december. Begon op een gewicht van 96-97 nuchter en zit nu rond de 93-94. Slow.

Komt echt door het schema hoor geloof ik. Niet alsmaar te veel willen, niet altijd maar maxen of telkens maar wisselen van schema. Slow and steady. Ziet er niet spannend uit of klinkt misschien niet spannend maar het werkt wel.
Kan alleen maar weer top worden als ik weer in een surplus ga zitten :thumbs:
Maar dat gaat nog wel ff duren :P

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Overigens lunch van vandaag (low carb):

Maaltijdsalade

3358fpg.jpg


2 ei
100g sperziebonen
1 (70g) tomaat
100g ijsbergsla
30g yogonaise
200g kipfilet (musclemeat)

en nog 2 mandarijnen on the side

599 cals 75/20/24 e/k/v

Vult goed, veel greens en eiwit en goed van smaak. Perfect voor een low carb dag vind ik.
 
Salade ziet er goed uit, thnx voor de tip!
 
  • Like
Waarderingen: Cman
LB1

FSQ
5x55
5x60
5x65
5x75
5x77,5
FSQ gereset. Dus nog wat laag in gewicht aankomende paar weken.

Hang clean
queues en techniek bar only
5x50
5x50
5x50
5x50
5x50
5x50
5x50
5x50
Vind het technisch een lastige oefening.. Of ik let te veel op de eerste pull waardoor ik de 2e pull niet goed doe, of andersom. Ook mag de shrug -> catch beweging nog wel wat sneller. Ik begin overigens net iets onder mijn knie. Laatste sets gingen stukken beter. Ook meer activatie van mijn lats tijdens de 2e pull.
Kapot
BB Calf raises
18x100
12x100
Nice het gaat weer met mijn blessure. Wel gevoelig nog. Merk ook dat bieide schouders zo vast als wat zitten. 2e set deed toch te veel pijn. Zal wat extra schoulder mobility gaan doen de aankomende tijd. In iede rgeval blij dat ik een soort van de houding weer aan kan nemen.
Ab wheel rollout ss rope crunch
12xbw ss 12x30
7xbw ss 15x30

Leg extension pompset
60x15+6+5+4+4+4+3+3+2+2+1 = 49 reps

Leg curl pompset
25x16+5+3+2+2+1+1 = 30 reps

Duur: 76min

Feedback:FSQ relatief low weight. Leuk en lekker die hang cleans. Vind het een leuke oefening en voel hem wel erg goed. Hams, calves en glutes voel ik. Lekker hoor. Hoop dat ik een beetje progress kan gaan maken hierop. Lekker volume gedraaid om te oefenen iig.
Snelle train nog gezien alle hang clean sets.
 
hang cleans zijn ook lastig.
Ik vond de filmpjes van coach Wu Chuanfu wel erg leerzaam wat dat betreft.
 
hang cleans zijn ook lastig.
Ik vond de filmpjes van coach Wu Chuanfu wel erg leerzaam wat dat betreft.

Dank je ik zal ze eens opzoeken :thumbs:
 
UB2

OHP
5x45
5x50
5x52.5
5x57.5
5x60 VPR
Makkelijk vlotte reps

PLR
5x60
5x62.5
5x67.5
5x70 VPR
5x75 VPR
Mooi strict.

Wide upright row
12x42,5
12x42,5
50 volgende keer.

Straigh arm pushdown
12x22.5
12x22.5
25 volgende keer

Rope pushdown
12x15
11x15

Face pull pompset
20x16+4+4+3+2+4+3+2+1 = 39 reps :fire:

Lat raise pompset
10x10+4+4+3+3+2 = 26 reps

Duur:54min

Feedback:Had 0 zin vandaag. Maar shit needs to be done! Pwo meal van rijst met erwten vervanngen door een oatmeal cookie :eating: Verder ok train. Weer wat VPR's. Nogmaals, ik aim er niet voor, zijn gewoon het resultaat van de 5e cycle. Blijf de assistance sets ook maar verhogen elke week, gaat echt lekker.
Naarmate ik bezig was en het lekker ging kreeg ik ook weer goed zin. Ff een momentje weer bedacht waar ik een jaar gelden stond. Net een maandje begonnen met KT, net mijn cage in huis. Soms leuk om weer even bij stil te staan. "Make a better version of yourself"
 
