XXL Nutrition

Verkocht Complete Half- en Power Rack Fabriek - €14.704 (inclusief BTW) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hem had ik ook in gedachten met mijn post. Toen hij begon had Henk heel weinig kosten qua opslag en dergelijke, deed het als ik mij niet vergis vanuit het ouderlijke huis en begon ermee hobbymatig. Is ingenieur en heeft zelfs zijn baan opgezegd.

Zo groeien vaak de mooiste bedrijven. Rene van xxl pakte zo ook zijn shakes in op de zolderkamer.
 
Waarom zou een potentiële klant dan niet voor minder geld bij powercage wat kopen of voor het zelfde geld een ATX cage met veel meer uitbreidingsmogelijkheden?

Waarom kan helisports zelfs pre corona 20% op de prijzen gooien voor de crap die ze verkopen?

Powercage, waar vind ik die site?
 
Zo groeien vaak de mooiste bedrijven. Rene van xxl pakte zo ook zijn shakes in op de zolderkamer.
Met bloed, zweet en tranen (en af en toe een pink). Zonder gekheid, ik schreef dat dit voor iemand die een ruimte heeft en hobby ervan wil maken en daar ook de tijd voor heeft om te zien tot wat het kan leiden, wellicht een mooie kans kan zijn. Maar er komt zoveel meer bij kijken als je er je beroep van wil maken. Natuurlijk mooi als iemand daarvoor gaat en het lukt. Tien jaar terug had je volgens mij alleen fs en hs. Dus je moet klein beginnen, en het de tijd kunnen geven en ondertussen kunnen investeren, mensen weten te vinden en ergens op kunnen onderscheiden. Maar goed, dit topic is niet de aangewezen plek denk ik. Ik gun ts zijn doel met dit topic.
 
Waarom kan helisports zelfs pre corona 20% op de prijzen gooien voor de crap die ze verkopen?

Powercage, waar vind ik die site?
Dus door een crisis die wellicht ten einde is kan men nu de hoofdprijs vragen voor dit spul en dan nog moet je 50m2 ruimte hebben, €20k willen investeren, de skills hebben en genoegen nemen met een “uurloon” van max €50.

Ik dacht zo’n 10 jaar geleden ook goud in handen te hebben in een markt waar ik hobbymatig als consument in zat. De inkoopprijs van mijn grondstoffen waren nog lager dan die van het verpakkingsmateriaal en toch lukte het niet om het rendabel te maken. Op papier kan het er allemaal leuk uitzien, maar de klanten bepalen het succes.
 
Laatst bewerkt:
Dus door een crisis die wellicht ten einde is kan men nu de hoofdprijs vragen voor dit spul en dan nog moet je 50m2 ruimte hebben, €20k willen investeren, de skills hebben en genoegen nemen met een “uurloon” van max €50.

Uurloon van 50 zou met 1200 uur 60.000 op jaarbasis zijn. Dat min 4000 afschrijving per jaar...nou als je dat niet durft stop maar met dromen.

Op basis van een powerrack van 400, niet echt de hoofdprijs lijkt me.
 
Met bloed, zweet en tranen (en af en toe een pink). Zonder gekheid, ik schreef dat dit voor iemand die een ruimte heeft en hobby ervan wil maken en daar ook de tijd voor heeft om te zien tot wat het kan leiden, wellicht een mooie kans kan zijn. Maar er komt zoveel meer bij kijken als je er je beroep van wil maken. Natuurlijk mooi als iemand daarvoor gaat en het lukt. Tien jaar terug had je volgens mij alleen fs en hs. Dus je moet klein beginnen, en het de tijd kunnen geven en ondertussen kunnen investeren, mensen weten te vinden en ergens op kunnen onderscheiden. Maar goed, dit topic is niet de aangewezen plek denk ik. Ik gun ts zijn doel met dit topic.

Het is een mooie kans voor een nieuwe henk die de ruimte heeft. Zoveel risico zie ik er niet in. Hier ga je echt wel een boterham mee verdienen. Heb het niet over rijk worden.
 
Ziet er goed bedacht uit. Maar wie zegt dat die contacten en bedrijven die korting ook geven aan ons?

Het enige wat je nodig hebt is een Kvk nummer :-)

Verder een mooie discussie; of het iets voor je is hang af van waar je op dit moment staat en je ambities. Voor mij is dit het punt om te stoppen. Zoals terecht genoemd begint ieder bedrijf / concept klein. Ik denk dat er absoluut een markt is voor custom power racks. Dat doet nog niemand. Custom kleur, maatvoering, gatenpatroon. Zo super complex is het nou ook weer niet. Ook in de productie groeien is mogelijk. Starten zoals ik nu heb gedaan en doorgroeien naar laser snijtafels. Maar je moet er in groeien, eerst particuliere verkoop, daarna white-label aan webshops. Ik help met alle liefde mee aan de strategie maar het ontbreekt me aan de uitvoerende tijd & wil.

