XXL Nutrition

Cocaïnegebruik in Europa stijgt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
Het cocaïnegebruik in Europa is het afgelopen jaar gestegen. Ook vielen er meer doden door drugsgebruik. Dat blijkt uit het jaarrapport van het EWDD, het drugsagentschap van de Europese Unie. Ongeveer 4,5 miljoen Europeanen gebruikten het afgelopen jaar cocaïne. Dat is fors meer dan de 3,5 miljoen mensen het jaar ervoor. Ongeveer twee miljoen Europeanen namen de afgelopen maand cocaïne, meer dan tweemaal zo veel als het geschatte aantal ecstacygebruikers.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Twaalf miljoen

Cocaïne blijft Europa's populairste stimulerende drug en de op één na meest gebruikte illegale drug, na cannabis en nog voor ecstasy en amfetaminen. Het EWDD schat dat ongeveer twaalf miljoen Europeanen (4 procent van alle volwassenen) ooit cocaïne hebben geprobeerd.

Sterfgevallen

Europa dreigt verder de doelstelling om het aantal drugsgerelateerde sterfgevallen te verminderen niet te halen. Er zijn tussen de 7000 en 8000 sterfgevallen door overdoses per jaar, waarbij de meest recente gegevens geen dalende trend laten zien.

Het EWDD meldt ook positieve trends. Na een decennium van toenemend drugsgebruik, lijkt er nu een stabielere fase in te treden. Het gebruik van heroïne neemt af evenals het injecteren van drugs. Ook het roken van cannabis lijkt op hetzelfde niveau te blijven.

Cannabis minder populair


Onder de Europese jeugd is cannabis minder populair aan het worden, zo meent het agentschap. In Spanje, Tsjechië en Frankrijk blowen jongeren het meest. Nederland scoort met Denemarken en Duitsland in de middenmoot. (anp/eb)

(bron : hln)

trieste trend en dure hobby, vraag me trouwens af waar de meesten er het geld voor vandaan halen nu alles zo prijzig geworden is.
 
En ik dacht: nu dat ik gestopt ben, zal het wel een heel procent minder zijn :p

Prijzen vielen destijds wel mee hoor, als je tenminste per 10 ofzo kocht.
 
Ik moet meteen aan Marky denken bij zo'n topics. :D
 
Ik heb eens een artikel gelezen dat het vooral populair was in hogere kringen, zoals bij succesvolle advocaten en zakenlui etc... Zij vonden het een ideale manier om te ontspannen.
 
worden de meiden maar wat meer cock verslaafd
 
Zo,dat is veel
 
Ach in de europese unie leven 480 miljoen mensen.
 
Tja, ik verbaas me overigens over het geld dat tieners tegenwoordig te besteden hebben, dus zo vreemd is het niet. Sluit eigenlijk ook aan bij de bling bling cultuur en de decadente volgepropte jeugd.

Van wiet kun je op den duur een behoorlijk derde oog krijgen en in deze samenleving waar het steeds meer om klimmen en zogenaamd succes draait, zie jezelf liever niet objectief. Vandaar dat paranoide bij wiet op lange termijn vaak voorkomt, is eigenlijk niets meer dan het werkelijk voelen van je kwestsbaarheid.

Coke is wat dat betreft een veel betere keuze. Veel contacten op doen, goed gebekt, opvallend aanwezig, daarmee wordt de blits wel gemaakt.

In het Oostblok rookt men zich nog wel suf aan wiet op de tijd te doden en het duffe leven te dempen.
 
Coke is wat dat betreft een veel betere keuze. Veel contacten op doen, goed gebekt, opvallend aanwezig, daarmee wordt de blits wel gemaakt.

Nou dan heb je nog nooit goed aan de coke gezeten. Goed gebekt is wellicht voor een minuut of 10. Daarna slaat de depri in.
 
Coke beter,het is rotzooi !
 
Coke is niet verslavend dacht ik? Anyway drugs are bad..mkaay
 
Coke niet verslavend :roflol:

Wat een heerlijk n00b forum is dit toch...vermaak me prima hier
 
Coke is idd lichamelijk niet verslavend, zijn tal van studies van geweest.
En als je echt goede coke hebt, ben je op zijn minst 20min gegebekt :p

Nu ja, de ene persoon is de andere niet
 
Nou voor een bber is coke wel lichamelijk verslavend. En niet zo'n klein beetje ook.
 
Nou dan heb je nog nooit goed aan de coke gezeten. Goed gebekt is wellicht voor een minuut of 10. Daarna slaat de depri in.


als je rookt ja, als je t via de neus ophaalt kun je prima 3 dagen lang mr. brugman onder tafel lullen.
 
als je rookt ja, als je t via de neus ophaalt kun je prima 3 dagen lang mr. brugman onder tafel lullen.

We hebben het over hetzelfde goedje mag ik aannemen? Niet over speed huh!!

Coke snuivend werkt 10-20min....daarna ga je je afvragen hoeveel je nog uit je pakketje kan schrapen
 
ziet het hier ook steeds meer,.. hele wigga groepen die verslaafd zijn aan de coke.
Ze krijgen er kunstmatige ballen van. Na een paar lijntjes grote bek (+ grote doppen) tegen iederen. Word er zo moe van. Heb me zelf voorgenomen het nooit te proberen. Heb namelijk van kameraden gehoord dat het gewoon te lekker voelt, zelf nogal gevoelig voor verslaving dusja:P
 
Back
Naar boven