Fitness Seller

Coach die werkt met iifym? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

milkyskinn

Novice
Lid geworden
11 sep 2017
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m58
Vetpercentage
19%
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een hele tijd maar ik heb er eigenlijk nooit iets opgeplaatst. Tot nu! :)

Ik was al een tijd met bodybuilding bezig en heb eindelijk besloten de knoop door te hakken en te beginnen met het voorbereiden voor mijn eerste wedstrijd in bikini fitness. Zo gezegd, zo gedaan.
Coach aangehaakt, maandenlang hard gewerkt, en ben nu 3 weken out (streven was Gold's) helaas is mijn progressie tot een abrupte halt gekomen 3 weken geleden en zit er geen beweging meer in. Ik verlies geen vet meer en mijn gewicht wil ook niet lager dan die nu is en lijkt omhoog te gaan. Ik voel me inmiddels zo verslagen, een failure, en ik voel me verschrikkelijk met dit dieet.

Ik zit momenteel op max 1000 calorietjes per dag, en mag eigenlijk maar 3 soorten voedingsmiddelen nuttigen op een dag. That's it. met 6 dagen krachttraining en 7 dagen per week 2 uur cardio. Ben ong 1.60m rond de 50-51.5kg.

Ik wil graag gaan werken met een coach die meer in de iifym zit, en daar bedoel ik mee dat je nog een beetje ruimte hebt voor variatie in je eten in prep. Ik ben echt niet de persoon die denkt podium klaar te zijn terwijl je de laatste weken nog lekker aan de chocolade zitten omdat het 'in je macros past'. Ik ben helemaal voor een clean dieet en gezond eten, en een slimme aanpak in wedstrijdvoorbereiding met genoeg ruimte als iemand vastloopt in het proces. Ik had veel liever eerder begonnen met een cut dan nu het gevoel te hebben dat ik niet meer terugkan en mijn lijf sloop met een crashdieet en overtraining.

Weet iemand een goede? Liefst Zuid-holland/regio Rijnmond. :)
 
Max 1000 KCal per dag, dagelijks 2 uur cardio, 6x p/w KT en niet afvallen? Volgens mij klopt hier iets niet...

On topic: Heb je dit probleem (gebrek aan variatie, waardoor je het niet volhoudt) al met je voedingscoach besproken?
 
Jasenko wellicht voor coaching.

Maar als je op 1000kcal + cardio niet meer afvalt is er toch iets anders aan de hand...
 
Wie is je coach?
Als je al 3 weken stil staat had hij/zij allang dingen moeten veranderen.
 
Zou het ook niet gewoon kunnen zijn dat je aan je max zit, je weegt net 50 kg, bent met je 1.58 nu niet echt een lange meid.
18 procent voor een vr is al laag.

Heb je wel rust en regelmaat ?
 
imnewhere Ja, ik heb dit al eerder aangegeven. Maar voor mijn coach is vetverlies blijlkbaar gebonden aan heel specifieke producten, iets wat ik toch een achterhaalde manier van denken vind. Ik kan een eetschema prima volhouden, maar wekenlang 3 dezelfde dingen eten wordt niemand blij van lijkt me...

040B Mijn gewicht is een tikje naar beneden gegaan, maar mijn vetpercentage niet. Ik zat een aantal weken terug al op een uur cardio en onder de 1200kcal. Geen enkele refeed of wat dan ook gehad om mijn verbranding weer een beetje op gang te krijgen.

Pillz Ik ga even geen namen noemen. Ik wil geen problemen, maar de reputatie van iemand anders schaden vindt ik ook niet netjes. Ik ben niet de enige onder deze begeleiding die zo extreem moet, en er zijn zat mensen die je dan vertellen dat je maar moet doen wat je moet doen zonder je gezondheid in acht te nemen. Er zijn wel dingen aangepast, maar zoals hierboven gezegd zat ik al erg laag en wordt en ik heb het idee dat er niet geluisterd naar wat ik voel/merk aan mijn lijf...

is zeker niet een vetpercentage wat veel te hoog is, maar ik ben niet klaar voor het podium. Er zit nog wat overtollig vet op heel specifieke plekken die maar niet in beweging komt. Echt een rustdag heb ik niet meer (ik train nu al een aantal weken 7 dagen per week) en heb ook een normale baan, en ik moet mijn best doen om 6,5uur slaap erin te krijgen op het moment. Maar de wekker wat later zetten zit er ook niet in als je 's ochtends voor je dag is begonnen een uur cardio erop moet hebben zitten! Zou het slaaptekort ook een significante rol kunnen spelen at this stage?
 
