MuscleMeat

Verkocht Complete Half- en Power Rack Fabriek - €14.704 (inclusief BTW)

Bezoekers in dit topic

Stan+

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
30 nov 2020
Berichten
62
Waardering
126
Lengte
1m90
Massa
95kg
[Foto's en info Verwijderd i.v.m Privacy - dank voor de fijne discussies!]
 
Laatst bewerkt:
[Foto's Verwijderd na Verkoop]
 
Laatst bewerkt:
ziet er mooi uit...de lasnaden wel onbewerkt gespoten, das dan wat slordig.....:o
 
ziet er mooi uit...de lasnaden wel onbewerkt gespoten, das dan wat slordig.....:o
Klopt, dat was dan ook de eerste ;-) Op dat punt wilde ik na maanden zwoegen gewoon iets af zien. Tevens was die las met Fluxcore, dat last minder mooi dan MAG met 92% argon. Aldoende leert men 💪😁
 
Klopt, dat was dan ook de eerste ;-) Op dat punt wilde ik na maanden zwoegen gewoon iets af zien. Tevens was die las met Fluxcore, dat last minder mooi dan MAG met 92% argon. Aldoende leert men 💪😁
ahhh dat is en blijft een showroom model haha :D
 
Op zich lijkt het een interessant voorstel, maar enkele kanttekeningen:
-ik zie geen materiaal om zelf je schetsplaten te maken?
-als je professioneel cages gaat bouwen, heb je dan geen certificering nodig?
-hoe geraak je nu nog aan een redelijke prijs aan staal, zeker in hoeveelheden waar een groothandel niet naar omkijkt.
-waarom heb je voor machines van HBM gekozen? Dit is nu toch zowat het grootste budget merk dat er is, Niets mis mee om af en toe een klusje te doen, maar professioneel tsja...
-Bergrijp me niet verkeerd, maar een intelligente zakenman zoals jou verkoopt niets wat enorm lucratief is aan een persoon die hij niet kent.
 
Hoeveel m2 ruimte moet je ongeveer hebben, heb nog ruimte in mijn loods.
 
Op zich lijkt het een interessant voorstel, maar enkele kanttekeningen:
-ik zie geen materiaal om zelf je schetsplaten te maken?
-als je professioneel cages gaat bouwen, heb je dan geen certificering nodig?
-hoe geraak je nu nog aan een redelijke prijs aan staal, zeker in hoeveelheden waar een groothandel niet naar omkijkt.
-waarom heb je voor machines van HBM gekozen? Dit is nu toch zowat het grootste budget merk dat er is, Niets mis mee om af en toe een klusje te doen, maar professioneel tsja...
-Bergrijp me niet verkeerd, maar een intelligente zakenman zoals jou verkoopt niets wat enorm lucratief is aan een persoon die hij niet kent.

Hele goede punten chrash ! Ik ga er één voor één doorheen:

- Ik zie geen materiaal om zelf je schetsplaten te maken?
…wat zijn schetsplaten? Ik ontwerp alles in Shapr3d, CAD software

- Als je professioneel cages gaat bouwen, heb je dan geen certificering nodig?
Nope. Altijd van meerwaarde natuurlijk, maar zo ver was ik nog niet. De proof is in de pudding dus het idee was om tot gewoon wat Youtube filmpjes te maken waar we stangen zwaar laden en die er op laten knallen. Het design is mega stevig - als je wilt ben je van harte welkom om zo’n filmpje op te komen nemen bij me. Ik was van plan een sterke vriend te vragen :)

- Hoe geraak je nu nog aan een redelijke prijs aan staal, zeker in hoeveelheden waar een groothandel niet naar omkijkt.
Da’s onderdeel van de zoektocht geweest natuurlijk :-) Uiteindelijk ben ik nu op het punt dat de materiaalkosten en voorbewerking van een half-rack uit komen op € 183,43 exclusief BTW als je ze inkoopt bij de leveranciers die ik gevonden heb met 25 racks tegelijk. Dan is al het boor en snijwerk voor 95% gedaan. De verkoopprijs van een half rack is tussen 4 en 500 euro. Ik verkoop ze nu voor €490, da’s €400 ex BTW. Je verdient dus zo’n €200 per half rack. Da’s de vergoeding voor je tijd. Je kunt prima €75 extra vragen voor een custom kleur, die je vervolgens maar €30 kost. Ook weer €45 extra verdient.

Power racks zijn nog rendabeler. Qua arbeid dus hetzelfde, maar verkoopprijs ligt veel hoger. €799 voor een power rack met 2 spotter arms en 2 j-hooks. Materiaalkosten: rond de €310. Dat is dan niet alleen het staal maar ook de doppen, het rubber op de spotter arms, de moeren, coating, etc.

