Fitness Seller

Combinatiegebruik supplementen

Bezoekers in dit topic

Waxime

Novice
Lid geworden
28 jan 2015
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
60kg
Beste experts,

Een vraagje mbt het gebruik van supplementen. Tot eind vorige week gebruikte ik volgende combinatie:
-Pre-workout: Assualt (MusclePharm)
-Tijdens training: BCAA (BPI)

Sinds zondag ben ik begonnen aan mijn laadfase van creatine (Optimum Nutrition).
Ik wou eens een nieuwe pre-workout testen en gebruik sinds gisteren Amino Energy van Optimum Nutrition.

Paar vragen
1) "moet" ik nog tijdens mijn training mijn BCAA (BPI) verder gebruiken? Want de zaken die hierin zitten, zitten ook in de Amino Energy als mij niet vergis? Is dit een goed idee? Is dit niet nodig gezien ik het dan tweemaal zou innemen?

2) Ik merkte gisteren dat ik precies meer "kracht" had. Komt dit van mijn nieuwe PWO? Het zou mij verbazen moest dit van de creatine zijn, gezien ik nog maar 1,5 dagen ver ben met mijn laadfase.
Wat mij wel opviel en mij niet echt tevreden stemde: ik had voldoende focus en blijkbaar ook voldoende kracht, maar ik voelde mij helemaal niet energiek. Ik zat behoorlijk vaak te geeuwen wat ik bij mijn vorige PWO niet had. Ook het idee dat ik nog maar aan mijn tweede oefening voor rug bezig was en nadien nog een hele reeks triceps moest doen, motiveerde niet. Terwijl ik hier vroeger absoluut geen last van had.

Iemand die hier een mogelijke reden voor kent? Ik heb nu 2 scoops genomen, gezien het mijn eerste keer was met deze PWO, vanavond probeer ik eens 3 scoops. Blijkbaar gaat het van 2 scoops (mild) tot 4 (moderate) en 7(extreme). Ik heb wel nog wat marge dus. Of zou het beteren met de tijd?
Ik lees ook wel eens dat de eerste paar keer met een nieuwe PWO anders zijn dan wanneer je het reeds verschillende keren hebt genomen.


Alvast bedankt voor de info!
 
Hallo amateur,

Paar vragen
1) "moet" ik nog tijdens mijn training mijn BCAA (BPI) verder gebruiken? Want de zaken die hierin zitten, zitten ook in de Amino Energy als mij niet vergis? Is dit een goed idee? Is dit niet nodig gezien ik het dan tweemaal zou innemen?
---------
Ik heb geen zin om de samenstelling van beide producten te checken, maar het lijkt mij niet nodig om BCAA er bij te nemen, indien je Amino Energy neemt.

2) Ik merkte gisteren dat ik precies meer "kracht" had. Komt dit van mijn nieuwe PWO? Het zou mij verbazen moest dit van de creatine zijn, gezien ik nog maar 1,5 dagen ver ben met mijn laadfase.
Wat mij wel opviel en mij niet echt tevreden stemde: ik had voldoende focus en blijkbaar ook voldoende kracht, maar ik voelde mij helemaal niet energiek. Ik zat behoorlijk vaak te geeuwen wat ik bij mijn vorige PWO niet had. Ook het idee dat ik nog maar aan mijn tweede oefening voor rug bezig was en nadien nog een hele reeks triceps moest doen, motiveerde niet. Terwijl ik hier vroeger absoluut geen last van had.
---------
Toename van kracht komt niet (direct) door een PWO. Naar alle waarschijnlijk heb je meer uithoudingsvermogen en drive, wat je een zetje in de rug kan geven. Grotere spierballen krijg je niet van een PWO. Overigens is een oplaadfase voor creatine niet nodig..
Assault bevat een hogere dosering energyblend in vergelijking met Amino Energy. Dit kan je verminderde energie verklaren. Daarnaast kan 'geeuwen' ook komen door de adrenaline.

Tip: Gebruik niet iedere training een PWO. Dit om gewenning te voorkomen.
 
Amino Energy is niet echt een pre-workout, maar meer een BCAA supplement. Daarnaast heb je je BCAA's (BPI en Amino Energy) niet nodig, mits je ook whey neemt. Beter stop je je geld in whey en de rest in voeding.

Laadfase van creatine is ook overbodig.
 