Zoals gezegd: PM me je telefoonnummer bij serieuze interesse en ik loop eenieder die geïnteresseerd is met alle liefde door het hele proces van de afgelopen 6 maanden heen :-)
 
Uurloon van 50 zou met 1200 uur 60.000 op jaarbasis zijn. Dat min 4000 afschrijving per jaar...nou als je dat niet durft stop maar met dromen.

Op basis van een powerrack van 400, niet echt de hoofdprijs lijkt me.
Voor TS zelf die dit allemaal bedacht heeft is dat een mooi begin en als hij er genoeg tijd en energie insteekt kan het echt wel iets moois worden, maar als je het overneemt ontbreekt het je waarschijnlijk aan een aantal noodzakelijke skills om bij onvoorziene omstandigheden de boel in het gareel te houden.
 
Het is een mooie kans voor een nieuwe henk die de ruimte heeft. Zoveel risico zie ik er niet in. Hier ga je echt wel een boterham mee verdienen. Heb het niet over rijk worden.
Precies. En je krijgt mijn hulp erbij en bespaart jezelf een hoop leergeld en tijd. Het lijkt me heel leuk dat iemand de potentie van dit concept waar maakt. Ik wil het gewoon liever in 1x verkopen aan iemand die er iets aan heeft dan dat ik alles los op Marktplaats ga zetten.
 
Op papier kan het er allemaal leuk uitzien
Ik heb ooit bij een framebouwer een fiets in bestelling gehad waar je een 2e hands golf voor kon kopen. Waarom? Naast enige gekte mijnerzijds een passie voor zijn ambacht, skills en unieke wensen die gerealiseerd konden worden. Zelfde zie je bij meubelmakers die op maat en wens voor jou iets maken met of zonder traditionele verbindingen, die lijn kan je breder trekken. Dus ja er zal een markt voor zijn, maar die moet je aanboren en daar ook de tijd voor nemen. De gemiddelde klant in de fitness zal misschien aan je neus voorbij gaan, een niche vinden en kosten in de hand kunnen houden. Als je geen grote partijen afneemt ligt daar nog een uitdaging, zelfde geldt voor goede leveranciers, controle op verbindingen etc.
Maar je moet er in groeien, eerst particuliere verkoop, daarna white-label aan webshops.
Dit dus eigenlijk.
 
Ik heb ooit bij een framebouwer een fiets in bestelling gehad waar je een 2e hands golf voor kon kopen. Waarom? Naast enige gekte mijnerzijds een passie voor zijn ambacht, skills en unieke wensen die gerealiseerd konden worden. Zelfde zie je bij meubelmakers die op maat en wens voor jou iets maken met of zonder traditionele verbindingen, die lijn kan je breder trekken. Dus ja er zal een markt voor zijn, maar die moet je aanboren en daar ook de tijd voor nemen. De gemiddelde klant in de fitness zal misschien aan je neus voorbij gaan, een niche vinden en kosten in de hand kunnen houden. Als je geen grote partijen afneemt ligt daar nog een uitdaging, zelfde geldt voor goede leveranciers etc.

Dit dus eigenlijk.

Heb een loods besteld en half jaar lang alles vergeleken. Sommigen 30% duurder en dan is het nog zelfbouw ook wat je moet verankeren in de ondergrond. Die van mij krijgt fundering gestort in beton en bouwen ze standaard zelf.
Ik vroeg mij echt af waarom die andere bedrijven nog handel kunnen hebben. Maar allemaal druk, druk,druk.

Neem helisports, hoe kan dat nog met beter aanbod concurrenten. Omdat niet iedereen even ver kijkt.
 
Heb een loods besteld en half jaar lang alles vergeleken. Sommigen 30% duurder en dan is het nog zelfbouw ook wat je moet verankeren in de ondergrond. Die van mij krijgt fundering gestort in beton en bouwen ze standaard zelf.
Ik vroeg mij echt af waarom die andere bedrijven nog handel kunnen hebben. Maar allemaal druk, druk,druk.
Ja gekte. Probeer eens een timmerman te laten komen, een loodgieter, iemand die een keuken bouwt of een oprit bestraat. Heel veel vraag.
 
Ja gekte. Probeer eens een timmerman te laten komen, een loodgieter, iemand die een keuken bouwt of een oprit bestraat. Heel veel vraag.

