AndroidHealthClinic

commentaar op schema a.u.b. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mich

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2003
Berichten
280
Waardering
1
Training schema


Maandag

Borst:
- flat bench
- Incline dumbbell
- Peck Deck
- Fly’s liggend

Triceps:
- Pushdown
- Dips
- EZ barbell lying extensions ( not assisted, vervangen door one arm triceps extension)

Woensdag

Schouders
- Behind neck press
- Front Raises
- Lateral raises (vliegen)
- Upright row met EZ- stang

Rug
- Seated Row
- Rear Pulldown
- Shrug
- Deadlift



Donderdag

- Thai boksen (cardio)


Zaterdag

Borst: :no:
- flat bench
- Incline dumbbell
- Peck Deck
- Fly’s liggend

Biceps
- Dumbbell curl
- Preacher curl
- Dubmbell hammer curl


Graag jullie commentaar op dit schema......
 
:bawling: niemand? :sad:
 
Originally posted by Mich
Training schema


Maandag

Borst:
- flat bench
- Incline dumbbell
- Peck Deck
- Fly’s liggend

Triceps:
- Pushdown
- Dips
- EZ barbell lying extensions ( not assisted, vervangen door one arm triceps extension)

Woensdag

Schouders
- Behind neck press
- Front Raises
- Lateral raises (vliegen)
- Upright row met EZ- stang

Rug
- Seated Row
- Rear Pulldown
- Shrug
- Deadlift



Donderdag

- Thai boksen (cardio)


Zaterdag

Borst: :no:
- flat bench
- Incline dumbbell
- Peck Deck
- Fly’s liggend

Biceps
- Dumbbell curl
- Preacher curl
- Dubmbell hammer curl


Graag jullie commentaar op dit schema......


ik zou de borst niet en zondag en maandag aanpakken.
eenmaal per week is voldoende, laat staan dat je ze twee x achter elkaar pakt. is een nono. verder zou ik de rug voor de schouders pakken.

Ik zou bij biceps de barbellcurl als eerste oefening pakken gevolgd door dumbbell (hammer) curl en dan de preacher curl.

Bij schouders, geen mil.press achter de nek = zeer blessuregevoelig. pak dan gewone mil.press. tevens zou ik de frotn raise vervangen door een rear bend over raise.
lateral raise en vliegen snap ik de link niet. gewoon geconcentreerd uitvoeren! En bij de rug zou ik nog een basisoefeniong pakken. barbellrow of t-bar row om mee te beginnen. ben geen voorstander van triceps en borst op een dag, geld ook voor biceps en rug.

ander schema:

maandag±

Borst:
- flat bench
- Incline dumbbell
- Peck Deck
- Fly’s liggend


Woensdag

Rug
- barbellrow-t/bar row
- Rear Pulldown-chin up
- deadlift
- shrug

Triceps:
- Pushdown
- Dips-small benchpress
- EZ barbell lying extensions ( not assisted, vervangen door one arm triceps extension)



Donderdag

- Thai boksen (cardio)


Zaterdag of vrijdag?

Schouders
- militairy-dumbbell press
- Lateral raises
- rear bend lateral
- Upright row met EZ- stang
Biceps
- barbell curl
- Dubmbell hammer curl
- Preacher curl

en toch proberen om de benen te trainen!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
thnx dandyman, :thumbs:

pak ik op maandag lichtelijk de benen erbij

oh ja, vliegen is alleen een geheugensteuntje voor mezelf, was vergeten hem eruit te halen, haha
 
Idd borst niet twee keer, je kan beter in één keer goed hard aanpakken :D

Verder zie ik geen oefening specifiek voor achterste schouderkoppen... Doe anders bent-over lateral raises erbij, de rows pakt ze nooit hard genoeg. Als je niet weet hoe die oefening gaat: je gaat zitten (staand kan ook) en buigt je bovenlichaam voorover tot horizontaal en dan doe je lateral raises.

Je rug (lats) kan je beter wat verschillende oefeningen voor doen, bijvoorbeeld naast rear pulldowns chin-ups of pulldowns met zelfde grip als chin-ups.