Laadfase van creatine is wel verstandig, des te sneller zijn je spieren verzadigd. Hoe sneller je effect merkt :)
 
Amino Energy is niet echt een pre-workout, maar meer een BCAA supplement. Daarnaast heb je je BCAA's (BPI en Amino Energy) niet nodig, mits je ook whey neemt. Beter stop je je geld in whey en de rest in voeding.

Laadfase van creatine is ook overbodig.


Oei, ik had de reviews gelezen en de top 10 gechecked van pwo's op bodybuilding.com
Deze bezit behoorlijk veel van de spullen die ik vond voor focus, endurance, ...

Wat gebruik je dan best voor meer kracht?

En momenteel heb ik volgende zaken in mijn bezit, wat is dan de beste combo? (Focus, endurance, power)
*Creatine (neem ik sowieso verder)
en dan
*BCAA puur (bpi)
*assault (MusclePharm)
*amino energy (optimum nutrition)

Nu ik ze heb, ga ik ze gebruiken he! :)

---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

Laadfase van creatine is wel verstandig, des te sneller zijn je spieren verzadigd. Hoe sneller je effect merkt :)


Ik heb er enorm veel over gelezen op internet, en kwam ook tot de conclusie dat een laadfase niet nodig was.
Uiteindelijk dan de website van ON zelf bekeken en hier raadden ze toch een oplaadfase aan. Vandaar.
 
Ik heb er enorm veel over gelezen op internet, en kwam ook tot de conclusie dat een laadfase niet nodig was.
Uiteindelijk dan de website van ON zelf bekeken en hier raadden ze toch een oplaadfase aan. Vandaar.

http://examine.com/supplements/Creatine/
http://examine.com/faq/do-i-need-to-load-creatine/

No, you do not need to load creatine. Many studies use either a straight dose of 5-10g daily, or even smaller amounts (2-3g). These studies also note benefits with creatine supplementation.

This method is called 'Just taking creatine'

Neem je ook whey? Nogmaals dan zijn BCAA's overbodig.

Voor kracht kun je af en toe een pre-workout nemen, maar voor de rest is het weggegooid geld imo.
 
http://examine.com/supplements/Creatine/
http://examine.com/faq/do-i-need-to-load-creatine/



Neem je ook whey? Nogmaals dan zijn BCAA's overbodig.

Voor kracht kun je af en toe een pre-workout nemen, maar voor de rest is het weggegooid geld imo.


I know, dat was ook mijn conclusie, maar ik volg nu even de website van ON zelf.
Daarbij, standaard per dag leek mij 5g. Klopt?

Ik neem inderdaad whey shakes, maar wou eens een echte 'pump' voelen bij een training.

Van die spullen die nu in mijn kast staan (ik ga ze niet weggooien), wat is de beste combinatie?
Creatine + assault + bcaa?
Creatine + assault + amino energy?
...
 
5 gram creatine per dag is meer dan voldoende. Ik zou zelf niet voor Amino Energy kiezen, hier zitten nogmaals caffeine in. Een beetje dubbelop als je ook Assault pakt voor je training.
 
5 gram creatine per dag is meer dan voldoende. Ik zou zelf niet voor Amino Energy kiezen, hier zitten nogmaals caffeine in. Een beetje dubbelop als je ook Assault pakt voor je training.
Nee nee, ik ga ze niet samen nemen, aangezien ze voor mij nog altijd beide PWO's zijn.
Ik neem of Amino Energy, of Assault.

En die BCAA, mag ik die blijven nemen, of is dat ook een overkill als ik die samen neem met Amino Energy?


Waar krijg je dan meer kracht van op training? Los van "energie"? Enkel van creatine?
 
Creatine kan geen kwaad. Bij de rest stel ik vraagtekens. Misschien gewoon voldoende eten en trainen, bij 57 kg kan dat geen kwaad.
 
Creatine kan geen kwaad. Bij de rest stel ik vraagtekens. Misschien gewoon voldoende eten en trainen, bij 57 kg kan dat geen kwaad.

Ik eet voldoende, en train voldoende, maar bedankt voor de hulp. Wou gewoon eens meemaken hoe het voelde om een pre-workout te nemen en het effect te voelen.

En ik ben door kwetsure ook vorige maand out geweest en zit nog altijd niet op niveau van voordien: heel frustrerend. Vandaar dat ik eens wou kijken wat er op de markt was...
 
Back
Naar boven