Huis wordt deze week opgeleverd, weet er dus alles van :D
 
Ik heb nog even de toevoeging inclusief BTW gedaan, dat is uiteraard standaard - maar in deze koop nog wel relevant omdat je het natuurlijk niet als particulier wil doen maar zakelijk. Desnoods een eenmanszaak voor oprichten. Scheelt toch weer €2.551 :-)
 
Hele goede punten chrash ! Ik ga er één voor één doorheen:

- Ik zie geen materiaal om zelf je schetsplaten te maken?
…wat zijn schetsplaten? Ik ontwerp alles in Shapr3d, CAD software

- Als je professioneel cages gaat bouwen, heb je dan geen certificering nodig?
Nope. Altijd van meerwaarde natuurlijk, maar zo ver was ik nog niet. De proof is in de pudding dus het idee was om tot gewoon wat Youtube filmpjes te maken waar we stangen zwaar laden en die er op laten knallen. Het design is mega stevig - als je wilt ben je van harte welkom om zo’n filmpje op te komen nemen bij me. Ik was van plan een sterke vriend te vragen :)

- Hoe geraak je nu nog aan een redelijke prijs aan staal, zeker in hoeveelheden waar een groothandel niet naar omkijkt.
Da’s onderdeel van de zoektocht geweest natuurlijk :-) Uiteindelijk ben ik nu op het punt dat de materiaalkosten en voorbewerking van een half-rack uit komen op € 183,43 exclusief BTW als je ze inkoopt bij de leveranciers die ik gevonden heb met 25 racks tegelijk. Dan is al het boor en snijwerk voor 95% gedaan. De verkoopprijs van een half rack is tussen 4 en 500 euro. Ik verkoop ze nu voor €490, da’s €400 ex BTW. Je verdient dus zo’n €200 per half rack. Da’s de vergoeding voor je tijd. Je kunt prima €75 extra vragen voor een custom kleur, die je vervolgens maar €30 kost. Ook weer €45 extra verdient.

Power racks zijn nog rendabeler. Qua arbeid dus hetzelfde, maar verkoopprijs ligt veel hoger. €799 voor een power rack met 2 spotter arms en 2 j-hooks. Materiaalkosten: rond de €310. Dat is dan niet alleen het staal maar ook de doppen, het rubber op de spotter arms, de moeren, coating, etc.

Het kunnen maken was één ding maar minstens zo belangrijk waren de juiste contacten. Er is op dat vlak ook een wereld voor me open gegaan. Nou ben ik niet op m'n mondje gevallen dus ik weet snel m'n weg te vinden en de juiste contacten te leggen. Daarom krijg je die bedrijven en contactpersonen er allemaal bij. Die zijn minstens zo belangrijk. Poeder kopen voor €7.50 per kilo terwijl je er bij een webshop €15 per 250 gram voor betaald. Staal voor €7.40 / meter ipv €13. Stapje voor stapje beetje bij beetje kom je dan op het punt dat het rendabel is om zelf te bouwen.

-Waarom heb je voor machines van HBM gekozen? Dit is nu toch zowat het grootste budget merk dat er is, Niets mis mee om af en toe een klusje te doen, maar professioneel tsja…
Ook dat was onderdeel van het avontuur ;-) De instap modellen van ieder type gereedschap van HBM zijn inderdaad ruk, maar de top modellen zijn juist van super goede prijs/kwaliteit. Zoals je ziet in de lijst heb ik van alles het top model aangeschaft. Hier is best wel wat research in gaan zitten. Niet in de laatste plaats ook dankzij Harry the Ferryman - wat een heerlijke vent.

Daarbij komt dat ik bij aanvang niet wist wat ik wel en niet nodig ging hebben. Dus direct vol investeren is dan dom. Tuurlijk is Fein beter, maar ook 6x duurder. Ik kies dan in dat geval voor de 80/20 regel. 80% van het resultaat behalen met 20% van de investering. En da’s maar goed ook want dingen als zandstraalcabines en takels heb ik ongebruikt weer tweedehands verkocht. Die bleken al heel snel overbodig omdat een ander proces veel efficiënter bleek.

- Begrijp me niet verkeerd, maar een intelligente zakenman zoals jou verkoopt niets wat enorm lucratief is aan een persoon die hij niet kent.
Heel goed punt! Maar lucratief is een kwestie van perspectief. €40 / uur verdienen is voor mij niet lucratief, maar voor iemand anders misschien 4x van zijn huidige uurloon.

