Fitness Seller

Comeback oefeningen 30

Bezoekers in dit topic

Sebbe

Lichtelijk autistisch
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
1.283
Waardering
69
Lengte
1m57
Massa
83kg
Vetpercentage
26%
ik ben dit jaar weer begonnen met fitness (eigenlijk bodybuilding) na een kleine pauze. Ik heb tot 2013 altijd getraind

Nu vroeg ik me eigenlijk af zijn er nieuwe technieken om snel spieren te ontwikkelen? Als ik nu de jeugd in de gym zie zie ik veel meer spiermassa dan toen ik hun leeftijd van 16-20 had (ben nu 30+). Komt dit door de tiktok videos van alle coaches? Of zijn de eiwitpoeders echt goed verbeterd?

De hoofdvraag is wel welke oefeningen ik het beste kan doen om snel weer in shape te komen. Werkt spiergeheugen nog na zo veel jaren? Vroeger bankdrukte ik behoorlijk veel, maar ik zie tegenwoordig meer mensen met de dumbels in de weer. Is dit definitief beter?

Dank alvast gr
 
Ik zou zeggen, begin gewoon eens op te bouwen met een simpele 5x5 stronglift oid.
Dan komt de kracht wel weergeeft.

Ga voor jezelf naar de gym. Die videotjes en snel groeiende pubers is vaak wel meer dan wat whey. ;)
 
Muscle memory zal ervoor zorgen dat je snel weer op niveau komt, mits training en voeding uiteraard in orde zijn.
In die paar jaar is er niks drastisch veranderd, het menselijk dna is niet gemuteerd of i.d. :D .

Als ik nu de jeugd in de gym zie zie ik veel meer spiermassa dan toen ik hun leeftijd van 16-20 had (ben nu 30+)
Kwestie van perceptie denk ik. Wel is het imo zo dat 'de jeugd' meer visuele stimulatie krijgt, er zijn 1000en series en films met goed gevormde acteurs en actrices. Zal vast ermee te maken hebben.
 
ik ben dit jaar weer begonnen met fitness (eigenlijk bodybuilding) na een kleine pauze. Ik heb tot 2013 altijd getraind

Nu vroeg ik me eigenlijk af zijn er nieuwe technieken om snel spieren te ontwikkelen? Als ik nu de jeugd in de gym zie zie ik veel meer spiermassa dan toen ik hun leeftijd van 16-20 had (ben nu 30+). Komt dit door de tiktok videos van alle coaches? Of zijn de eiwitpoeders echt goed verbeterd?

De hoofdvraag is wel welke oefeningen ik het beste kan doen om snel weer in shape te komen. Werkt spiergeheugen nog na zo veel jaren? Vroeger bankdrukte ik behoorlijk veel, maar ik zie tegenwoordig meer mensen met de dumbels in de weer. Is dit definitief beter?

Dank alvast gr
Wat noem je veel? Als je met bankdrukken meer dan 80kg for reps kan drukken vind ik zelf dumbbell drukken vrij lastig. Om te beginnen hebben de meeste sportscholen geen zware dumbbells en als ze die wel hebben kan voorslaan daarvan lastig zijn. Op dit forum vinden veel gevorderde bodybuilders db press beter dan bb press. Zelf vind ik bb press beter voor hypertrofie.
 
i Vroeger bankdrukte ik behoorlijk veel, maar ik zie tegenwoordig meer mensen met de dumbels in de weer. Is dit definitief beter?

Nee, eerder een modebeeld.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de db's vele malen veiliger vind als bankdrukken.
Met name voor de schouders.
 
Heb het idee dat de beweging natuurlijker is voor mijn schouders.
 
Betekend eigenlijk dat je bewegingsbaan met dumbbells anders is dan die met een stang? Je zou dus ook kunnen zeggen dat je met een stang niet de goede bewegingsbaan doe (wat schouders betreft) en dat als je dat oplost probleem er niet meer is.

Verschil tussen DB/BB wat schouders betreft zit'm ook vaak in het gebruikte gewicht. Bij DB is de triceps meestal de zwakste schakel waardoor pec nooit maximaal belast wordt (ik zeg nu niet of dit goed/slecht is)
 
Ja dat kan maar ik heb hele sterke triceps en ben een echte triceps drukker. Mogelijk dat ik hierdoor meer rendement uit dumbells haal tegenover barbell.
 
ik ben dit jaar weer begonnen met fitness (eigenlijk bodybuilding) na een kleine pauze. Ik heb tot 2013 altijd getraind

Nu vroeg ik me eigenlijk af zijn er nieuwe technieken om snel spieren te ontwikkelen? Als ik nu de jeugd in de gym zie zie ik veel meer spiermassa dan toen ik hun leeftijd van 16-20 had (ben nu 30+). Komt dit door de tiktok videos van alle coaches? Of zijn de eiwitpoeders echt goed verbeterd?

De hoofdvraag is wel welke oefeningen ik het beste kan doen om snel weer in shape te komen. Werkt spiergeheugen nog na zo veel jaren? Vroeger bankdrukte ik behoorlijk veel, maar ik zie tegenwoordig meer mensen met de dumbels in de weer. Is dit definitief beter?

Dank alvast gr
Eiwitpoeders zijn aanvulling, of Whey-iso als snelle eiwit. Gewoon weer lekker gaan bankdrukken en schuin(30gr) dumbbell press.
3XL Het is een modeverschijnsel van wel 30jaar al ;)
 
Een “modeverschijnsel” zijn alle verschillende machines/apparaten. In mijn optiek
 
Back
Naar boven