AndroidHealthClinic

Comparison of muscle hypertrophy following 6-month of continuous and periodic strength training.

Bezoekers in dit topic

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
34.296
Waardering
1.445
Lengte
1m89
Voor wie bang is om al zijn spieren te verliezen als'ie niet traint op vakantie:

24 weken progressief bankdrukken. Helft met 2 x 3 wk rust en helft continu. Eindresultaat hetzelfde

(via chivo)

Comparison of muscle hypertrophy following 6-month of continuous and periodic strength training.
Ogasawara R, Yasuda T, Ishii N, Abe T.
Source
Graduate School of Frontier Sciences, University of Tokyo, Kashiwa, Chiba, Japan. riki.ogasawara@gmail.com
Abstract
To compare the effects of a periodic resistance training (PTR) program with those of a continuous resistance training (CTR) program on muscle size and function, 14 young men were randomly divided into a CTR group and a PTR group. Both groups performed high-intensity bench press exercise training [75 % of one repetition maximum (1-RM); 3 sets of 10 reps] for 3 days per week. The CTR group trained continuously over a 24-week period, whereas the PTR group performed three cycles of 6-week training (or retraining), with 3-week detraining periods between training cycles. After an initial 6 weeks of training, increases in cross-sectional area (CSA) of the triceps brachii and pectoralis major muscles and maximum isometric voluntary contraction of the elbow extensors and 1-RM were similar between the two groups. In the CTR group, muscle CSA and strength gradually increased during the initial 6 weeks of training. However, the rate of increase in muscle CSA and 1-RM decreased gradually after that. In the PTR group, increase in muscle CSA and strength during the first 3-week detraining/6-week retraining cycle were similar to that in the CTR group during the corresponding period. However, increase in muscle CSA and strength during the second 3-week detraining/6-week retraining cycle were significantly higher in the PTR group than in the CTR group. Thus, overall improvements in muscle CSA and strength were similar between the groups. The results indicate that 3-week detraining/6-week retraining cycles result in muscle hypertrophy similar to that occurring with continuous resistance training after 24 weeks.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23053130


( ze trainden trouwens allemaal hetzelfde: 3 maal per week 3 setjes van 10 reps)
 
Lijkt me wel dat gedurende die 2-3 weken vakantie, je voeding en nachtrust van hetzelfde niveau als gedurende de trainingsweken moet zijn
 
Tof, thanks!

En @ tres dat lijkt mij ook ja, of iig op onderhoud.
 
Lijkt me wel dat gedurende die 2-3 weken vakantie, je voeding en nachtrust van hetzelfde niveau als gedurende de trainingsweken moet zijn

Er stond niets in over dieet in het artikel, dus ze aten tijdens de training en de training hetzelfde. (ware het niet dat als je niet traint je minder calorieën en minder eiwit nodig hebt, dus er is wat speelruimte).

Trouwens, de mensen die ik ken die zich als een beest gedragen iedere nacht hebben toch wel de neiging om 's ochtends stevig uit te slapen en overdag wat bij te dutten, dus met die (nacht)rust zal het wel goed zitten.
 
Gelukkig hoef ik niet elk jaar zo paniekerig te doen :roflol:
 
Wat ik soms lees in logs enz., is dat mensen een paar weken uit de routine zijn, zij een aantal kilo in spier hebben verloren. Of dat waar is, en hoe en wat verder, geen idee.
Zelf merk ik, nadat ik 2 a 3 weken niet heb getraind, een kleine achteruitgang in kracht. Na circa 9 dagen (bijna 1,5 week) niet trainen, merk ik al een achteruitgang in kracht.

Dat het niks uitmaakt ben ik niet mee eens. Wel ben ik van mening dat het niet veel uitmaakt om zo nu en dan 2 a 3 weken pauze in te lassen. Het kan wel eens verfrissend werken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik soms lees in logs enz., is dat mensen een paar weken uit de routine zijn, zij een aantal kilo in spier hebben verloren. Of dat waar is, en hoe en wat verder, geen idee.

verwar lichter zijn, en kleiner wellicht niet meteen met spierverlies. (glycogeen-overcompensatie... ja dat is zo weg)

Zelf merk ik, nadat ik 2 a 3 weken niet heb getraind, een kleine achteruitgang in kracht. Na circa 9 dagen (bijna 1,5 week) niet trainen, merk ik al een achteruitgang in kracht.

Ook krachtsverlies is niet meteen een maat voor spierverlies. (is meer een zenuw-aansturings dingetje dan een echte maat voor spiermassa)
 
Kent aardig wat gebreken deze studie, zou het zeer zeker niet direct extrapoleren naar gevorderden.

Uiteraard kent deloading (en overreaching) wel een belangrijke rol in optimalisatie van een trainingsprogramma (m.b.t. hypertrofie).
 
Back
Naar boven