Omgerekend verdien je met het bouwen van de racks tussen de €30 tot €50 per uur, afhankelijk van hoeveel je nog gaat optimaliseren om tijd te besparen. Werken in serie (dus de ene dag 20 spotter bars, de andere dag 40 Jhooks, etc. etc.) zal ook enorm veel schelen. Coaten doe je dan pas als iets verkocht is. Met de huidige setup lukt het om een half rack in 4 uur af te hebben. Een power rack een uurtje langer omdat er meer blindklinkmoeren in gaan. Qua arbeid schelen ze niks, het zit hem vooral in de materiaalkosten. Je kunt zelfs van mijn bout-loze ontwerp afstappen en weer een uur besparen ten koste van het design. Als je nog één zo’n custom coat kar maakt kun je 2 racks per dag maken & bakken.

Ik heb eruit gehaald wat ik wilde. De kennis en ervaring. Hoe ik dingen van staal kan maken. Deze kennis en ervaring gaat weer mooi aansluiten bij een ander idee wat ik heb. Die ga ik over 3 maanden uitproberen.

In februari dacht ik dat het maken van een rack een fluitje van een cent zou zijn. Hooguit een maandje zou duren ;-) Ik was heerlijk ongehinderd door enige kennis 😂Al met al heeft het me nu 5 maanden gekost om het eerste rack te maken. De komende week zal ik er nog 7 maken. Met mijn verhuizing om de hoek is de tijd die ik heb echter op. Anders was ik zeker een maand of 3 / 4 zelf blijven bouwen. Of als ik vrijgezel was ;-) Zoals ik zei: het is echt super leuk werk wat veel voldoening geeft.

Dikke kans dat ik weer klant wordt bij degene die dit concept nu van me overneemt. Ik verkoop het dan ook liever niet aan iemand die ik niet ken, maar iemand van Bodybuilding.nl ;-) Het is eigenlijk gewoon een turn-key business model. Mijn hoop is dat iemand dit ziet / leest die altijd al z'n eigen bedrijfje wilde starten maar niet goed wist hoe of wat. Misschien zelfs net zijn of haar baan is kwijt geraakt. Maar wellicht niet in het diepe durft te springen. Niet iedereen is zo gek als ik ;-) Dat diegene dat nu leest, en dat ik met dit aanbod de grootste onzekerheden weg kan nemen.

Dat stukje begeleiding / coaching / tips & tricks is minstens zo'n belangrijk onderdeel van deze deal! Ik vind het altijd erg leuk om andere ondernemers te helpen en ondersteunen. Dus ken je iemand - stuur het dan zeker door!
Schetsplaten zijn de platen die de kokers verbinden, vaak worden deze door een laser (of waterstraal) uit dik plaatstaal gesneden (deze dingen ;) )
A998650A-4509-4C1B-BC53-526A71428B46.jpeg
Ik moet eerlijk zeggen, als de garage hier wat groter was, en ik had een vast inkomen was ik zeker geïnteresseerd geweest. Het lijkt mij heel aangenaam om zo elke zaterdag wat extra te verdienen. De investering is ook zeker doenbaar en het risico beperkt (als het niet lukt, het materiaal verkopen en dan ben je in het slechtste geval een paar duizend euro kwijt, klote, maar niet het einde van de wereld)
Die zelfgemaakte oven vind ik ook super.
 
Schetsplaten zijn de platen die de kokers verbinden, vaak worden deze door een laser (of waterstraal) uit dik plaatstaal gesneden (deze dingen ;) )
Bekijk bijlage 528683
Ik moet eerlijk zeggen, als de garage hier wat groter was, en ik had een vast inkomen was ik zeker geïnteresseerd geweest. Het lijkt mij heel aangenaam om zo elke zaterdag wat extra te verdienen. De investering is ook zeker doenbaar en het risico beperkt (als het niet lukt, het materiaal verkopen en dan ben je in het slechtste geval een paar duizend euro kwijt, klote, maar niet het einde van de wereld)
Die zelfgemaakte oven vind ik ook super.
Dit dus. Lijkt me echt super om wat bij te verdienen als je handig bent en plaats en tijd hebt naast je vaste job. En loopt het echt uit de hand kan je nog overwegen uit te breiden. Lijkt me wel een toffe investering!

En zoals je ook nog zegt als het toch op de klippen loopt verkoop je alles en ben je paar 1000 kwijt ofzo
 
Gedeeltelijk offtopic.

Kun je ATX/Barbarian attachments monteren op jouw racks?
 
Gedeeltelijk offtopic.

Kun je ATX/Barbarian attachments monteren op jouw racks?
J Hooks en spotters wel, lat pulldowns enzo niet.

Maar bedankt voor alle reacties allen! Ik heb afgelopen dinsdag de sleutels van m'n nieuwe huis gekregen en ga de boel maar los verkopen. Het is niet anders :-)
 
Back
Naar boven