Vanavond een vrij tamme training op het programma (LB)
Met een max van 5x145 deadlift.. Maar heb bergen energie lijkt wel dus ga misschien weer wat maxen en weer die 200kg opzoeken. Denk door de paaseistjes die een collega meegenomen heeft :o

Zit met de bench en press ondertussen dicht richting mijn max, en kloot nog een beetje met die blessure. Squats heb ik net gereset en naar FSQ geswitched. Deadlift daarentegen zit ik nog zo ver van mijn max af. Ruimte zat voor progress nog dus.

Cut gaat verder goed. Gemiddeld op precies een halve kilo per week. Af en toe cheat ik nog wel eens heel licht. Niet ideaal, aan de andere kant heb ik alle tijd dus. Kracht blijft goed vooralsnog, ook fijn.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

LB2

Deadlift
5x110
3x140
3x160
1x180 Beltless PR (straps)
1x190
1x200
Fx205

http://youtu.be/8j71YrlfQRU

200 deadlift van zojuist. Vorm is om te janken maargoed is dan ook een max effort. Goed te zien dat ik op dit gewicht dus mijn heupen minder dicht naar de bar heb waardoor ik meer uit mijn rug til, wat gewoon sterker is bij mij dan mijn heupen. Door de hoge heupen dus ook een verre van verticaal torso. En voor de lockout moest ik iets hingen..
Op lager gewicht zijn de reps wel mooi. Aan de andere kant zie ik in de "post je vid" sectie ook minder goede vorm deads voorbij komen als het om max efforts gaat. Evengoed natuurlijk lekker blijven oefenen op die vorm zodat ik hem zo met perfect vorm pak.

High pulls
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65
Techniek beter al. Weet meer uit de hip drive te halen. Kapot zeg..

Leg extensions
12x70
70x12+4+3+1 myo's
Kapot.

Comments: Genoeg. Weinig oefeningen maar helemaal stuk.. En toch een klein uur bezig geweest.
 
Hoppa! Toch lekker om hoe dan ook die 200kg van de grond te tillen:thumbs:

Geen PR trouwens?
 
Hoppa! Toch lekker om hoe dan ook die 200kg van de grond te tillen:thumbs:

Geen PR trouwens?

Een paar weken geleden een keertje gedaan al. Maar toen niet op film gezet.
Idd toch lekker maar terecht veel kritiek op de vorm gekregen van de pl mannen.

Op lager gewicht is de techniek veel beter en haal ik veel meer uit mijn lb/hips dan deze rug pull. Maar toch weer een keer 200 blijft leuk om van de grond te tillen.

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:52 ----------

Wat denken jullie overigens van het HST schema?

Ik zit wel eens te denken of ik niet vaker moet squatten of benchen per week ipv 1 keer per week zoals ik nu doe, prikkel ik alles wel genoeg. Zo gevorderd ben ik nog niet dus kan nog wel wat hebben per week.

http://hypertrophyspecific.com/hst_notes.html
 
Tijdje even niet gepost. Wel gewoon getraind.

Cutten gaat verder goed. Raak al mijn oude gewichten nog steeds en word langzaam droger. Veel tijd besteed aan squat techniek de laatste weken. Stance is wijder, stuk buiten schouder breedte. Heeft wel even geduurd voordat dat goed ging. Het nodige mobility werk was nodig om vooral de heupen zo open te krijgen. Voordeel is dat ik nu niet meer voorover val en veel meer spanning op mijn post chain heb, alles is veel gecontroleerder. Geen buttwink meer :thumbs:

Laatst dan ook een nieuw pr gesquat, een dubbel op 125kg. Waar ik een 1x120 had staan.

Betere heup mobility zorgt ook voor een betere setup voor de deadlift.

Alleen..

Gisteren tijdens een setje 150kg (sumo) weggegleden met mijn voeten (naar buiten, soort split) waardoor het volle gewicht van de bb op mijn beide voeten kwam... :( Schade valt mee al is mijn rechtervoet 1 grote blauwe bende.