Welkom in de wondere wereld van wedstrijdbodybuilden, waar broscience werkt en wetenschap ook maar een mening is.
 
je coach zegt gewoon niet janken en doorgaan?
Niet even een dag op of iets boven behoefte?
Neem aan dat je dit soort dingen gewoon met hem/haar kunt bespreken?

Aan de andere kant ken ik meerdere bikini atletes die rond de 1000 zitten met elke dag cardio paar week voor de wedstrijd.
Maar goed, 9 van de 10 daarvan starten te laat c.q. laten hun vet te ver oplopen in off season waardoor ze sprintje moeten trekken naar de wedstrijd.
 
Ben ong 1.60m rond de 50-51.5kg.

Veel meer kan er dan toch niet meer af lijkt me.
 
Pillz Basically. Ik ben zelf natuurlijk geen coach, maar ik ken mijn eigen lijf inmiddels wel goed en die heeft juist af en toe een piek dagje nodig om weer door te kunnen. Maar ik zit al zo diep in het proces dat je niet meer op je eigen gevoel durft te vertrouwen. Veel honger heb ik ook niet (maar dat is niet heel gek als je verbranding vol in de rem gaat) dus het is ook niet zo dat ik een excuus zoek om minder lastig dieet te hebben, die mentale dubbelcheck heb ik nu zo ongeveer wel 1000x gedaan.

Maar als progressie niet meer wil en er is niet zo veel tijd meer, moeten er toch ook andere aanpakken zijn dan straks te moeten leven op misschien wel de helft van wat ik nu eet en drie uur cardio. Waar is dan de grens?

The Hoff Gewicht denk ik niet, maar ik zit toch echt nog te hoog qua vetpunten op mijn onderbuik en heupen. 'T is echt dat laatste beetje!
 
Wat is je % op t moment en hoeveel punten worden gemeten?

Je geeft zelf aan dat je gewicht wel iets was gedaald dus helemaal geen progressie is het dan ook niet.
Voor t zelfde blijven de meetpunten gelijk en mm iets lager op andere plekken.

Enige wat je kunt doen is met je coach om tafel en eea voorleggen waar je tegen aan loopt.

Niet teveel proberen te stressen.
 
Natty87 Het was 18/19% maar ik zit dus weer op 20-21%. op basis van 4 punten meting (tricep, bicep, rug en abdomen)

Gewicht hecht ik niet heel veel waarde aan, hij schiet op het moment heen en weer met een verschil van 3kg dus heel betrouwbaar is dat ook niet ;)
Uiteraard ga ik dat weer proberen, het word waarschijnlijk nu toch een latere wedstrijd... 3% gaat er echt niet af in 2 weken en ik wil echt niet onder de 1000 calorieen gaan zitten.

Wel weet ik dat een langere prep had moeten hebben en ik toch naar een andere coach op zoek moet als hun voedingsovertuigingen niet aansluiten op de mijne. Er wordt gewoon 1 standaard dieet gegeven zonder rekening te houden met waar je je goed bij voelt of ergens je fysiek ziek van voelt (ik heb een vorm IBS die ook weer heel heftig is op komen zetten, dus dit helpt ook niet)

Ik probeer de stress en de datum los te laten, maar dat is best moeilijk als je daar heel lang naartoe hebt geleefd en alles geeft wat je kunt.
 
Wil je een foto plaatsen?
50 kilo met een vet% van rond 20

Blijft er niet veel over voor spier denk ik.
Kan zijn dat ik er naast zit hoor.
 
je coach zegt gewoon niet janken en doorgaan?
Niet even een dag op of iets boven behoefte?
Neem aan dat je dit soort dingen gewoon met hem/haar kunt bespreken?