Ik neem aan dat je bij de warming up van thai boksen je buikspieren trained? Anders die nog ergens tussen stoppen samen met hip flexors, en evt. abductoren en adductoren... hoewel ik die laatste 2 weinig mensen zie doen.
 
o.k. gooi ik bent over lateral er ook nog ff in. buispieren komen met thai boksen uitvoerig aan bod, en ik heb nu op de maandag voor massa nog ff hanging leg raises er in gezet.
 
Originally posted by CrocoDillon
Idd borst niet twee keer, je kan beter in één keer goed hard aanpakken :D

Verder zie ik geen oefening specifiek voor achterste schouderkoppen... Doe anders bent-over lateral raises erbij, de rows pakt ze nooit hard genoeg. Als je niet weet hoe die oefening gaat: je gaat zitten (staand kan ook) en buigt je bovenlichaam voorover tot horizontaal en dan doe je lateral raises.

Je rug (lats) kan je beter wat verschillende oefeningen voor doen, bijvoorbeeld naast rear pulldowns chin-ups of pulldowns met zelfde grip als chin-ups.

Ik neem aan dat je bij de warming up van thai boksen je buikspieren trained? Anders die nog ergens tussen stoppen samen met hip flexors, en evt. abductoren en adductoren... hoewel ik die laatste 2 weinig mensen zie doen.

had ik al in t schema aangegeven, maar goed dat er wel nadruk op wordt gelegd. buikspieren idd niet vergeten!

hou wel rekening met de uitvoering bij bent over lateral. niet gaan slingeren en niet met je schouderbladen en rug gaan tillen. je moet m in de achterste schouderkop voelen.
 
Training schema


Ik heb nog ff de sets & reps erachter gezet, zit dit zo een beetje goed in elkaar?


Maandag

Borst:
- Flat bench 10 8 6 6 pyramide
- Incline dumbbell 3* 10 vast gewicht
- Peck Deck 10 8 6 6 pyramide
- Fly’s liggend 3 * 10 vast gewicht

Buik:
- Hanging leg raises 2* 15 3e till failure

Benen:
- Squat 15 12 10 8 pyramide
- Leg press idem squat


Woensdag


Rug
- Deadlift 15 12 10 8 pyramide
- barbell row 3 * 10 vast gewicht
- Rear Pulldown 10 8 6 6 pyramide
- Shrug

Triceps:
- Pushdown 10 8 6 6 pyramide
- small benchpress – dips - 10 8 6 6 pyramide (dips 3*8)
- Skull crushers 3* 10 vast gewicht ( not assisted, vervangen door one arm triceps extension)


Donderdag

- Thai boksen (cardio)


Zaterdag


Schouders
- Military press 10 8 6 6 pyramide
- (bent over)+Lateral raises 3* 10 vast gewicht
- Upright row met EZ- stang 3*10 vast gewicht


Biceps
- Barbell curl 3 * 10 vast gewicht
- Dubmbell hammer curl 3* 10 vast gewicht
- Preacher curl 3*10 vast gewicht
 
dat is een kwestie van vallen en opstaan. werkt voor iedereen anders.ik zou voor de deadlift (een echte krachtoefening) niet 15 reps doen. 12 kan nog net, denk ik maar ik zou voor max.10 gaan.

ben zelf ook benieuwd naar het verschil in spierbelasting in piramidevorm en 3 x zelfde gewicht met zelfde aantal reps. Daar kan ik je dus ook niet meehelpen. just try it.:thumb: :lifter:
 
idd borst 1 keer per week. Behind neck press vervangen door db press of military press. Barbell row aan rug toevoegen. De benen toch proberen te trainen om ze weer aan te sterken (ik heb je stuk gelezen).

suc6 :thumb:
 
idd ik zou voor de echte kracht oef niet hoger dan een 10 gaan.

Ik doe meestal 10-8-6-6 bij deadlifts. Of soms 10-8-6-8 als ik nog niet helemaal dood ben.
 
Back
Naar boven