MuscleMeat

Combinatie sportschool en thuis

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Dag beste mensen,

Ik volg de volgende split:
- Borst/rug
- schouders/armen
- Benen
Rust
- Schouders/rug
- Borst/armen
- Benen
Rust

Ik train al 3 jaar en ga zowel naar de sportschool als naar een gym thuis (een uitgebreid rack, olympische barbells en powerblock elite tot 40kg).

Mijn trainingsschema is gebaseerd op mogelijkheden in de sportschool (basic fit).

Nu elke keer als ik naar mijn homegym ga voel ik me toch een beetje schuldig.

De oefeningen zijn net iets anders dan in de sportschool. Een paar oefeningen kunnen thuis niet (machine row, cable row net iets anders, etc) en bijv. ook zijn de lat pulldowns qua gewichten anders (thuis 55kg en sportschool 75kg omdat het niet iets anders werkt).

oftewel ik kan mijn schema niet 100% volgen op homegym dagen. Homegym dagen zijn variabel, komt soms gewoon beter uit qua tijd/gemak.

Vraag mij af of dit slecht is voor progressive overload (hypertrofie) omdat de workouts niet steeds identiek zijn? Of mierenneukerij 🥸?

Hoor graag en thanks!
 
Laatst bewerkt:
Dag beste mensen,

Ik volg de volgende split:
- Borst/rug
- schouders/armen
- Benen
Rust
- Schouders/rug
- Borst/armen
- Benen
Rust

Ik train al 3 jaar en ga zowel naar de sportschool als naar een gym thuis (een uitgebreid rack, olympische barbells en powerblock elite tot 40kg).

Mijn trainingsschema is gebaseerd op mogelijkheden in de sportschool (basic fit).

Nu elke keer als ik naar mijn homegym ga voel ik me toch een beetje schuldig.

De oefeningen zijn net iets anders dan in de sportschool. Een paar oefeningen kunnen thuis niet (machine row, cable row net iets anders, etc) en bijv. ook zijn de lat pulldowns qua gewichten anders (thuis 55kg en sportschool 75kg omdat het niet iets anders werkt).

oftewel ik kan mijn schema niet 100% volgen op homegym dagen. Homegym dagen zijn variabel, komt soms gewoon beter uit qua tijd/gemak.
Vraag mij af of dit slecht is voor progressive overload (hypertrofie) omdat de workouts niet steeds identiek zijn?

Hoor graag en thanks!
Zolang je niet ver gevorderd bent zal dat niks uitmaken. Je spieren weten niet of je een lat pulldown of pullup doet. Je kunt bv dmv je grip je spieren op verschillende manieren belasten met dezelfde oefening.
Ik zou in jouw geval lekker thuis trainen en daar het schema op aanpassen. Je beschikt over genoeg materiaal daarvoor. Maar dat is mijn slechts mijn kopje thee..
 
Waarom wissel je af? Tijd tekort?

Je bent nog niet ver gevorderd.
Kijk in de loop van de tijd.
Je hebt 2 schema's en volgt deze door elkaar/afgewisseld. Ga je op beide schema's in de tijd vooruit dan is dat toch prima.
Het zal niet de meest effectieve manier zijn maar als dit zo bevalt is er niets mis mee.
 
Ik heb nog nooit een sportschool van binnen gezien, heb 2 dumbells thuis en daar doe ik alles mee. Ga er prima op, ik hou niet van al die mensen in de sportschool dus kies ik voor mijn geestelijke rust thuis. Wees creatief, je zal versteld staan wat je thuis kunt bereiken. 2 dumbells die je tot 30kg kunt belasten kan je een zeer groot lichaam opleveren als je maar wil. Ik merk aan mezelf dat ik pas echt in de zone kom als ik thuis train en niet met mensen die je constant lastig vallen.
 
Het is hoe dan ook mierenneukerij
 
Back
Naar boven