MuscleMeat

Combinatie sportschool en thuis

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Dag beste mensen,

Ik volg de volgende split:
- Borst/rug
- schouders/armen
- Benen
Rust
- Schouders/rug
- Borst/armen
- Benen
Rust

Ik train al 3 jaar en ga zowel naar de sportschool als naar een gym thuis (een uitgebreid rack, olympische barbells en powerblock elite tot 40kg).

Mijn trainingsschema is gebaseerd op mogelijkheden in de sportschool (basic fit).

Nu elke keer als ik naar mijn homegym ga voel ik me toch een beetje schuldig.

De oefeningen zijn net iets anders dan in de sportschool. Een paar oefeningen kunnen thuis niet (machine row, cable row net iets anders, etc) en bijv. ook zijn de lat pulldowns qua gewichten anders (thuis 55kg en sportschool 75kg omdat het niet iets anders werkt).

oftewel ik kan mijn schema niet 100% volgen op homegym dagen. Homegym dagen zijn variabel, komt soms gewoon beter uit qua tijd/gemak.

Vraag mij af of dit slecht is voor progressive overload (hypertrofie) omdat de workouts niet steeds identiek zijn? Of mierenneukerij 🥸?

Hoor graag en thanks!
 
Laatst bewerkt:
Dag beste mensen,

Ik volg de volgende split:
- Borst/rug
- schouders/armen
- Benen
Rust
- Schouders/rug
- Borst/armen
- Benen
Rust

Ik train al 3 jaar en ga zowel naar de sportschool als naar een gym thuis (een uitgebreid rack, olympische barbells en powerblock elite tot 40kg).

Mijn trainingsschema is gebaseerd op mogelijkheden in de sportschool (basic fit).

Nu elke keer als ik naar mijn homegym ga voel ik me toch een beetje schuldig.

De oefeningen zijn net iets anders dan in de sportschool. Een paar oefeningen kunnen thuis niet (machine row, cable row net iets anders, etc) en bijv. ook zijn de lat pulldowns qua gewichten anders (thuis 55kg en sportschool 75kg omdat het niet iets anders werkt).