Fitness Seller

Cocaïne (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Rob G


Als je graag meer over drugs wil weten raad ik je aan het boekje ' uit je bol' eens te lezen. Daar staat er veel in en het is goed en duidelijk omschreven!


Inderdaad 'uit je bol' van Gerben Hellinga is er goede en betrouwbare informatie. Ik geloof dat het zelfs on-line staat!
Het is het handboek voor de psychonaut.
 
Voor de junkies onder ons: ;)
- [Link niet meer beschikbaar]
 
"Heroïneverslaafden gaan vaak pas naar bed wanneer andere mensen opstaan, maar als ze niet meer uit stelen hoeven te gaan en altijd voldoende dope ter beschikking ter beschikking hebben, zijn ze niemand tot last. Het liefst willen ze totaal met rust gelaten worden. Het is een misverstand te denken dat heroïne ongezond is. Wie er goed bij eet en vitamines inneemt en zorgt voor schone naalden, kan er oud mee worden. Daar zijn genoeg voorbeelden van. "


Dit is een citaat van 'uit de bol' waarmee ik even wil aantonen dat ik gelijk had in de discussie op de vorige pagina's.....

Dat boek (of site) is trouwens toch wel een tip!! Vroeger toen ik nog psychonaut was, was het mijn Bijbel!
 
Heroine OP ZICH is ook geen stof dat je lichaam kapot maakt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld speed, dat heel slecht is voor je nieren en lever. Maar de LEVENSWIJZE van iemand die verslaafd is aan heroine is in vrijwel alle gevallen zeer schadelijk (en ook dodelijk).. Er zijn niet zoveel verslaafden die dagelijks genoegs vitaminen, eiwitten enz enz binnenkrijgen. Die krijgen minder eiwitten in een maand binnen dan de meeste hier op een dag (bij wijze van), hoe triest dit ook is... Groeten
 
De stof zelf is indirect de oorzaak van de aftakeling van de persoon die het gebruikt, dus zeggen dat de stof niet ongezond is , is hetzelfde als zeggen dat we in Belgie en Nederland geen last hebben van terrorisme !

Indirect gezien is heroïne de meest gevaarlijke en meest verslavende stof die er bestaat voor elke mens, sterk of zwak karakter.
 
Hebben we hier zoveel last van terrorisme dan?
 
Het zou me niets verbazen als Bin Ladin ergens in een houten hut in de nederlandse heide woont! :)
 
Ik denk dat hij hier zit: Admin Laden...
 
Originally posted by admin
heroïne, ??? tot nu toe dacht ik dat je gek was maar nu word ik echt kwaad. Hoe kan je zoiets aanbevelen man? Heb je dan totaal geen verstand? grootste smeerlapperij die er bestaat, en zeg niet dat het niet waar is want dat weet ik nu toevallig van verschillende gebruikers!
en paddo's zeker niet ongevaarlijk! Indien je voldoende neemt zelfs LSD achtige toestanden die je in zeer gevaarlijke toestanden kunnen brengen!

Nu moet ik Oli even verdedigen. Het is iha zo dat heroïne verslaafden er zo slecht uitzien omdat ze zichzelf verwaarlozen doordat ze wel geld overhebben voor heroïne, maar niet voor eten.
Het schijnt echt zo te zijn dat heroïne en cocaïne minder schadelijk voor de gezondheid en minder verslavend zijn dan nicotine (tabak dus).
Paddo's, daar heb ik nog geen verstand van..

Ben alleen maar ervaringsdeskundige met caffeïne, efedrine en straks ook yohimbine. Heb wel achtergrond als documentalist bij Trimbos-instituut (geestelijke gezondheid en verslaving). Ik zou voor gebruik van wat voor spul dan ook (inclusief medicijnen voorgeschreven door een arts!!!) een onderzoekje doen of het geen kwaad kan... denk maar aan de vele valium-verslaafden!

Espi, die nu de draad leest. Ik zou als ik jou was geen cocaïne gaan gebruiken.. als je nu in Colombia of zo zou wonen, OK, het zat immers vroeger in de Coca-Cola weet je nog, maar veeeeels te duur spul! En wie wil er nu afhankelijk worden van welke stof dan ook, muv adrenaline en endorfines?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto


Het schijnt echt zo te zijn dat heroïne en cocaïne minder schadelijk voor de gezondheid en minder verslavend zijn dan nicotine (tabak dus).

Ik betwijfel het ten strengste. Maybe minder schadelijk voor je lichaam, maar niet minder verslavend. Er van uitgaande dat je het zuivere spul gebruikt.
 
Originally posted by Rob G


Ik betwijfel het ten strengste. Maybe minder schadelijk voor je lichaam, maar niet minder verslavend. Er van uitgaande dat je het zuivere spul gebruikt.
De onderzoeken die mij bij staan gaven ongeveer deze volgorde van overall (lichamelijke en geestelijke) verslaving

Sigaretten
Cocaine/Speed
Alcohol/Valiumachtigen
Opiaten

Nu is een belangrijke vraag voor welke component je het gevoeligst bent. De verslaving aan sigaretten is meer dan 99% geestelijk.
 
