Fitness Seller

Collageen

Bezoekers in dit topic

Ik neem het nu @15gr ED. Baad het niet dan schaad het niet, zit namelijk ook 13,5gr eiwit in per 15 gram dus prima :p.
Wat vond je er uiteindelijk van? Zit er nu ook naar te kijken om eens uit te proberen.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je de eiwitten kan meetellen voor je doel aangezien het niet complete aminozuurprofiel bevat?
 
Wat vond je er uiteindelijk van? Zit er nu ook naar te kijken om eens uit te proberen.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je de eiwitten kan meetellen voor je doel aangezien het niet complete aminozuurprofiel bevat?
Geen idee, merk er misschien iets betere huid/haar van. Maar neem het meer onder het mom van baad het niet schaad het niet, aangezien er ook protein in zit. En ik neem het gewoon bij een andere maaltijd(wel compleet aminozuurprofiel), dus dan kan je het prima meetellen i.m.o.
 
Denk dat ik er ook maar eens aan ga beginnen, die amino drankjes zijn ook best goed te drinken
 
Collageen zit ook in voeding, zoals rundvlees en vette vis. Moet je het dan wel als een supplement nemen? Ik eet bijv elke dag wel vlees.
 
Collageen zit ook in voeding, zoals rundvlees en vette vis. Moet je het dan wel als een supplement nemen? Ik eet bijv elke dag wel vlees.
Ikzelf suppleer het omdat er enig bewijs is dat het een gunstig effect heeft op de huid (elasticiteit, hydratie en rimpels). Gaat dan om zo'n 10+ gram per dag, iets wat lastig wordt uit de voeding.
 
Ikzelf suppleer het omdat er enig bewijs is dat het een gunstig effect heeft op de huid (elasticiteit, hydratie en rimpels). Gaat dan om zo'n 10+ gram per dag, iets wat lastig wordt uit de voeding.
Zijn er wezenlijke verschillen tussen type 1 en type 2 collageen? Ik lees wel wat licht verschillende dingen over welk type wat nu juist doet...
 
Ikzelf suppleer het omdat er enig bewijs is dat het een gunstig effect heeft op de huid (elasticiteit, hydratie en rimpels). Gaat dan om zo'n 10+ gram per dag, iets wat lastig wordt uit de voeding.
Ik vraag me af hoe die "gunstige effecten op de huid" gemeten waren.
 
Ik vraag me af hoe die "gunstige effecten op de huid" gemeten waren.
Hydratie leunt vaak op de permittiviteit van de huid (corneometrie), die stijgt bij een toename van de hydratie. Helemaal zuiver is die meting niet, maar hij is goedkoop en eenvoudig uit te voeren en ik denk dat de metingen relatief aan elkaar gerust een goed beeld daarvan geven. Voor de elasticiteit wordt er een high-tech zuignapje op je huid geplaatst die vervolgens meet hoe je huid daarop reageert. Rimpels worden waarschijnlijk gewoon geteld en subjectief beoordeeld volgens een bepaalde schaal; prima zolang het onderzoek dubbelblind is opgezet.

Zijn er wezenlijke verschillen tussen type 1 en type 2 collageen? Ik lees wel wat licht verschillende dingen over welk type wat nu juist doet...
Volgens mij was er te weinig data om te kunnen stellen dat de een beter werkte dan de ander voor de gunstige effecten op de huid, maar pin me er niet op vast. Volgens mij was het meeste gedaan met viscollageen, wat grotendeels type 1 is. Ik gebruik zelf deze: https://xxlnutrition.com/nl/vitamines-gezondheid/gewrichten/fish-collagen-plus-300-gram-orange
 
Back
Naar boven