Aan de andere kant ken ik meerdere bikini atletes die rond de 1000 zitten met elke dag cardio paar week voor de wedstrijd.
Maar goed, 9 van de 10 daarvan starten te laat c.q. laten hun vet te ver oplopen in off season waardoor ze sprintje moeten trekken naar de wedstrijd.
ik ken er eentje die de sap gaat doen en die zit idd nu al op 1200 met 2x per dag 45 minuten cardio en dan klagen dat ze geen energie heeft :roflol:
 
Natty87 Het was 18/19% maar ik zit dus weer op 20-21%. op basis van 4 punten meting (tricep, bicep, rug en abdomen)

Gewicht hecht ik niet heel veel waarde aan, hij schiet op het moment heen en weer met een verschil van 3kg dus heel betrouwbaar is dat ook niet ;)
Uiteraard ga ik dat weer proberen, het word waarschijnlijk nu toch een latere wedstrijd... 3% gaat er echt niet af in 2 weken en ik wil echt niet onder de 1000 calorieen gaan zitten.

Wel weet ik dat een langere prep had moeten hebben en ik toch naar een andere coach op zoek moet als hun voedingsovertuigingen niet aansluiten op de mijne. Er wordt gewoon 1 standaard dieet gegeven zonder rekening te houden met waar je je goed bij voelt of ergens je fysiek ziek van voelt (ik heb een vorm IBS die ook weer heel heftig is op komen zetten, dus dit helpt ook niet)

Ik probeer de stress en de datum los te laten, maar dat is best moeilijk als je daar heel lang naartoe hebt geleefd en alles geeft wat je kunt.

Je kloten voelen hoort er allemaal bij.
Echter 1000 kcal met zoveel cardio is wel erg weinig.

Dat je zwaarder wordt is wel vreemd met deze aantal kcal. Je houdt je 100% aan de voeding training etc? Niet net ff anders wat de coach voorstelt.....

Wedstrijd misschien te vroeg ook? Zoals hier voor ook ergens gezegd blijft er niet veel massa over. Maybe eerst dat wat aanzetten en volgend jaar een wedstrijd pakken?
 
Ik ben eigenlijk wel ontzettend nieuwsgierig naar je huidige voedingsschema, 1000 kcals met maar drie verschillende producten:0 Kan mij best voorstellen dat je zo heel wat vitamientjes e.d. misloopt:(
 
Aantal kcal is niet zo extreem voor een prep als een vrouw met jouw gewicht en lengte zoals Pillz al zei,denk idd dat het te vroeg is voor een wedstrijd als je nog zo weinig weegt.
3 weken out is het ook normaal dat je bij dezelfde voeding blijft om bloat of andere dingen te voorkomen.iffym 3 weeks out ?:P
 
pff 1000 kcal is niet veel.

En maar 3 producten per dag is wel erg weinig. ergens gaat er iets mis inderdaad.
 
kardemompeul Ik mag alleen maar kip, rijstwafels en shakes :(

Drunkenmaster Inmiddels heb ik al besloten er voorlopig mee te stoppen. Ik voel me niet prettig bij mijn huidige coach en ik ga naar een ander om eventueel mee te doen aan de wedstrijd in December om even op adem te komen. Ik snap dat je niet te spannend kan eten voor een wedstrijd, maar ik zit al 12 weken op alleen maar kip, rijstwafels en shakes. Voor zover ik weet is het niet heel normaal om bijna alle variatie 3 maanden van te voren er al uit te halen?
 
Slechte coach, klaar en simpel. Dit is niet gezond! Er is zo veel verschillende en goede voeding dat gevarieerd eten altijd mogelijk is, zelfs in aanloop naar een wedstrijd. Maar dit kost wel meer tijd en moeite om te samen te stellen, daar heeft jouw coach blijkbaar geen zin in.

Als ik kijk naar mijn vriendin, die staat nu met een gevarieerd dieet en wekelijkse cheatdag ( ja je leest het goed: dag idd) op 13,4%. En nee, hierbij geen hulpmiddelen: alleen voedsel en sport.
 
Back
Naar boven