AndroidHealthClinic

Colombia?

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
26
Is er hier iemand ooit geweest?

Ik zit nl. te dubben of ik wel naar Argentiníë of Chili zal gaan. Hoor dat het landschappelijk redelijk saai is daar waar goede wegen zijn en dat de mooiste gebieden (Andes) weer redelijk slecht voorzien is van asfaltwegen.

Een kennis van me is dolenthousiast over Colombia (mensen, landschap, eten, klimaat) . Ik zit al heel lang met de wens daar eens naar toe te gaan omdat men er wielergek is (veel goede wielrenners komen uit dat land) en de wegen vrij fatsoenlijk van kwaliteit zijn. Bergen zijn er volop... dus mijn collectie bergpassen kan ik dan weer uitbreiden.

Alleen tja, guerilla, cocaïne toestanden en zo...

Dus.. ben je er zelf geweest of ken je iemand die er recent is geweest?

Espi

PS: geplande vertrekdatum rond 15 januari en verblijf plm 2 maanden. Ben zelf al in Mexico, Cuba en Brazilië geweest. Ander alternatief zou Guatemala en Zuid-Mexico zijn.

Wel goede coke daar :) Maar nee nog niet geweest, wel naar buurland Venezuela, niet veel minder crimineel maar gelukkig geen ontvoeringen.

Lijkt me wel mooi om daar te fietsen trouwens, 3000 meter en hoger die passen. Zou gewoon gaan Espi, beetje goede info verzamelen welke gebieden veilig zijn en er lijkt me niet veel aan de hand, FARC zit niet overal.

Straks rijd ze nog 1 of andere cocaineplantage in :D

Het is een mooi land, maar kijk uit dat je niet besmet wordt met een columbiaanse verkoudheid... kun je lelijk van aan het niezen komen.......

:nana:

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal eens uitgebreid rondneuzen/vragen in de Thorn Tree van Lonely Planet.
Dit is echt een bloedserieuze vraag (ben altijd bloedserieus).
Heb heel veel goede dingen van Colombia gehoord en er komen zoveel wielrenners uit dat land, dat ik denk dat het er wel goed fietsen in de bergen moet wezen.
Voel me best aangetrokken tot de Andes in Chili/Argentinië , maar als blijkt dat de wegen in Colombia beter zijn, dan gaat deze asfaltliefhebster liever DAAR fietsen, snap je?
Komt vooral omdat mijn fietsje maximaal 35mm bandjes kan hebben... en vorige week ben ik ALWEER gevallen omdat de achterband onvoldoende tractie had op een heuvelig zandweggetje naar de dijk. Ben dus banger voor zandweggetjes dan voor cocaïneplantages :D .

Espi

Buitenlandse toeristen ontvoerd in Colombia
Bron: Het Laatste Nieuws

In het noorden van Colombia zijn acht buitenlandse toeristen ontvoerd door rebellen van de Gewapende Revolutionaire Krachten van Colombia (FARC). Het gaat om vier Israëli's, twee Britten, een Spanjaard en een Nederlandse wielrenster.

De toeristen verbleven in het Tayrona-park, toen ze in de nacht van zaterdag op zondag werden gekidnapt door een commando van de FARC. De gijzelaars zouden zijn meegenomen naar de Sierra Nevada, een bergketen van bijna 6.000 meter hoog.

Op dit moment heeft de FARC 21 politieke gijzelaars, waaronder de voormalige presidentskandidate Ingrid Betancourt. Daarnaast gijzelden de rebellen ook nog eens 47 legerofficieren en 800 burgers.

Nederlandse ontvoerde toerist vrijgelaten
Bron: RTL Nieuws

Bij de groep buitenlandse toeristen die afgelopen zondag werd ontvoerd in het Colombiaanse Tayrona-park, wist de nederlandse wielrenster te ontsnappen van haar ontvoerders

Waarschijnlijk is de groep toeristen ontvoerd door het rebellenleger FARC en meegenomen naar de Sierra Nevada, een bergketen in Colombia. De Nederlandse is gevlucht omdat zij zonder koolhydraten uitermate goed wist te functioneren en zij met haar kennis omtrent krachttraining menig rebel wist te overmeesteren alvorens met haar racefiets de jungle door te cruise, weg van haar ontvoerders.

Zo'n 2000 militairen en agenten zijn met behulp van helikopters op zoek naar de andere ontvoerde buitenlanders. Van hen ontbreekt nog ieder spoor.

:D, maar nee..nooit geweest:)

• Topic Starter Topic Starter
Tjeetje.. je had me bijna.. tot ik het tweede deel las!
Moet echt eens beter het nieuws bijhouden.. waar was de tijd dat ik 2 kranten/dag las :rolleyes: Maakt KT mensen dom? :p

Heee Espi, ik zou niet naar Colombia gaan, dat is het meest geweldadige land ter wereld. Enige reden voor mij om daar naartoe te gaan is een vrachtschip coke mee terug te nemen, en de rest van m'n leven te kunnen genieten van m'n doekoe.

En toeristen zijn aardig populair om hun guerilla-oorlog mee te sponseren.

Terug
Naar boven