Fitness Seller

Compleet Rugschema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Is dit een compleet rugschema of zijn het te weinig oefeningen?

- Chins (4 sets)
- Deadlifts (4 sets)
- Barbell rows (4 sets)
- Barbell shrugs (4 sets)
 
niets mis mee hoor, ik heb zelf momenteel 3 oefeningen. doe mn shrugs momenteel bij schouders aangezien ik biceps al bij de rug betrek en zodoende mn tijd beter kon indelen en voor de rest zelfde oefeningen.

begin echter met barb.row, dan DL en eindigen met chins
 
nee joh dit is juist goed zoals je het hebt. Chins moet je zeker niet doen als laatst, dan zijn je biceps en onderarmen behoorlijk gaar en zal je maar weinig reps aankunnen. Als je deze oefening als eerste doet pak je goed je lats ermee en krijg je meteen een goede pomp. Uitstekende basisoefening! Maybe zou je het kunnen switchen met deadlifts op de eerste plaats. Maarja moet je zelf maar ff kijken hoe je dat vind.

Gebruik altijd straps voor je rug!
 
Originally posted by dandyman
niets mis mee hoor, ik heb zelf momenteel 3 oefeningen. doe mn shrugs momenteel bij schouders aangezien ik biceps al bij de rug betrek en zodoende mn tijd beter kon indelen en voor de rest zelfde oefeningen.

begin echter met barb.row, dan DL en eindigen met chins

Hhmmzz... gaan de chins dan nog lekker bij jou aangezien je ze als laatste doet? Gebruik je contra-gewicht?
 
ik zal het je nog sterker vertellen. ik begin met mn biceps en dan ga ik de rug aanpakken. biceps hebben eenmaal prioriteit en tot nu toe bevalt me dat wel prima.

Chins heb ik als laatste maar dat is meestal omdat op t moment dat ik binnekom het powerstation waarmee ik deadlift en barbell row vaak nog niet bezet is, als ik later kom is t daar dringen geblazen. vandaar dit schema. en omdat ik altijd met chins ben begonnen en dat nu ook ff wil omgooien. merk zelf niet veel krachtverlies maar kan nog komen:D

en ja met contra gewicht
 
Laatst bewerkt:
Ik doe nu een tijdje dit schema en ik ga er goed op.

Chin-Up met brede grip 2x8 reps
Pull down met een kortere grip 2x8 reps
Pull down met omgekeerde korte grip 2x8 reps
Bent-over row naar de borst 3x8 reps
Bent-over row naar de buik 3x8 reps
Shrugs 3x8 reps
 
begin met je zwakste punt in je rug is dat je breedte begin dan met een oefening voor de breedte is dat je dikte van de rug ,begin je daar eerst mee.Verder goed schema,stevige basisoefening ideaal voor de massa.
 
Originally posted by Justifire
Ik doe nu een tijdje dit schema en ik ga er goed op.

Chin-Up met brede grip 2x8 reps
Pull down met een kortere grip 2x8 reps
Pull down met omgekeerde korte grip 2x8 reps
Bent-over row naar de borst 3x8 reps
Bent-over row naar de buik 3x8 reps
Shrugs 3x8 reps

Ik neem aan dat je dan de bent-over row naar de buik met je ellebogen dicht langs je lichaam uitvoert en de rows naar je borst juist met de ellebogen van je af?
 
Originally posted by biceps_blitz


Gebruik altijd straps voor je rug!


fout! straps moet je alleen gebruiken bij de zwaarste set, anders zal je gripkracht nooit optimaal worden door continue gebruik van straps. Ik gebruik ze helemaal niet (meer) en top gewoon mijn deadlift.. (ook geen magnesium poeder)
 
ik train wel regelmatig met straps, maar dit om andere redenen. ik heb nooit problemen met grip gehad, zowel qua kracht als uithouding. eens ik de stang vast heb, heb ik ze vast. af en toe train ik dan eens zonder straps om te zien of ik het nog allemaal heb (meestal een aantal weken voor een wedstrijd). en tot nu toe, nooit problemen gehad. maar ik ben wel begonnen zonder ooit straps te gebruiken. en heb dmv zwaar labeur toch ook een redelijke sterke grip ontwikkeld. dus mijn raad aan iedereen is : train zonder straps! ;)
 
maar spike, ik heb zelf ook erg veel last van mn grip en enkel met mn linkerhand. Hoe kan ik dat dan verbeteren.

Ik zat wel aan straps te denken maar dan ben ik er dus niet vanaf. t is puur een hulpmiddel. Vandaar zat ik te denken om t eventueel te proberen door zware gewichten gewoon vast proberen te houden en dan zodoende elke week lager proberen. is dit een goed idee? of hangen aan de chinup bar met enke mn vingers?
en zoja maakt dat dan nog uit of ik dat na een training doe waarbij dit niet van belang is. die knijpers ben ik niet echt kapot van of is dat wel wat?

Zat te denken om dat bij benen te doen op t einde. de dag daarvoor heb ik de moeite met shrugs en de grip en tijdens rug 2 dagen later is dat met dl voornamelijk t geval
 
Back
Naar boven