XXL Nutrition

Shocking News Code rood, zware sneeuwstorm!

Bezoekers in dit topic

Komen er straks nog berichten dat dit "extreme weer" komt door de opwarming van de aarde :D

20cm ligt er hier wel.
Zijn er al:
- gemiddeld warmer;
- toename extreem weer;
- geen echte winters;
- opeens hevig winterweer in sommige delen van Nederland.
Allemaal door klimaatverandering.

Kan ook best zo zijn, bouw 3 kerncentrales en investeer in ontwikkeling, klaar.

Volgende probleem aanpakken.
 
Zijn er al:
- gemiddeld warmer;
- toename extreem weer;
- geen echte winters;
- opeens hevig winterweer in sommige delen van Nederland.
Allemaal door klimaatverandering.

Kan ook best zo zijn, bouw 3 kerncentrales en investeer in ontwikkeling, klaar.

Volgende probleem aanpakken.

Zal vast zo kunnen zijn, maar zodra de natuur een scheet laat krijg je die irritante "zie je nou wel" berichten. Scoren blijkbaar goed, lezen we graag.
 
Het IS idioot, weer zo'n voorbeeld van doorgeslagen betuttelen, pamperen en onnodig paniek zaaien.

Kan me herinneren dat ik tussen 1985-87' met de brommer 's ochtends vroeg naar school ging en dat het -15 tot -20 graden was, met een veel dikker pak sneeuw dan nu.
Niemand had het er verder over -we genoten gewoon van de winter-, behalve dan dat de leraar zei dat we ons warm moesten aankleden, want onderkoeling was wel een mogelijkheid.
Code rood is toch ook geen waarschuwing voor het weer? Het is een waarschuwing voor hoeveel idioten er op de weg zitten. Want er is toch een behoorlijke groep mensen die ineens heel spastisch gaat rijden, als de omstandigheden een beetje afwijken.

Rode rood krijg je ook bij een beetje herfststorm. Juist dan wil je diezelfde groep niet tijdens de spits op de weg hebben.
 
Héél slecht inderdaad.

Niet om nou te zemelen over die 'goede oude tijd', maar toen ik jong was leerde je nog veel meer om zelf initiatief/verantwoordelijkheid en nemen en goed voor jezelf te zorgen.

Zeker, mensen waren lange tijd echt ingesneeuwd en van de buitenwereld afgesloten.

Ik weet nog dat ik het geweldig vond als kind van 9.
Sowieso die hele winter van '78/79 was heel speciaal, -26 graden of soms nog kouder in het hoge noorden.
Een paar maanden achter elkaar kunnen schaatsen, heel veel ijzel en op straat schaatsend naar school, machtig mooi!
Vroeger was zeker niet alles beter. Maar dat gepamperde gedoe met kinderen in ik slecht tegen. Ze leren niet zelf nadenken. Ze. Moeten de methodes op school precies volgen en braaf to the (Cito) test leren. Laat kinderen lekker spelen, uit een boom vallen en eens met elkaar knokken. Zonder meteen alles te willen repareren als ouders.

Verder is vrijwel alles beter dan toen. Behalve het feit dat in mijn jeugd alle vrouwen gewoon topless op het strand lagen. De preutsheid heeft wat dat betreft ook we toegeslagen.
 
Vroeger was zeker niet alles beter. Maar dat gepamperde gedoe met kinderen in ik slecht tegen. Ze leren niet zelf nadenken. Ze. Moeten de methodes op school precies volgen en braaf to the (Cito) test leren. Laat kinderen lekker spelen, uit een boom vallen en eens met elkaar knokken. Zonder meteen alles te willen repareren als ouders.

Verder is vrijwel alles beter dan toen. Behalve het feit dat in mijn jeugd alle vrouwen gewoon topless op het strand lagen. De preutsheid heeft wat dat betreft ook we toegeslagen.
En dat (morbide) obesitas toen ook stukken minder voorkwam.
 
Hier in Utrecht wel aardig wat gevallen.

1612713355792.png


1612713387143.png
 
Ach het geeft ook alternatieve traingsmogelijkheden. Net ronde 2 van sneeuw scheppen gedaan ( telt als upperbody workout toch ?)
Mag straks nog een keer want het sneeuwt hier nog steeds.
Voortuin vs achter tuin voor het verschil
 

Bijlagen

  • 20210207_164711.jpg
    20210207_164711.jpg
    171 KB · Weergaven: 74
  • 20210207_153322.jpg
    20210207_153322.jpg
    124,6 KB · Weergaven: 80
Hier best wit....
 

Bijlagen

  • 20210207_090512.jpg
    20210207_090512.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 72
  • IMG-20210207-WA0015.jpeg
    IMG-20210207-WA0015.jpeg
    81,5 KB · Weergaven: 75
  • IMG-20210207-WA0013.jpeg
    IMG-20210207-WA0013.jpeg
    164,9 KB · Weergaven: 72
Ik heb sneeuwstorm van '79 nog bewust meegemaakt in het hoge noorden van Friesland. Dan is dit inderdaad een lachertje.

Zoek maar op op youtube, kids. ;)

Ach dat is nog niets. Ik heb in een zware typhoon gezeten. Dat is pas huilen. Maar dat deed ik niet, ik ben een grote jongen.
 
Ach dat is nog niets. Ik heb in een zware typhoon gezeten. Dat is pas huilen. Maar dat deed ik niet, ik ben een grote jongen.
Maat je bent er wel snel weggegaan.
 
Eerlijk gezegd was het maar een kleintje. Mijn ouders sliepen er gewoon doorheen. Is normaal daar :roflol:
 
Eerlijk gezegd was het maar een kleintje. Mijn ouders sliepen er gewoon doorheen. Is normaal daar :roflol:
Mijn vrouw zat een jaar of 12 geleden ook vast op de Cookeilanden tijdens een typhoon. Alle toeristen schuilden 1,5 dag in een school (veel andere betonnen gebouwen zijn daar niet) en de locals deden gewoon hun ding.
 
Is trouwens niet van vandaag en ook vast niet nl. :thinking: twitter weer :emo:
 
Back
Naar boven