Originally posted by Esperantisto


Nu moet ik Oli even verdedigen. Het is iha zo dat heroïne verslaafden er zo slecht uitzien omdat ze zichzelf verwaarlozen doordat ze wel geld overhebben voor heroïne, maar niet voor eten.
Het schijnt echt zo te zijn dat heroïne en cocaïne minder schadelijk voor de gezondheid en minder verslavend zijn dan nicotine (tabak dus).
Paddo's, daar heb ik nog geen verstand van..

Ben alleen maar ervaringsdeskundige met caffeïne, efedrine en straks ook yohimbine. Heb wel achtergrond als documentalist bij Trimbos-instituut (geestelijke gezondheid en verslaving). Ik zou voor gebruik van wat voor spul dan ook (inclusief medicijnen voorgeschreven door een arts!!!) een onderzoekje doen of het geen kwaad kan... denk maar aan de vele valium-verslaafden!

Espi, die nu de draad leest. Ik zou als ik jou was geen cocaïne gaan gebruiken.. als je nu in Colombia of zo zou wonen, OK, het zat immers vroeger in de Coca-Cola weet je nog, maar veeeeels te duur spul! En wie wil er nu afhankelijk worden van welke stof dan ook, muv adrenaline en endorfines?
Tja..en ik spreek uit ervaring en zeg dat je verhaal in praktijk dus niet opgaat. Lichamelijk is heroïne en cocaïne juist enorm verslavend, véél meer dan sigaretten.
 

Tja..en ik spreek uit ervaring en zeg dat je verhaal in praktijk dus niet opgaat. Lichamelijk is heroïne en cocaïne juist enorm verslavend, véél meer dan sigaretten.

Verslavend, ok, maar heroine is stukken minder schadelijk dan men denkt. Je kan er redelijk oud mee worden. Coke verziekt je hersenen en kan al na een keer gebruiken veranderingen in je hersenen tot gevolg hebben.
 
Het is gewoon allebei troep, je kan wel gaan discussiëren wat slechter is maar als je zo bezig bent met het bouwen van je lichaam dan blijf je toch van die troep af.
 
Originally posted by Big Steve
Het is gewoon allebei troep, je kan wel gaan discussiëren wat slechter is maar als je zo bezig bent met het bouwen van je lichaam dan blijf je toch van die troep af.

Uiteraard en een ieder die niet wanhopig en bij z'n volle verstand is zal er ook niet aan beginnen. Ik word al helemaal gek van caffeine..
 
Merk trouwens wel hele rare effecten van 22 uur achter elkaar fietsen.. ga je ook een beetje van hallucineren, maar toch wel op een leuke manier. Het dichtste bij een 'high' gevoel dat ik daarmee ben gekomen blijft een 24uurs TT in 1996, waar natje en droogje perfect in orde waren, de route simpel en je alleen nog maar hoefde rond te trappen... moeilijk uit te leggen, maar het was heel apart. Dat soort ervaringen van puur geluksgevoel zonder zorgen over wat dan ook zijn zeldzaam. Vorige week zondag kwam ik er weer dichtbij. Vooral van de bloeiende koolzaadvelden raakte ik (en nu niet hard gaan lachen) in een delirium.. combineer dat met volle maan en tja.. dat moet je ook eens meemaken. Runners-high op de fiets?

'k Heb het ook wel eens met yoga of tai-chi ervaren, maar dan weer anders....

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Merk trouwens wel hele rare effecten van 22 uur achter elkaar fietsen.. ga je ook een beetje van hallucineren, maar toch wel op een leuke manier.


Dat heb je trouwens ook bij het voetballen als je kampioen wordt of een toernooit wint of zo....
 
Originally posted by axestream


Verslavend, ok, maar heroine is stukken minder schadelijk dan men denkt. Je kan er redelijk oud mee worden. Coke verziekt je hersenen en kan al na een keer gebruiken veranderingen in je hersenen tot gevolg hebben.
Het gaat bij drugs niet altijd om de directe gezondheidsgevolgen maar eerder om de secundaire (lees indirecte) gezondheid gevolgen.

Als jij denkt met heroïne oud te worden dan vraag ik me af hoe je dat wil doen, je gaat automatisch minder eten en alles word minder belangrijk dan de drug.

Volgens mij weten velen niet eens wat echte verslaving betekend. mensen di eeenheel leven hadden opgebouwd hebben huizen, dure autos en vrienden verloren, relaties kapotgemaakt. Dan kanje wel zeggen heroïne maakt me lichaam niet direct kapot maar de realiteit is duidelijk anders.
 
ja moet je doen! is lachuh, en dan zwaar kuren met AS en veel snuiven! krijg je lekker klonten in je bloed...

Beetje rare opvatting van harcore bodybuilding...
 
Back
Naar boven