Het kunnen maken was één ding maar minstens zo belangrijk waren de juiste contacten. Er is op dat vlak ook een wereld voor me open gegaan. Nou ben ik niet op m'n mondje gevallen dus ik weet snel m'n weg te vinden en de juiste contacten te leggen. Daarom krijg je die bedrijven en contactpersonen er allemaal bij. Die zijn minstens zo belangrijk. Poeder kopen voor €7.50 per kilo terwijl je er bij een webshop €15 per 250 gram voor betaald. Staal voor €7.40 / meter ipv €13. Stapje voor stapje beetje bij beetje kom je dan op het punt dat het rendabel is om zelf te bouwen.

-Waarom heb je voor machines van HBM gekozen? Dit is nu toch zowat het grootste budget merk dat er is, Niets mis mee om af en toe een klusje te doen, maar professioneel tsja…
Ook dat was onderdeel van het avontuur ;-) De instap modellen van ieder type gereedschap van HBM zijn inderdaad ruk, maar de top modellen zijn juist van super goede prijs/kwaliteit. Zoals je ziet in de lijst heb ik van alles het top model aangeschaft. Hier is best wel wat research in gaan zitten. Niet in de laatste plaats ook dankzij Harry the Ferryman - wat een heerlijke vent.

Daarbij komt dat ik bij aanvang niet wist wat ik wel en niet nodig ging hebben. Dus direct vol investeren is dan dom. Tuurlijk is Fein beter, maar ook 6x duurder. Ik kies dan in dat geval voor de 80/20 regel. 80% van het resultaat behalen met 20% van de investering. En da’s maar goed ook want dingen als zandstraalcabines en takels heb ik ongebruikt weer tweedehands verkocht. Die bleken al heel snel overbodig omdat een ander proces veel efficiënter bleek.

- Begrijp me niet verkeerd, maar een intelligente zakenman zoals jou verkoopt niets wat enorm lucratief is aan een persoon die hij niet kent.
Heel goed punt! Maar lucratief is een kwestie van perspectief. €40 / uur verdienen is voor mij niet lucratief, maar voor iemand anders misschien 4x van zijn huidige uurloon.

Omgerekend verdien je met het bouwen van de racks tussen de €30 tot €50 per uur, afhankelijk van hoeveel je nog gaat optimaliseren om tijd te besparen. Werken in serie (dus de ene dag 20 spotter bars, de andere dag 40 Jhooks, etc. etc.) zal ook enorm veel schelen. Coaten doe je dan pas als iets verkocht is. Met de huidige setup lukt het om een half rack in 4 uur af te hebben. Een power rack een uurtje langer omdat er meer blindklinkmoeren in gaan. Qua arbeid schelen ze niks, het zit hem vooral in de materiaalkosten. Je kunt zelfs van mijn bout-loze ontwerp afstappen en weer een uur besparen ten koste van het design. Als je nog één zo’n custom coat kar maakt kun je 2 racks per dag maken & bakken.

Ik heb eruit gehaald wat ik wilde. De kennis en ervaring. Hoe ik dingen van staal kan maken. Deze kennis en ervaring gaat weer mooi aansluiten bij een ander idee wat ik heb. Die ga ik over 3 maanden uitproberen.

In februari dacht ik dat het maken van een rack een fluitje van een cent zou zijn. Hooguit een maandje zou duren ;-) Ik was heerlijk ongehinderd door enige kennis 😂Al met al heeft het me nu 5 maanden gekost om het eerste rack te maken. De komende week zal ik er nog 7 maken. Met mijn verhuizing om de hoek is de tijd die ik heb echter op. Anders was ik zeker een maand of 3 / 4 zelf blijven bouwen. Of als ik vrijgezel was ;-) Zoals ik zei: het is echt super leuk werk wat veel voldoening geeft.

Dikke kans dat ik weer klant wordt bij degene die dit concept nu van me overneemt. Ik verkoop het dan ook liever niet aan iemand die ik niet ken, maar iemand van Bodybuilding.nl ;-) Het is eigenlijk gewoon een turn-key business model. Mijn hoop is dat iemand dit ziet / leest die altijd al z'n eigen bedrijfje wilde starten maar niet goed wist hoe of wat. Misschien zelfs net zijn of haar baan is kwijt geraakt. Maar wellicht niet in het diepe durft te springen. Niet iedereen is zo gek als ik ;-) Dat diegene dat nu leest, en dat ik met dit aanbod de grootste onzekerheden weg kan nemen.

Dat stukje begeleiding / coaching / tips & tricks is minstens zo'n belangrijk onderdeel van deze deal! Ik vind het altijd erg leuk om andere ondernemers te helpen en ondersteunen. Dus ken je iemand - stuur het dan zeker door!
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel m2 ruimte moet je ongeveer hebben, heb nog ruimte in mijn loods.

Ik heb alles nu staan op +/- 40m2. Eigenlijk wil je nog een werkbank of 2 extra hebben. Die mis ik op dit moment wel. Wat extra werkruimte :-) Als je 50m2 hebt kun je echt lekker werken. Als je een plek hebt met een put zit je helemaal gebakken. Je wil idealiter kunnen lassen, wassen, voorbehandelen, coaten en assembleren op een eigen plek in je loods. Ik heb dat laatste overigens allemaal niet ;-) Moet na iedere stap alles opruimen en/of schoonmaken.

