AndroidHealthClinic

combineren van sport + krachttraining

Bezoekers in dit topic

Mugendh

Novice
Lid geworden
14 mrt 2015
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
55kg
Hoi iedereen.. Mijn zoveelste post hier weer.. Ik heb vorig jaar begonnen met thaibox na jarenlang stilgezeten (deed vroeger voor 8 jaar lang kyokushin) en ik trainde eerst enkele weken gewoon mee.. echter na een tijd had ik nooit spierpijn of geen vermoeidheid tijdens training tenzij sparren, ik ben toen ook begonnen om na de training ook nog krachttraining te doen (ik was al lekker opgewarmt) ik zag toen in die maanden goeie vooruitgang in kracht en dergelijke.
Nu Sinds enkele maanden begonnen met krachttraining eerst voor 2 maand omdat ik een tijd niet heb kunnen meetrainen doordat ik een botje in mijn voet tijdens sparring had overgestampt op iemand zijn elleboog (lomp zijn)
Nu train ik ongeveer 2x per week voorlopig. Maandag thaibox en na training krachttraining (full body) dinsdag rust woensdag bodyweight en veel reps (pompen , squatting , rug , buik, en statisch kracht in benen (bijv mijn been elke keer voor verschillende minuten omhoog houden zijwaards, achterwaards, en vooruit en zo verschillende keren) en handstand pompen als ik niet te vermoeid ben ondertussen. Donderdag is rust, vrijdag opnieuw training thaibox en na training weer full body routine.. zaterdag en zondag neem ik meestal ook volledige rust. rinse and repeat.. Ik wissel ook wel eens af van week tot week ene week doe ik split andere full body.

Ik ga niet naar een gym.. er zijn er niet voor zover ik weet goeie, enkel fitnesscentra, men vader coacht me met de oefeningen hij heeft vroeger bodybuilding gedaan, echter van voedingschema hoef ik hem niet veel meer te vragen hij weet enkel de basics. Ik weet destijds jaren geleden trainde hij op zichzelf net zoals ik nu doe en hij at eigenlijk niet speciaal.. en ging enorm vooruit na jaren niets gedaan hebben.. Grootvader vroeger net hetzelfde dus genetisch heb ik geluk hierin. Nu ben ik benieuwd of dit eigenlijk te doen is of is de 2 trainingen na elkaar teveel? En weet iemand anders een goeie trainingsschool in de buurt van leuven moest ik toch nog verder willen geraken want ik weet ook wel dat ik hier binnekort vast ga zitten op bepaalde moment en dat professionele toestellen /coaching wel beter ga zijn.

Ik heb ook een boek waar ik veel informatie uit haal en telkens gebruik voor ik aan mijn training begin en dat is Krachttraining : een anatomische benadering van frederic delavier, ik vind het wel redelijk informatief . Weten jullie ook andere goeie informatiebronnen dat ik kan gebruiken?

En dus ja mijn hoofdvraag is het combineren van die trainingen + dat ik ook statische kracht training toelas regelmatig goed?

Verder ik ga niet elke week omhoog met gewicht, soms zit ik even vast met hoeveel ik kan.. Zo doe ik bijv ene week x kilo en 4 sets met 8 reps en volgende keer 6 sets 8 reps.. voel ik dat ik nog niet goed genoeg ben verhoog ik het naar 6 sets 12 reps en dan meestal tot nu toe schakel ik over naar meer gewicht. Is dit een goeie benadering?

Als je dit allemaal gelezen hebt bedankt voor het te doen want ik weet dat het een hele boterham is!
 
Ooit van Google gehoord?
Succes met het vinden van een gym. ;)
 
Ooit van Google gehoord? Succes met het vinden van een gym. ;)

Ja hoor maar ik vind wel verschillende fitnesscentra dan maar niet wat ik zoek.. Onlangs naar de fitnesswinkel geweest en die zeiden me ook dat er niet echt goede zijn.. Er is een die wel hard gaat maar hun techniek is zeer slecht zei hij waardoor dat er vaak blessures zijn.
 
Ja hoor maar ik vind wel verschillende fitnesscentra dan maar niet wat ik zoek.. Onlangs naar de fitnesswinkel geweest en die zeiden me ook dat er niet echt goede zijn.. Er is een die wel hard gaat maar hun techniek is zeer slecht zei hij waardoor dat er vaak blessures zijn.

Misschien met je vader een gym zoeken? Hij kan je dan een beetje begeleiden aangezien hij vroeger ook trainde
 
Back
Naar boven