Dit en nog wat andere redenen doet mij ertoe zetten dat ik waarschijnlijk toch een sportschool ga zoeken in arnhem, waarschijnlijk multisport of yourhealth.
Ik heb een goede homegym met hoopjes materiaal maar toch mis ik het kunnen trainen met andere, leren van anderen en kleinere dingen zoals de vloer. Voorval met deadlift gister kwam puur door het gladde pakket dat ik heb liggen. Is wel omheen te werken maar op den duur voelt het soms toch als een beperking. Het blijft een zolder, kan daar niet zomaar een rubberen vloer in leggen bijv.
 
Geen buttwink meer :thumbs:


Hell yeaaaaaah


Alleen..

Gisteren tijdens een setje 150kg (sumo) weggegleden met mijn voeten (naar buiten, soort split) waardoor het volle gewicht van de bb op mijn beide voeten kwam... :( Schade valt mee al is mijn rechtervoet 1 grote blauwe bende.

:eek: da's een verkeerde toepassing van een split-DL!
 
Nice, mijn buttwink is nog niet weg.. soms ook enorme last van onderrug.. probeer wat af te wisselen met squat en hack squat etc.. dan valt het mee :)
 
Heb mijzelf schijnbaar uitgeschreven voor mijn eigen topic. Kreeg geen update.

Hell yeaaaaaah




:eek: da's een verkeerde toepassing van een split-DL!

Is nog steeds work in progress natuurlijk. Moet nog wat flexibeler worden in mijn heupen zodat ik ze net wat meer kan openen en nog net wat meer mijn knieeen naar buiten kan pushen.
Maargoed eindelijk dus de goede kant op na een jaar toch onzeker zijn over techniek.

Nu de deadlift nog. Die 200 krijg ik dus wel omhoog maar wel snap city form. Speel nog wat met de breede van mijn stance, en de hoogte van mijn heupen in de start positie.
Maargoed, ook hier geduld en dan komt het wel.

Nice, mijn buttwink is nog niet weg.. soms ook enorme last van onderrug.. probeer wat af te wisselen met squat en hack squat etc.. dan valt het mee :)

Minder man. Ik moet zeggen eigenlijk geen last te hebben van mijn rug, maar ook eigenlijk nooit echt gehad.
Alleen mij knie moet wat wennen met deze wijde stance.

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Ik ga a.s. zondag een kijkje nemen bij yourhealth in Arnhem en als dat niets is aankomende week bij multi sport. Beide wat serieuzere gyms met meer dan genoeg squat en deadlift mogelijkheden tenminste van wat ik begrepen heb.
Een maat gaat mee, wellicht dat we ook samen gaan trainen de aankomende tijd.

Zonde van mijn home gym. (Cage, barbell, halters, weights, weight tree, lat pulley, bench etc) Maar dat kan ik nog wel verkopen als het nodig is.
Denk dat je toch maar tot een bepaald punt thuis kan trainen zonder meer baat te hebben bij het trainen met anderen en goed materiaal. Dat kan ook wel thuis als je echt een garage, of verdieping hebt waar je alles mee kan maar dat heb ik helaas niet. Zolder is wel groot maar niet zo groot ;)

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

UB1 11-3-15

WU
Shoulder dislocations en stretching

Bench
5x62.5
5x67.5
5x72.5
5x77.5
5x82.5 VPR
Niet bijzonder. Maar wel een VPR. totaal uit verhouding met een 1rm van 105 maar op volume ben ik vaak toch wat zwakker dan een max effort.

Chinups (weighted)
5xbw+10,8kg (108,2 totaal)
5xbw+10,8kg
3xbw+10,8kg
3xbw+10,8kg
2xbw+10,8kg
Prima! Op naar een 5x5.

Inc BB press (3-0-0)
12x60
9x60
Echt squeezen en focus op MMC en TuT

Close grip cable row (3-0-2)
12x60
12x60
Lekkere pump

Face pulls (3-0-2)
12x20
12x20
:fire:

BB curls (3-0-0)
32,5x9 (te veel om een 3sec negative vole te houden)
30x10 beter

Conc curl pompset 10kg
DB flyes pompset 10kg

Aim is voor 25-50 reps, rest-paused tot de pomp zo erg is dat er geen rep meer te behalen valt.
 
Back
Naar boven