Alles werkt overigens op 230v! Je hebt geen krachtstroom nodig. En omdat de oven op propaan werkt kan dat ook overal.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed bedacht uit. Maar wie zegt dat die contacten en bedrijven die korting ook geven aan ons?
 
Omgerekend verdien je met het bouwen van de racks tussen de €30 tot €50 per uur,
Dat is voor niemand lucratief met dit verdienmodel.
 
Dat is voor niemand lucratief met dit verdienmodel.

Als je structureel 20-30 uur per week werkt heb je een boven modaal inkomen voor 4 dagen per week die je zelf mag indelen.
 
Als je structureel 20-30 uur per week werkt heb je een boven modaal inkomen voor 4 dagen per week die je zelf mag indelen.
Als zelfstandige, in een markt die over een paar maanden opgedroogd kan zijn vind ik €50 per uur niet lucratief. Zeker niet als je bedenkt hoeveel tijd aan randzaken er nog gespendeerd moet worden en welke (fysieke) risico’s je moet afdekken.
 
Concurrentie is verder, vindbaarheid is 0. Zie niet waarin je met dit onderscheidend kan zijn laat staan winstgevend op lange termijn. Voor iemand die een ruimte heeft en hobby ervan wil maken en daar ook de tijd voor heeft om te zien tot wat het kan leiden, wellicht een mooie kans.
Zou het gereedschap verkopen en doorgaan. Wel aardig van je hoe je erin staat verder en leuk dat je vol gegaan bent voor iets dergelijks vanuit enthousiasme.
 
Concurrentie is verder, vindbaarheid is 0. Zie niet waarin je met dit onderscheidend kan zijn laat staan winstgevend op lange termijn. Voor iemand die een ruimte heeft en hobby ervan wil maken en daar ook de tijd voor heeft om te zien tot wat het kan leiden, wellicht een mooie kans.
Zou het gereedschap verkopen en doorgaan. Wel aardig van je hoe je erin staat verder en leuk dat je vol gegaan bent voor iets dergelijks vanuit enthousiasme.

Hier zat 10 jaar terug een lid die powercage.nl heeft bedacht, letterlijk ook zo begonnen. Die hoef je nu niet meer te vragen om wat op maat te maken. Heeft het te druk.

Zijn website nog even gedateerd als 10 jaar geleden. Geloof niet dat daar het maximale uit is gehaald.

Goed gejat doet het nog altijd goed.
 
Hier zat 10 jaar terug een lid die powercage.nl heeft bedacht, letterlijk ook zo begonnen. Die hoef je nu niet meer te vragen om wat op maat te maken. Heeft het te druk.

Zijn website nog even gedateerd als 10 jaar geleden. Geloof niet dat daar het maximale uit is gehaald.

Goed gejat doet het nog altijd goed.
Laatste keer dat ik zn site bekeken heb deed hij juist heel grote projecten en zag er ook heel professioneel uit. Volgens mij verdient hij er nu ook zn brood mee.
 
Hier zat 10 jaar terug een lid die powercage.nl heeft bedacht, letterlijk ook zo begonnen. Die hoef je nu niet meer te vragen om wat op maat te maken. Heeft het te druk.

Zijn website nog even gedateerd als 10 jaar geleden. Geloof niet dat daar het maximale uit is gehaald.

Goed gejat doet het nog altijd goed.
Hem had ik ook in gedachten met mijn post. Toen hij begon had Henk heel weinig kosten qua opslag en dergelijke, deed het als ik mij niet vergis vanuit het ouderlijke huis en begon ermee hobbymatig. Is ingenieur en heeft zelfs zijn baan opgezegd.
 
Laatste keer dat ik zn site bekeken heb deed hij juist heel grote projecten en zag er ook heel professioneel uit. Volgens mij verdient hij er nu ook zn brood mee.

Wie zijn site beheerd moet zich schamen.
Die kan niet goed gevonden worden zonder titels en meta teksten te gebruiken.

Google eens op powerrack kopen, waar staat hij ergens?
 
Hier zat 10 jaar terug een lid die powercage.nl heeft bedacht, letterlijk ook zo begonnen. Die hoef je nu niet meer te vragen om wat op maat te maken. Heeft het te druk.

Zijn website nog even gedateerd als 10 jaar geleden. Geloof niet dat daar het maximale uit is gehaald.

Goed gejat doet het nog altijd goed.
Waarom zou een potentiële klant dan niet voor minder geld bij powercage wat kopen of voor het zelfde geld een ATX cage met veel meer uitbreidingsmogelijkheden?
 
Wie zijn site beheerd moet zich schamen.
Die kan niet goed gevonden worden zonder titels en meta teksten te gebruiken.

Google eens op powerrack kopen, waar staat hij ergens?
Bedoelde toen ik een cage bij hem kocht zag je een alleen een foto van een cage in een grasveldje. Nu zie je ook al zn projecten en stuk uitgebreider
 
Back
Naar boven